Kissa ehti synnyttää, mikä neuvoksi kun pentuja ei missään tapauksessa pysty kasvattamaan itse? :/

Vierailija

Ihan ensiksi niille jotka aikovat mainita leikkaamisesta, se oli suunnitelmissa ja kissa ehti silti tulla raskaaksi ennen sitä.

Tosiaan huoleni on se, että onko mahdollista järjestää pennut johonkin ''hoitopaikkaan'' jossa pennuille järjestettäisiin uusi koti? Kissani on väliaikaisesti sukulaisellani ja hän ei yksinkertaisesti pysty kasvattamaan pentuja sillä hänellä itsellään on jo ennestään 4 kissaa ruokittavana ja hoidettavana.

Pennut syntyivät viime viikolla eikä niiden lopettaminen oli puheena muttei se onnistu millään sillä siihen en itse pysty eikä sukulaisenikaan. Ja haluaisin pennuille toki elämän hyvässä kodissa, joten onko tällaisia väliaikaisia sijoituspaikkoja olemassa? Asialla on kiire joten kiitos jo etukäteen jos joku tietää jotakin? Pennut ovat pirkanmaan alueella.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Pentuja tuli jopa 5 kappaletta. Emo on rauhallinen ja ihmisrakas kissa, unelmakissa suoraan sanoen. Ihana seuralainen ja juttelija joka tykkää nukkua jaloissa ja tulee syliin aina kun hän pääsee. Hän on niin kauniskin kun muistuttaa hieman jotakin leopardia :) Surettaa suunnattomasti kun en voi itse ottaa sitä sillä poikaystäväni on pahasti allerginen kaikille eläimille :'( Sukulaisellani kissani on sen takia etten halunnu antaa häntä kokonaan pois johonkin täysin tuntemattomaan paikkaan. Aluksi kun ei tiennyt mitä omasta suhteestani tulee niin halusin pitää kissaa tavoiteltavissa jotta saisin hänet takaisin jos suhteeni menisi poikki. Nyt tilanne on kestänyt tosiaan niinkin kauan että nämä ovat jo toiset pennut jotka kissani tekee :/ Ja sijoittamista on nyt mietittävä tosissaan uudelleen.

Vierailija

Jos ilmoittelisit pennuista netissä palstoilla joilla lahjoitetaan lemmikkejä? Netin kautta saatiin meidänkin kissat <3 Pahoin pelkään ettei mitään "hoitopaikkoja" ole olemassa... :/

Vierailija

http://www.pesu.org/linkit.htm

Sivuston yläpalkista valitse Yhdistys ja sieltä löytyy keltaisella pohjalla Pirkanmaan alueen eläinsuojeluneuvojien puhelinnumerot. Nämä ihmiset tietää varmasti parhaiten löytyykö pennuille Pirkanmaalta suojapaikkaa. Jos realistisesti ajatellaan niin kehottavat varmaan hekin etsimään pennuille uusia koteja.

Vierailija

Siis ongelma mulla onkin siinä että kun ne pennut ovat vasta reilun viikon vanhoja, eikä siis niitä pysty pitämään enää sukulaisellani kun pari viikkoa korkeintaan. Sitä haluaisin tietääkin että onko näillä yhdistyksillä mahdollista hoitaa pennut ilman niiden emoa, sillä omasta kissastani en luovu vähällä, ainakaan mihinkään yhdistyksiin!

DolceG
Seuraa 
Liittynyt6.11.2009

Pentuja ei missään nimessä saisi erottaa emostaan ennen luovutusikää (12 vkoa). Jos siis haluat pennut johonkin hoitoon niin totta kai emo on annettava myös siksi ajaksi pois. Ota nyt ihmeessä yhteyttä johonkin yhdistykseen, siellä kyllä osataan neuvoa ja eläimiä hoidetaan hyvin.

Vierailija

Sinun vastuullasi on todellakin järjestää kissoille uudet kodit!!! todella vastuutonta tuollainen käytös "leikkaaminen oli suunnitelmissa". tuon takia kissa täytyy leikkauttaa HETI kun se on mahdollista eikä sitä saa päästää pihoille ennen sitä.

Laita paikallisiin lehtiin ilmoitukset lahjoitetaan kissanpentuja hyvään kotiin, ja myös kauppojen eteisiin kannattaa laittaa ilmoituksia. kysele myös kavereiltasi olisiko heillä halua ottaa kissoja tai tuntevatko he ihmisiä jotka haluaisivat. toivon todella ettei kissoja lopeteta turhaan vain ihmisten huolimattomuuden ja välinpitämättömyyden takia.

Miksi kissasi ylipäätään on sukulaisellasi? älä missään nimessä ota eläimiä jos et kykene huolehtimaan niistä ja kantamaan vastuuta, ei ne ole mitään leluja..

Vierailija

Kissanpentu on luovutusikäinen virallisesti vasta 12 viikon vanhana. Ennen tuota pentuja ei saisi erottaa emostaan, sillä emon maidosta ne saavat vastustuskyvyn, ja ne oppivat emoltaan, mitä on olla kissa.
Liian nuorena luovutettu kissanpentu altistuu erilaisille vakavillekin sairauksille ja sille saattaa tulla erilaisia luonnevikoja yms. kun ei se ole oppinut emoltaan tärkeitä "kissamaisia tapoja". (Kaikki tämä lukee ELÄINSUOJELULIITTOJEN sivuilla)

Mikäli on itse ollut niin vastuuton, ettei kissaa ole leikkauttanut ja se on pennut saanut, on myös velvollinen huolehtimaan pennuista, kunnes ne ovat luovutusikäisiä (12VKON IKÄISIÄ) ja hankkimaan sitten niille hyvät kodit. Luovutat pennut vaikka ilmaiseksi, tai sitten pientä maksua vastaan.

Muista, että eläimiä suojelee eläinsuojelulaki, jota sinun on noudatettava. Olet siis velvollinen mm. madottamaan pennut ja hoitamaan niitä siten, että ovat terveinä luovutettaessa ne hyviin koteihin.

Vierailija
Kitsikitsi
Sitä haluaisin tietääkin että onko näillä yhdistyksillä mahdollista hoitaa pennut ilman niiden emoa, sillä omasta kissastani en luovu vähällä, ainakaan mihinkään yhdistyksiin!

C' moon! Etkö ollut jo "luopunut" omasta kissastasi. Kauniisti kuin suinkin osaan niin kehotan ottamaan puhelimen kauniiseen käteen ja soittavan siihen eläinsuojeluneuvojan numeroon ja keskustelevan heidän kanssaan. Ei se vaikeaa ole.

Jos hyvin käy niin SAAT emon pentuineen "yhdistyksiin" esimerkiksi siihen asti että pennut ovat luovutusikäisiä.

Vierailija

Itse en voi kissaa pitää koska kuten yllä mainitsin, poikaystäväni kuolee jos on eläimen kanssa samassa huoneessa yli päivän, joten yhteiselo ei olisi onnistunut ilman sukulaisen apua. Ja kissani ei ole minulle mikään tavara joka annetaan johonkin. Ja vastuuttomuudesta ei välttämättä kaikilla ihmisillä johdu hoitamattomat asiat. Mulla esim on työttömyyttä takana monta kuukautta ja rahaa ei ole ollut edes omiin ruokaostoksiin, saati sitten kissan leikkauksiin, kissasta luopuminen ja tämä pentuasia tuntuu pahalta ilman toisten huomautteluakin kiitos vain. Ei kaikki synny kultalusikat takapuolessa. Jos olisin ''vastuuton'' omasta tahdostani niin mua tuskin kiinnostaisi kuoleeko ne kissat vai ei. Päinvastoin. Rakastan kissaani yli kaiken, ja asiat eivät nyt menneet niinkuin suunnittelin, enkä tätä itse järjestänyt.

Helpostihan nuo saisi uuteen kotiin sitten luovutusiässä. Ongelma tästä tulikin siinä vaiheessa kun ei sukulaiseni pystynyt lopettamaan pentuja heti niiden syntyessä, vaikka näin sovittiin jotta kaikki välttyvät pahalta mieleltä. Hän ei vaan pystynyt tekemään pennuille mitään. Se tässä huolestuttaakin että onko mitään tehtävissä enää kun ei hänkään pysty huolehtimaan pennuista. :/ Eikä se että kenelle pennut annan.

Kysymys tässä olikin että pystyykö pentuja luovuttamaan ilman emoa minkäänlaiseen huolenpitoon, ilmeisesti ei ja asiaa pitää miettiä uudelleen.

Vierailija

Ymmärrän teidän kritisointitarpeen, mutta ajatelkaa itsenne tuohon tilanteeseen!
Vaikka ajatteletteki "en mä ikinä joutuis tollaseen tilanteeseen"!!
Voi vittu, tässä huomaa tämän "minä minä minä,en minä...ikinä"
Miettikää tilannetta, johon ette ITSE olisi voineet vaikuttaa...no, mutta "ettehän TE ikinä"... ehkä tällainen tilanne on juuri KITSIKITSIllä?
Ei pidä ajatella aina niin suppeasti, asiat ei aina ole niin mustavalkoisia.
Mutta, on sitten kummallinen eläinyhdistys JOS EI ota emoa pentuineen, meilläpäin yhdistys kuin yhdistys, minkä eläimen asialla ovatkaan niin ovat hyvin yhteistyökykyisiä, ja jolleivat itse pysty eläintä ottamaan niin etsivät tahon joka pystyy.
Tässä mielestäni turha kritisointi"SAAT EMON PENTUINEEN" yhdistyksiin, totta vitussa ne OTTAA MIELELLÄÄN!!!!!!
Vaikka paisutellaan sitä kuinka täynnä kaikki suojakodit on täynnä kissoja, suoraan sanoen lopettaisivat mm. ikäloput ja epäsiistit kissat, niin oltaisiin jo puolessavälissä ratkaisua.Mitä helvettiä kuntouttaa huonokuntoisa kissoja kun nekin rahat voitaisiin käyttää järkevämmin??
No, kuitenkin, tämä oli vain minun mielipide, ei tarvitse lähetellä perkeleitä ja vittuja takasin, kiitos.

Vierailija

Eläinlääkäri ymmärtää jos viet pennut piikille, ei tule maksamaan paljon, koska pentu painaa niin vähän. Mutta kannataako sinun pitää narttua omistuksessa, jollet voi sitä itselläsi pitää eikä tuttavasikaan? Mielestäni ratkaisu on leikkaus, jos meinaat nartun itselläsi pitää/tuttavallasi, ettei enää tapahdu vahinkoja.
On olemassa myös keinoemoja, joita käytetään jos emo kuolee synnytykseen, ilmoita asiastasi APULASSA, googleta Apula, löytyy sivut, muuten, eläinkaupoissa myydään kissaemon korvikemaitoa, joka on periaatteessa samaa tavaraa kuin emon maito, Royal Canin tekee ainakin kyseistä tuotetta. Ja tiedoksi näille ritisoijille, pentu oppii ilman emoaankin, kunhan on edes joku kissa olemassa malliksi.

Vierailija
Kitsikitsi
Mulla esim on työttömyyttä takana monta kuukautta ja rahaa ei ole ollut edes omiin ruokaostoksiin, saati sitten kissan leikkauksiin, kissasta luopuminen ja tämä pentuasia tuntuu pahalta ilman toisten huomautteluakin kiitos vain. Ei kaikki synny kultalusikat takapuolessa.

Ensinnäkin, jos suunsa keskustelupalstalla aukaisee ja tahtoo keskustella vaikeasta tilanteesta niin luulisi ymmärtävän että silloin keskustellaan asiasta puolin ja toisin. Kultalusikkaa ei löydy minun eikä kissani perseestä, voidaan siitä keskustella jossain muussa topicissa lisää jos kiinnostaa, kultalusikan voimin en siis jaa mielipiteitäni.

Lumppatumppu

Ei pidä ajatella aina niin suppeasti, asiat ei aina ole niin mustavalkoisia.
Mutta, on sitten kummallinen eläinyhdistys JOS EI ota emoa pentuineen, meilläpäin yhdistys kuin yhdistys, minkä eläimen asialla ovatkaan niin ovat hyvin yhteistyökykyisiä, ja jolleivat itse pysty eläintä ottamaan niin etsivät tahon joka pystyy.
Tässä mielestäni turha kritisointi"SAAT EMON PENTUINEEN" yhdistyksiin, totta vitussa ne OTTAA MIELELLÄÄN!!!!!

Hän nimittäin kirjoitti itse aikaisemmin näin:

Kitsikitsi
Sitä haluaisin tietääkin että onko näillä yhdistyksillä mahdollista hoitaa pennut ilman niiden emoa, sillä omasta kissastani en luovu vähällä, ainakaan mihinkään yhdistyksiin!

Pointtini on -jos ei vielä selväksi tullut- että Kitsikitsin kuuluisi nyt tyytyä vain osaansa eikä kuvitella liikoja. Hänen kissansa -joka on nyt jonkun muun hoidossa ja ei todellakaan ole menossa mihinkään yhdistykseen- kommentti ampuu jo vähän yli kun ei itse edes huolehdi kissastaan - Ei! paha ihminen hän ei ole, ei todellakaan! Pääasia että JOKU huolehtii emosta ja pennuista. Tarkoitukseni ei ollut olla ilkeä vaan auttaa. Ja kyllä! kritisoin tätä -minun kissaa mihinkään laitokseen- kommenttia ja se on ainut asia mitä tähän mennessä olen kritisoinut.

Kissat ei ole mitään leluja, syntyneen kissanpennun tappaminen sen takia että se on helpoin tapa on mielestäni väärin. Kissanpennulla on oikeus olla emonsa kanssa ensimmäiset 12 viikkoa, kyse on nimenomaan pentu-emo suhteesta eikä niinkään kissa-kissa suhteesta.

Sama kai meidän ihmistenkin on sitten vieroittaa omat kakaramme äiteistänsä (vaikka vaihtoehtoisesti voisimme pitää lapsen äitinsä luona) ja antaa lapsi jonkun muun hoitoon koska oppiihan se lapsi elämään muidenkin ihmisten luona? Lisäksi voimme tapattaa mm. kaikki vanhukset ja sairaat ihmiset jotka ihan turhaan täällä roikkuu. Ja mitä helvettiä laitetaan verorahoja niihin kun nekin rahat vois käyttää "järkevämmin" ?

Lumppatumppu
No, kuitenkin, tämä oli vain minun mielipide, ei tarvitse lähetellä perkeleitä ja vittuja takasin, kiitos.

Aurinkoista päivänjatkoa! ;)

Vierailija

Lumppatumppu: kiitos, oot ainut joka ymmärsi mitä ajoin takaa. :) En saisi ajatella myöskään itsekkäästi että kissa pysyy sukulaisellani hinnalla millä hyvänsä. Koska en sitä itse pysty enää huolehtimaan. En vaan haluaisi antaa häntä johonkin missä en enää ikinä näkisi häntä, sillä ei sitä yksinkertaisesti koskaan tiedä mitä voi tapahtua. Jos poikaystäväni haluaakin yhtäkkiä muutaman kk päästä erota. En saisi kissaani takaisin ja olisin menettänyt hänet miehen takia joka jättikin minut. Tämä ajatus tuntuu kamalalta, vaikken uskokaan että ero tässä on tulossa missään vaiheessa. Silti kokemuksia on monia ja pakko vaan ajatella myös realistisesti. Ei parisuhteet vaan ole ikuisesti kestäviä disneysatuja vaikka kaikki sitä toivookin. :)

Vierailija
Kitsikitsi
Ongelma tästä tulikin siinä vaiheessa kun ei sukulaiseni pystynyt lopettamaan pentuja heti niiden syntyessä, vaikka näin sovittiin jotta kaikki välttyvät pahalta mieleltä.

Et ole tosissasi? Tuo on laitonta lopettaa itse eläin! Sinulla on vastuu pennuista, kun et ole kissaa leikannut. Niiden luovutusikä on 12 viikkoa eikä yhtään aikaisemmin ja niiden pitäisi se aika saada olla emonsa ja sisarustensa kanssa.

Minusta lemmikkiä ei pidä ottaa, jos sitä ei ole varaa hoitaa. Ja joo, niitä kissanpentuja saa ilmaiseksi tai parilla eurolla, mutta kissan pitäminen maksaa ja leikkauttaminen kuuluu kissan perusterveydenhuoltoon. Jos et ole kissaa ajoissa leikannut, niin itsepä olet kuoppasi kaivanut.

Löydät varmasti pennuille ja niiden emolle, jostain kissarakkaan luota sijaiskodin. Älä siis lopeta niitä. Toivottavasti nyt edes jotain oppisit, ja antaisit kissasi pois jos ei ole sitä varaa hoitaa... Tämä maailma on ihan tarpeeksi täynnä kodittomia ja kaltoin kohdeltuja kissoja muutenkin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat