Paras kaveri/jotain muuta?

Vierailija

Hei olen 19vuotias tyttö ja erosin viime kesällä poikaystävästäni Ollista. Seurustelimme kaksi vuotta. Nykyään hän on paras kaveri, koska jo ennen seurusteluamme olimme hyviä ystäviä, joten halusimme säilyttää sen.

Minulla on myös toinen erittäin hyvä ystävä Pekka, ja hän on myös Ollin toinen paras kaveri. Vietämme aikaa paljon yhdessä baareissa, pelaillen sekä muuten vain. Käymme samaa koulua.

Olen ollut monta kuukautta ihastunut Pekkaan, ja puhunut siitä myös Ollille. Olli on ottanut asian hyvin ja periaatteessa kannustaa minua sen suhteen.

Nyt olen huomannut parin viikon/kuukauden sisällä, että Pekka käyttäytyisi minua kohtaan eritavalla. Hän koskee minua aina kun olemme kahdestaan, ja kiusaa minua. Katsomme aina toisiamme silmiin tosi pitkään ja muuta. Mutta kun olemme muiden seurassa/Ollin seurassa hän ei ole sellainen.

Kysyin häneltä pari viikkoa sitten (valitettavasti netin välityksellä) että miksi hän esimerkiksi silittelee minua aina, että onko siinä jotain pohjaa. Hän sanoi että ei yritä lähennellä että kunhan kiusaa.

Tarkoittiko hän tuota todella vai pelkääkö vain Ollin ystävyyssuhteen menettämistä?
Koska mielestäni olen suhteellisen hyvä havaitsemaan vastakaiun, mutta yleensä myös kyllä uskon siihen mitä ihmiset minulle puhuvat. :(

Kommentit (2)

Vierailija

Onhan olemassa sellainen periaate, että kaverin exiin ei kosketa, ja Pekka tuntuisi haluavan noudattaa sitä (vaikka kieltämättä täyttääkin siltä, että hänellä on tunteita sinua kohtaan).

Pekka ei varmastikaan tiedä, että olet puhunut asiasta ollin kanssa ja että olli hyväksyy sen. Jos hän tietäisi, hän varmastikin toimisi jo ihan toisin.

Oli tosi hyvä veto puhua asiasta Ollin kanssa. Se oli hyvin huomaavaista. Nyt on enää informoitava pekkaa siitä, että olli on asian kanssa ok.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat