Milloin voin tehdä raskaustestin?

Vierailija

Menkat loppu 27.2 ja harrastin suojaamatonta seksiä mieheni kanssa ensimmäistä kertaa 1.3-4.3...eli muutama päivää sitten.
Menkkani ovat epäsäänölliset eli millon voin tehdä jo raskaustestin:)Ja voiko oireita olla jo tässä vaiheessa?

Kommentit (9)

Vierailija

mietin vaa paljo sul on ikää ja et kuuntelitko ikinä terveystiedontunnilla.

Raskaustestin voi tehdä 2viikon päästä yhdynnästä.

Ja käyttäkää sitä ehkäisyä niin ei tällaisia asioita tarvitse miettiä!!!!!!!!

Vierailija

Raskaus on kyllä ihan toivottu ja täysi ikänen olen niin mitäs jos sä vaan keskittyisit omaan elämääsi jatkossa ilman että auvot päätäsi täällä ilman mitään tietoa!

Vierailija

oho onpas täällä tulta ja tappuraa heti alkuunsa.

Itsekin hermoheikkona ja monia testejä tehneenä olen huomannut, että se vaihtelee jonkin verran merkkien mukaan, että koska ne voi aikaisintaan tehdä. Mut ihan varmasti se selitetään huolella niissä testeissä, ellei jo paketin kyljessä niin viimeistään siellä sisällä olevassa lappusessa.

Monissa testeissä sanotaan, että ne voi tehdä jo heti sinä päivänä, kun menkkojen normaalisti pitäisi alkaa. Mutta jos sulla on epäsäännölliset kuukautiset (niin kuin mullakin) niin kannattaa varmaan odottaa varman päälle.

Sen verran voin neuvoa, että apteekkarin mukaan halpa testi on ihan yhtä luotettava kuin kalliskin (niissä on hurjia hintaeroja!)

Pahoinvointi on kuulema usein ensimmäinen oire, eli se voi alkaa jo ennen kuin huomaat menkkojen jääneen pois.

En ole siis koskaan itse ollut raskaana, mutta aikana, jolloin vielä söin pillereitä, tykkäsin unohdella niitä aika usein, joten olen tehny monta testiä. Muun infon olen kuullu terkkareilta ja apteekkareilta.

Lykkyä tykö :)

Vierailija

Ja ymmärrän kyl akashiakin, se on uskomatonta miten paljon palstoilla on niitä 12-16-vuotiaita tyttöjä jotka on koko ikänsä keskittyny neitsyytensä menettämiseen ja sitten viikkoa H-hetken jälkeen ne herää että oho, ei käytettykään mitään ehkäisyä, hups.

Mulla meinaa niistä kans pää räjähtää ihan saman tien. Tekis mieli ravistaa niitä hartioista ja huutaa et mikä V***U sua vaivaa??!!

Mutta tässähän ei nyt onneksi ollut siitä kyse :)

Vierailija

Mistä oisin voinu tietää et raskaus oli toivottu ku et siitä maininnu mitää?!?!? -.-''''

Ja sanoin että 2viikon päästä yhdynnästä!!

Vierailija

Akashi olisit voinut ensin kysyä ennen kuin kirjoiti tuollaista tekstiä. Ja ei kyllä ole muitten asia onko lapsi toivottu vai ei, halusin vaan tietää milloin testi voidaan tehdä:D

Itse en siedä niitä teini ikäisiä lapsia jotka tulee paksuksi vahingossa. Ihan turhaan tulee tehtyä abortteja tyhmyyden takia.

Vierailija

Olen myös muutaman testin tehnyt, kun syön niitä hemmetin Cerazetteja, joista olen nyt viimiset neljä kuukautta vuotanut. Päivä silloin tällöin saattaa olla kuivaa, ja terkkari sanoi että kannattaa joskus testata oman mielenrauhan vuoksi kun niitä pilleriunohduksia sattuu joskus. Kaksi viikkoa hedelmöittymisen jälkeenhän sen pitäisi ainakin varmasti näkyä. Mulle terkkari sanoi kans että ne halvat testit on ihan yhtä päteviä kuin kalliimmatkin. Mulla on ollut niitä rfsu:n puikkotestejä ollut, saa ihan marketista muutaman eukun halvemmalla. Aamupissistä varmin tulos! :)

Tuli noista teineistä mieleen kaverin 14-v. pikkusiskon tapaus, oli harrastanut huolettomuuksissaan suojaamatonta seksiä, sitten tajunnut alle viikon päästä miten niitä vauvoja tulee, oli sitten kaverini e-pillerilaatasta varastanut rivin pillereitä naamaansa ja ihmetteli seuraavana päivänä pahaa oloaan...ei onneksi tullut raskaaksi. Mutta missä näiden teinien korvat oikeasti on terveystiedon tunneilla?!

Vierailija

En tiedä niin. Ja vaikka itse en välttämättä ikinä mitään lapsia halua, niin on se mun mielestä silti aika epäreilua, että niillä teineillä "onnistaa" heti ekalla kerralla, ja sit sellaiset pariskunnat, jotka oikeasti haluais lapsen, ei välttämättä onnistu siinä vuosiin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat