kadonnut treenimotivaatio

Cosmon lukijat vinkkaavat: Näin löytyy kadonnut treenimotivaatio

Näin Cosmon lukijat tsemppaavat itsensä liikkeelle:

– Paras motivaattori on sopia treffit salille tai jumppaan kaverin kanssa. Jos toisenkin aikataulu ja viikkosuunnitelmat ovat pelissä, en pysty jäämään kotiin. Ja pukkarissa on aina kivempaa, kun voi käydä viime päivien kuulumiset läpi. @ssaraholm

– Motivoin itseäni ajattelemalla omaa ja kumppanini hyvinvointia. Liikumme usein yhdessä. Myös parisuhde toimii paremmin, kun kummallakin on parempi ajatus itsestään. Oma hyvinvointi kohenee, kun saa treeneissä ajatukset pois arjesta. @jennasuutarii

– Yleensä en halua miettiä tulevaa treeniä liikaa, varsinkaan, jos olen väsynyt. Ajattelen vain, että ’okei, nyt treenikamat kasaan ja lähdet kävelemään salin suuntaan’. Treenin aloittaminen on helpompaa, jos sitä ei ajattele liikaa. Usein myös auttaa, jos suunnittelee menevänsä salille esimerkiksi töiden jälkeen. Otan vain salikamat mukaan ja ennalta itseni kanssa sopineena lähden töiden jälkeen salia kohti. Loppu hoituu itsestään. @eelllamariaa

– Asetan itselleni tavoitteita. Jos treenaan 2–4 kertaa viikossa, saan kuukauden päätteeksi ostaa itselleni uudet treenivaatteet tai lenkkarit. Se taas motivoi liikkumaan lisää. Nyt, kun treenistä on tullut rutiinia, tsemppaan itseäni sillä hyvällä ololla, mikä jälkeenpäin tulee. @marjoriikkaa

– Jos ei huvita, niin puen treenivaatteet päälle ja pakkaan laukun. Tämän jälkeen lähes mahdotonta olla lähtemättä treenille. Toki myös treenin jälkeinen fiilis ja tulokset sekä kehittyminen motivoivat. @niinuska

– Liikun jonkin verran, yleensä muutaman kerran viikossa, mutta välillä tulee pidempiä taukoja tai toisinaan lähinnä venyttelen. Joskus huomaan syöneeni todella huonosti, ja spurtti alkaa, kun en turvotukselta mahdu enää vaatteisiin. Farkut on mun motivaattori! @anskumariak

– Mietin jo ennen liikkumista, kuinka hyvä olo tulee jälkeenpäin, ja kuinka se vaikuttaa positiivisesti mieleen ja kehoon. Myös avokin tsempit auttaa liikkumaan. Ottakaa toistenne tsempit vastaan ja lähtekää yhdessä liikkumaan! @hennaandrejeff

– Sovittu aika ja tietty treeni kaverin kanssa! Ei ole ollut tilannetta, jolloin olisimme lipsuneet sovitusta. @mmerise

Lue myös:

Motivaatio hukassa? 10 vinkkiä, jotka saavat sinut innostumaan

5 keinoa kasvattaa treenimotivaatiota

Teksti Miia Vähähyyppä
Kuvat Fotolia