He ovat Instagramin vaikutusvaltaisimmat julkkikset – et usko, mitä yhdellä kuvalla voi tienata

Maailman vaikutusvaltaisimmat instaajat on pistetty vihdoin järjestykseen.

Tilastoja tekevä yritys D'Marie Analytics toteutti tutkimuksen, jossa se analysoi kovimpien Instagramissa toimivien käyttäjien vaikutusvaltaa. Joukkoon kuuluu luonnollisesti sekä julkkiksia että suuria, yleensä muotialan yrityksiä. Kärkipaikkoja pitävät oikeutetusti kaikki lempinaisemme:

1. Selena Gomez
2. Kendall Jenner
3. Kylie Jenner
4. Rihanna
5. Beyoncé
6. Taylor Swift
7. Miley Cyrus

 

when your lyrics are on the bottle 😛

Kuva, jonka Selena Gomez (@selenagomez) julkaisi

Selena pitää hallussaan Instagramin tykkäysennätystä tällä kuvalla. Postaus on kerännyt tähän mennessä 4,6 miljoonaa tykkäystä. Selenalla on myös Instagramin ennätysmäärä seuraajia, 90,5 miljoonaa.

 

miss my sister

Kuva, jonka King Kylie (@kyliejenner) julkaisi

Kendallin Insta-tilillä on 61,7 ja Kylien 68 miljoonaa seuraajaa.

 

ANTIdiaRy.com

Kuva, jonka badgalriri (@badgalriri) julkaisi

Rihannan Instagramia seuraa 41,6 miljoonaa ihmistä.

 

Kuva, jonka Beyoncé (@beyonce) julkaisi

Beyoncéa seuraa Instassa 78,6 miljoonaa ihmistä.

 

Forever. ❤️ @selenagomez

Kuva, jonka Taylor Swift (@taylorswift) julkaisi

Taylor jakaa usein kuvia tyttökavereistaan ja squadistaan. Hänellä on Insta-seuraajia 86 miljoonaa.

Mileyn Instagram-tili on vähintään yhtä värikäs kuin artistin persoona. Mileylla on 47,3 miljoonaa seuraajaa.

Vasta sijalle kahdeksan ylsi ensimmäinen vaikutusvaltainen yritys, muotijätti Forever 21. Seuraavina tulivat Nike ja Victoria's Secret. Ensimmäinen listalle sijoittunut mies keikkui vasta sijalla 11. Hän on tietysti Justin Bieber.

Justinin tykätyimmissä kuvissa näkyy aina söpöjä eläimiä, Justinin suvun ja tuttavapiirin suloisia lapsia tai paljasta pintaa.

Suosion ja suurten seuraajamäärien mukana saapuvat yhteistyökampanjat ja raha. D'Marie kertoi jo viime talvena, että esimerkiksi malli ja sometähti Kendall Jenner saattaa ansaita yhdellä sosiaalisen median kanavissaan jaetulla kuvalla 125–300 000 dollaria. Nyt yritys on arvioinut myös Instagramin kuningattaren, 180 miljoonaa seuraajaa Instagramissa, Facebookissa ja Twitterissä haalineen Selena Gomezin someansiot. Selena saattaa ansaita yhdellä kanavissaan jaetulla kuvalla huimat 550 000 dollaria, lähes puoli miljoonaa euroa.

D'Marie Groupin toimitusjohtaja Frank Spadafora muistuttaa, että kyseessä on vain mittaustuloksiin perustuva arvio, ja oikeasti Selenan palkkio riippuu aina erikseen mainostajan ja Selenan työryhmän tekemästä sopimuksesta. Siitä huolimatta somesta rapsahteleva palkka kuulostaa tavallisen tallaajan korvaan melko mukavalta.

Kuvat MVPhotos

Alkuperäinen juttu: Cosmopolitan.com