Kuva: Instagram @ladygaga

Céline on nyt Celine

Celine ilmoitti tänään Instagram-tilillään, että heidän logonsa on vaihtunut. Vuoden alussa julkistettiin tieto Hedi Slimanen uudesta paikasta Celine-merkin luovana johtajana. Merkki on astumassa uuteen aikaan.

Celinen Instagram-sivulta on poistettu kaikki vanhemmat postaukset, jäljellä on ainoastaan ilmoitus uudesta logosta. Kuvatekstissä (joka on kokonaan isoilla kirjaimilla kirjoitettu – kuten logokin) sanotaan uuden logon olevan suoraan inspiroitunut 60-luvun alkuperäisestä logosta. Käytännössähän muutos ei ole suuri, aiempi Céline on nyt Celine. Korostusmerkin katoamisen e:n päältä lisäksi kirjaimet tuotiin lähemmäksi toisiaan. Pieni, mutta suuri muutos, jolla Slimane haluaa tehdä selväksi, että tuo muutoksen tuulia taloon.

Kuva: mvphotos.fi

Kuva: mvphotos.fi

Ensimmäinen Slimanen Celinelle suunniteltu laukku esiteltiin kuun vaihteessa – se on mittatilaustyö Lady Gagalle. Gaga lisäsi Instagramiinsa kaksi kuvaa, joissa laukku esiintyy, ja se on ollut Gagalla mukana myös useassa eri näyttäytymistilaisuudessa. Hän ei ole mainostanut merkkiä sanoin, mutta antanut sille silti paljon julkisuutta miltei 30 miljoonalla seuraajallaan; ja todistanut laukun toimivan monen eri asun kanssa.

Slimane selkeästi ymmärtää medianäkyvyyden tärkeyden. Hän saa ihmiset kiinnostumaan merkistä ja odottamaan, millaisen malliston hän lähettää loppukuussa runwaylle.

Kuva: Instagram @ladygaga

Kuva: Instagram @ladygaga

Kuva: Instagram @ladygaga

Kuva: Instagram @ladygaga

Keväällä esitellyt syysmallistot jäävät aiemman luovan johtajan, Phoebe Philon, viimeisiksi. Hän työskenteli merkillä kymmenen vuotta, joten on kiinnostavaa nähdä minne uusi johtaja vie sen. Slimane on työskennellyt Dior Hommella luovana johtajana vuosina 2000-2007, ja Yves Saint Laurentilla 2012-2016. Molemmille merkeille hän teki suuria asioita; Dior Hommen hän käytännössä rakensi yksin ja YSL:llä hän uudelleennimesi vaatemerkin Saint Laurentiksi.

Puhumattakaan siitä, että Saint Laurentin myynti tuplaantui hänen kolmen ensimmäisen vuotensa aikana talossa.

Ensi kertaa hän pääsee esittelemään kokonaisia mallistoja Celinellä tämän kuun lopussa – ready-to-wearin lisäksi myös miestenmalliston, couture-malliston ja hajuveden myötä.

Jäämme odottamaan innolla!

Teksti Tommi Nikkola