Haiseva alapää

Vierailija

Minulla on ollut nyt parin viikon ajan epämielyttävää haisevaa vuotoa. Osaisiko kukaan neuvoa miten voisin parantaa mukavuuttani. Olen yrittänyt pestä viime aikoina useamman kerran päivässä alapäätäni ja vaihtanu useaan otteeseen pikkuhousunsuojia epämielyttävän hajun takia.

Kommentit (5)

Vierailija

Voisiko kyse olla hiivatulehduksesta? Jos niin ajattelisit, niin kannattaa kokeilla hoitaa kotikonstein ensin.
Itselläni ei kokemusta,mutta ainakin jogusrtin olen kuullut auttavan ja joku puhuu jopa öljyistä? :O
Kannattaa kuitenkin ehkä mennä vain lääkäriin varmuudeksi tai vaikka ensin apteekkiin kyselemään ja ehkä he neuvovat sinulle jonkin itsehoitotuotteen ja pääset sillä vaivastasi eroon?

Vierailija

Voisiko johtua alapään kohonneesta pH-arvosta? Siihen vaivaan voisit kokeilla kovasti mainostettuakin Lactalia, joka palauttaa tasapainon. Lactalia saa apteekista ilman reseptiä. Ellei tämä auta, niin sitten kyseessä vois olla hiivasieni, eli siinä tilanteessa sit kips kaps tohtorille.

Vierailija

Joidenkin sukupuolitautien oireisiin kuuluu paha haju. Kannattaa mennä terveysasemalle kysymään rohkeasti asiasta vaikka se nololta tuntuukin.

Vierailija

Veikkaan, että kyseessä on hiivatulehdus, tai jokin sukupuolitauti. Käväisehän lääkärissä kysymässä jotain asiasta. Jaksaa, jaksaa. Kuten himmee jo sanoikin, kannattaa mennä vain kysymään, vaikka voisi tuntua nololta, mutta parempi "nolata" itsensä, kuin antaa asian vain pahentua!

Vierailija

Hiivatulehdukseen ei liity haju. Kutina, kirvely, kokkareinen valkovuoto on hiivatulehduksen oireita. Haju (sellanen "kalamainen") viittaa yleensä bakteerivaginoosiin, joka taasen on emättimen tulehdus johon saa lääkäriltä reseptin. Flagyl comp esim tähän vaivaan.

Tai Lactal voi auttaa myös jos ei tulehdusta. Kuten mi-ra tuossa ehdottikin.

Hiivasieneen löytyy apteekista rasvoja ja puikkoja. Esim. canesten.

Lääkäriin meno ei mielestäni ole noloa tämmöisen asian kanssa, eiköhän ne lekurit oo kuullu ja nähny jos minkämoisia juttuja uransa aikana :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat