Poikaystävä yli-innokas?

Vierailija

Olen 22-vuotias nuori nainen ja seurustellut noin 8 kk poikaystäväni kanssa. Parin kuukauden jälkeen minun tunteeni hiipuivat hieman, ja jatkoin silti seurustelua josko tunteet taas nousisivat.

Tunteet eivät ole nousseet yhtään, päin vastoin, laskeneet ennestään. Minua häiritsee hirveästi poikaystäväni takertuvaisuus.

Kaipaan omaa aikaa, mutta hän suo sitä minulle yleensä vain yhden päivän viikossa. Hän seuraa koko ajan minua kaikkialle ja tuntuu että hän on myös melko mustasukkainen.

Kouluni bileisiinkin hän tuppautuu aina mukaan, vaikka haluaisin viettää aikaa vain luokkani kesken. Ei luokkabileisiin muiden kumppanit tuppaudu.

Minulla on useasti sellainen olo kuin minä olisin meidän suhteen mies ja hän suhteemme nainen. Hän on monesti itkenyt ja vuodattanut minulle pahaa oloaan ja minä taas en.

Hän syyttää minua siitä kun en ota häntä tarpeeksi huomioon niin henkisesti kuin fyysisesti. Ja hän suuttuu nykyisin joka kerta kun en kiinnostu harrastamaan hänen kanssaan seksiä.

Hän ei tosiaan ole seksuaalisesti kiihottanut minua pitkään aikaan. Mistään peniksen koosta ei kuitenkaan ole kyse tms. Jotenkin ajatus seksistä vain on alkanut tuntua vastenmieliseltä.

Yksi ongelma, miksi olen pitkittänyt meidän suhdetta on se, että hän muutti vastikään samalle paikkakunnalle kuin missä itse asun.

Hän kertoi muuton jälkeen, ettei muuttanut tänne minkään muun, kuin minun vuoksi. Ja että jos ero tulisi, niin kaikki olisi ollut turhaa ja hän joutuisi muuttamaan takaisin entiselle paikkakunnalleen.

Nyt mietinkin sitä, että mitä teen asian kanssa. Hän on ottanut minut huomioon paljon enemmän kuin muut miehet aikaisemmin, tuonut kukkia ja lahjoja jne. Ja on kiinnostunut melko monista samoista asioista kuin minä. Olenko pöljä jos jätän hänet?

Kommentit (7)

Vierailija

Vaikuttaa poikaystäväsi melko lapselliselta ja vähän turhan herkältä tapaukselta. Oletteko yrittäneet puhua asiasta?

Et ole mun mielestä pöljä, jos jätät, koska mä en ainakaan henk. koht. jaksaisi tommosta roikkumista ja muuta. Ei tietenkään pidä jäädä suhteeseen, jossa ei ole hyvä olla.

Vierailija

Olen kertonut jo pari kertaa hänelle, etten tunne häntä kohtaan niin paljon kuin hän minua. Ja siinä vaiheessa hän on alkanut aina itkemään ja sanonut että häipyy elämästäni. Toisin on kuitenkin aina käynyt. Hän on aina seuraavana päivänä ollut kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja muistuttelee minua vaan, mitä mun pitäis tehä että hällä ois parempi olla.

Olen myös kertonut hienovaraisesti, että kaipaan enemmän omaa aikaa, ja siitähän se kans ottaa itteensä. Pari päivää saattaa sitten olla ettei häntä näy sen keskustelun jälkeen ja samaan palataan taas.

Jos joskus sanon hälle että haluaisin viettää iltaa vain luokkani kans keskenään, niin hän olettaa heti, että jotenkin häpeän häntä jne.

Vierailija

Uskon että,jos saat omaa aikaa enemmän, saattaisi tunteesi taas muuttua. Kannattaa siis kertoa hänelle suoraan, että tunteidesi laantuminen on saattanut johtua hänen käytöksestään. Kerro hänelle, että haluat enemmän omaa aikaa ja vaikka saisit olla enemmän itseksesi se ei muuttaisi suhdetta kuin positiivisesti.
Ja,kun itselläsi on tyttöjen-ilta,voisit ehdottaa poikakaverillesi, että hän pyytäisi omia kavereita luokseen tai pitäisi vastaavasti poikien baari- tai peli-illan? :)

Vierailija

Varmaa poikaystäväsi takertuvaisuus johtuu myös siitä ettei hänellä oo mitään omaa elämää tällä paikkakunnalla minne hän muutti vuoksesi. Onko hänellä omia kavereita ollenkaan? Harrastuksia? Ylipäänsä sellaisia juttuja joihin hän käyttää vapaa-aikaansa ja näkee muita ihmisiä voisivat auttaa. Tietenkään poikaystäväsi herkkyys voi sitten olla aivan toinen ongelma..

Vierailija

Olen kertonut hänelle, että hänen käytöksensä vaikuttaa tunteisiini. Sen jälkeen hän yrittää aina tehdä parannusta muutaman päivän, kunnes asiat menee taas siihen, mitä ne oli ennen keskustelua. Hän olettaa että minun tunteet nousevat heti.

Valitettavasti poikaystävälläni ei ole vielä paljon kavereita uudessa kaupungissa, eikä myöskään mitään harrastuksia. Hän on työttömänä ja varmaan aika käy siksikin pitkäksi. Pari kaveria hän on saanut oman luokkani pojista.

Olen sanonut hänelle että kyllä hän saa viettää aikaa kavereiden kanssa ja käydä baarissa, mutta ei sitä kiinnosta kuulemma käydä baareissa ilman minua.

Sitäkin hän valittaa kun minä en halua lähteä enää hänen kanssaan kahdestaan baariin, että aina pitää olla muita mukana. En näe siinä mitään järkeä lähteä kahdestaan baariin istuskelemaan kun sitä samaa voi tehdä muuallakin.

Vierailija

Miten olisi jonkinlainen harrastus poikakaverillesi? Kai häntä jokin muu sentään kiinnostaa kuin ainoastaan sinä? Toivottavasti saisit ongelmaanne jonkinlaisen ratkaisun..

Vierailija

On hän puhut, että alkaisi harrastaa tiettyä kamppailulajia, mutta kaudelle ei voi kuulemma mennä kesken kaiken, joten hänen täytyy odotella että uusi kausi alkaa. Ja saa nähdä, kestääkö tämä meidän suhteemme sinne asti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat