Mieheni ja minä= Me?

Vierailija

Kommentit (12)

Vierailija

Kerro miehellesi, mikä sinua painaa. Jos miehesi vakuuttaa haluavansa naimisiin ja lapsia, niin eiköhän asia sitten ole niin. Noin isoja asioita ei kuitenkaan kannata kiirehtiä, käy vaan koulut loppuun ja hanki töitä (tai mitä ikinä haluat koulun jälkeen tehdäkin). Ei teillä ole kiire mihinkään. :)
Raha-asiat hoituu sitten kyllä, kun niistä keskustelette.

Vierailija

Jos miestä vaan jännittää? Noi on isoja asioita ja sitä kautta voivat tuntua jopa vähän pelottaville. Meillä on tilanne se että ollaan nelisen vuotta asuttu yhdessä ja kihloissa oltu puolisen vuotta. Haaveillaan ja jutellaan, niin naimisiin menosta kuin lapsistakin, mutta aina muistaa jompi kumpi lisätä loppuun ettei ihan vielä. Häihin haluamme panostaa kuitenkin ja se vaatii jonkin verran rahaa. Opiskelijan on hankala sellaisia rahoja mistään säästää. Ja se lapsen hankinta, ei ihan vielä (ja itsekin haluan kyllä naimisiin heti). Mulla on noin puolitoista vuotta koulua jäljellä ja sen aion käydä loppuun ennen kuin voi harkitakkaan. Kuitenkin tiedän että jos esimerkiksi vahinko tapahtuisi nyt, se olisi enemmän kuin tervetullut ja varmasti pärjäisimme.

Anna miehelle vähän aikaa, äläkä ainakaan painosta.
Niin ja ainahan voit ettiä esimerkkejä niistä kohtuu hintaisista sormuksista. Tajuaa mieskin konkreettisesti sen että mitä se oikein tulisi maksamaan. :)

Vierailija

Käy rauhassa koulu loppuun ja samassa ajassa luultavasti miehesi ajatukset selviävät:) Eihän teillä ole mikään kiire naimisiin, jos miehesi ei ole vielä aivan varma tai häntä jännittää suuren päätökset. Tosin hieman ihmettelen, että miten miehesi suostui menemään kihloihin 8 kuukautta sitten, jos kerta on epävarma vielä nytkin asiasta.

Ja mitä tulee sormusten hintoihin, niin kävelkää jonkun koruliikkeen ohi ja katselkaa sormuksia ja niiden hintoja:) Mutta itse häiden järkkääminen ei ole mitään kauhean halpaa puuhaa, että sinänsä miehesi on oikeassa rahaongelman suhteen.

Vierailija

Voi olla että olen väärässä, mutta jotenkin uskoisin, että asia selviää paremmin keskustelemalla siitä miehesi kanssa, eikä kysymällä sitä netin keskustelupalstalta... :D

Ei kannata kiirehtiä. Kiirehdityt jutut parisuhteessa menee yleensä aina jossain vaiheessa päin... no tiedät mitä.

Vierailija

raha ei ole este naimisiinmenolle jos sitä haluaa. me (menin naimisiin pari viikkoo sitten) käytettiin asumistuki ja päivärahat kaikki sormukssin ja häihin. naimisiinmenon esteet: sukulaisuus, toinen ennestään naimisissa tai jompikumpi sanoo en tahdo. ne on siinä.onnea!

Vierailija

Oletteko jakaneet yhdessä ajatuksianne häistä, siis että millaiset haluaisitte niiden olevan? Tarkoitan, että hääkeskustelua voisi viedä konkreettisemalle tasolle puhumalla vieraista,paikasta, ruuasta, häämatkasta, mekosta,kukista ym unelmista ja toiveista. Ehkä se auttaisi miestäsi ajattelemaan häitä uudella tavalla?:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat