seksin kesto

Loppuuko seksi usein liian nopeasti? 15 keinoa tilanteen korjaamiseksi

Pidempi ei aina ole parempi, mutta joskus se voi olla.

Toisinaan seksin haluaa kestävän pidempään, vaikkei pikaisissakaan mitään valittamista ole. Mutta mitä tarkoitetaan, kun seksin kestämisellä pidempään? Erään tutkimuksen mukaan heteroparien keskivertoaika seksille on 5,4 minuuttia, kun esileikkiä ei lasketa mukaan. Riittävä aika oli kolmesta seitsemään minuuttia, mutta toiveissa olisi kestää yli kymmenen minuuttia. Jos sinä ja kumppanisi haluatte pidentää seksin kestoa, kehotamme lukemaan nämä 15 vinkkiä.

Mainos alkaa
Mainos päättyy

1. Käykää tositoimiin aiemmin

Osalle miehistä on vaikeaa kestää pitkään, sillä he ovat jo niin kiihottuneessa tilassa tositoimiin päästessään. Ei siis aikaakaan, kun loppu jo häämöttää, eikä se ole estettävissä.

2. Kokeilkaa penisrengasta

Kaikki ei sovi kaikille, mutta osa miehistä kokee, että penisrengas auttaa heitä kestämään pidempään, joten miksei kannattaisi kokeilla? Rengas rajoittaa veren virtaamista ja se taas ylläpitää voimakkaampaa erektiota.

3. Mindfulness

Mindfulness ja hengitysharjoitukset voivat auttaa siinä, ettei laukeaminen tapahdu niin nopeasti. Mielen rauhoittaminen on oikeasti helppoa. Meditointia voi kokeilla puhelinsovelluksen avulla kerran päivässä tai vain ruokaillessa keskittyä pelkästään ruokaan, ja unohtaa kaiken muun siksi aikaa. Sekin toimii mielen rauhoittamisena.

4. Kumppanin tyydyttäminen

Kun asiat alkavat edetä kohti loppuhuipennusta, mutta ette halua sen vielä tulevan, ottakaa askel takaisin päin ja keskittykää sinuun. Kun mies on lähellä orgasmia, hellittäkää hetkeksi ja jatkakaa hetken kuluttua siitä, mihin jäitte.

5. Treeniä, treeniä!

Harjoitus tekee mestarin, ja tätäkin asiaa on mahdollisuus treenata – lisää seksiä siis! Samalla tavalla, kun treenaat salilla, tulet vahvemmaksi. Kuulostaa epäseksikkäältä, mutta voi toimia.

6. Lelukauppaan

Saattaa kuulostaa hieman huijaamiselta, mutta ei se ole. On tärkeintä, että molemmat pääsette loppuun asti. Jos kumppanisi ei kestä tarpeeksi kauan, että sinäkin saavuttaisin orgasmin, ottakaa mukaan vibraattori. Hän vetäytyy ulos sinusta lähellä laukeamistaan ja saattaa sinut lähemmäs loppua vibraattorilla. Kun molemmat olette maalisuoralla, hän voi työntyä takaisin ja saavutatte huipun yhdessä.

7. Aikaa esileikkiin

Kyllä, tämä saattaa jättää ajan varsinaisessa yhdynnässä vähemmälle, mutta lämmittelyä ei sovi unohtaa. Kun se on hoidettu huolella, nautitte todennäköisesti koko matkan ajan enemmän ja tulette molemmat tyydytetyiksi.

8. Masturbointi ennen seksiä

Laukeaminen tuntia tai kahta ennen varsinaista seksiä kumppanin kanssa, auttaa miestä olemaan laukeamatta niin nopeasti. Hitaan ja intiimin esileikin aikana pääsette samassa tahdissa syttymään uudelleen, eikä hän saavuta huippua yhtä nopeasti.

9. Toinen kierros

Kuka sanoi, että seksin pitäisi rajoittua yhdelle kierrokselle? Ei toimi kaikille, mutta kehotamme kokeilemaan. Viitisen minuuttia laukeamisen jälkeen voi hiljalleen suunnata seuraavalle kierrokselle. Monet miehet kokevat kestävänsä paremmin toisella kerralla. Jos sinua ei haittaa pieni odottelu ja välineet saadaan pelikuntoon, palkinto häämöttää jo – toisella kierroksella tulokset ovat usein parempia.

10. Jotain uutta

Kun olet ollut saman kumppanin kanssa jo pidempään, seksiinkin on usein tullut rutiineja, samoin miehen kehon toimintaan ja hän saattaa laueta nopeasti. Kokeilkaa uusia asentoja ja paikkoja, näin hänkin voi kestää pidempään, kun keskittyminen on muussakin kuin laukeamisessa.

11. Äärirajoille

Kun hän on juuri laukeamassa, lopettakaa ja odottakaa minuutti ennen jatkamista. Kaikilla on se piste ennen orgasmia, josta ei ole paluuta ja laukeaminen on väistämätöntä. Hetkeksi lopettaminen juuri ennen orgasmia harjoittaa hänen kehoaan siihen, että hän pystyy jatkamaan laukeamatta pidempään – ja tyydyttää sinuakin kauemmin.

12. Fyysiset harjoitukset

Jooga ja pilates treenaavat lantionpohjalihaksia, kuten erilaiset lantionpohjalihasliikkeet, ja auttavat miestä kontrolloimaan orgasmejaan. Kyllä, miehetkin voivat treenata niitä!

13. Erilaiset asennot

Kokeilkaa erilaisia asentoja, kuten lusikkaa tai kyljellään vastakkain sekstailua. Näissä asennoissa peniksen herkin alue, eli alapuoli, ei saa niin paljon kosketusta ja mies voi kestää pidempään. Mikä parasta, nautitte silti molemmat.

14. Paksummat kondomit

Kokeilkaa paksumpaa kumia, silloin mies ei saa niin hyvää tuntumaa eikä ole yhtä herkkä. Valitkaa sellainen, joka tuntuu hänestäkin mukavalta. Älkää ikinä käyttäkö kahta kumia, i-ki-nä! Siitä voi olla useampia huonoja seurauksia, kumi(t) voivat hajota helpommin tai toinen voi luiskahtaa sisääsi ja kuin taikaiskusta kadota syövereihisi.

15. Lääkäri

Joissakin tapauksissa kumppanisi saattaa haluta käydä lääkärillä. Jos nopea laukeaminen on ajanut jo parisuhteenne ongelmiin, siihen on saatavilla myös lääkkeitä. On paljon parempi idea hakeutua lääkäriin ja keskustella asioista henkilön kanssa, joka oikeasti tietää asiasta, kuin hankkia hoitokeinoja nettipalstoilta.

Lähde: Cosmopolitan

Lue myös:

10 syytä, miksi aamuseksi on parasta (ja miksi sitä pitäisi harrastaa enemmän)

18 suuseksivinkkiä, joilla saat kumppanisi sekoamaan

Kaikki, mitä sinun täytyy tietää seksileluista

Teksti Ida Suntio
Kuvat Fotolia