Erilaiset häät

Vierailija

Kaikki ne, jotka eivät vielä ole menneet naimisiin: olettaen, että raha tai mikään muukaan ei olisi esteenä, mitä erityistä/erilaista/omaperäistä/mieletöntä haluaisitte omiin häihinne?

En tiedä, tulenko menemään naimisiin kirkossa vai maistraatissa vai miten (mieheni haluaisi kirkossa, itse en ole ihan varma..) mutta pääasia on, että saan juhlapaikalle suuren, valkoisen seinän, johon heijastetaan videotykillä Queenin livekeikka. Toisin sanoen hus kaikki perinteiset häähumppabändit, meidän häissä esiintyvät Freddie Mercury, Brian May, John Deacon ja Roger Taylor.

Vaikka naimisiinmeno ei ole vielä suunnitteilla (muuta kuin että seuraavan viiden vuoden sisällä jotain todennäköisesti alkaa tapahtua) enkä todellakaan ole mikään häähullu, mutta koneellani on nyt jo lista biiseistä, jotka haluan Queenin "soittavan" juhlassamme.

Kertokaa omia haaveitanne!

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Meidän häihin pappi tulee juhlapaikalle vihkimään. Häistämme tulee ikimuistoinen juhla sukulaisimme ja etenkin meille. :) Hääpaikka tulee olemaan jonki kartanon tyyppinen, jos on mahdollisuus päästä ulos juhlimaan, jos sää sallii. :) Musiikki tule olemaan nuorille ja vanhuksille tasapuolisesti suunnattua, luultavasti dj paikalle,nii silloin saadaa kaikkien toiveet toteutettua. :)

Vierailija

No jos raha ei olisi esteenä niin meillehän tulisi kivan livebändin lisäksi laadukasta stand uppia ja sit illan hämärtyessä tulisirkusta :D

Niin ja tietty lämmin ja aurinkoinen loppukesän päivä ( eli päivällä on kesäistä mutta illalla jo hämärää ), siviilivihkinen luonnon helmassa, juhlat osin ulkona, monipuolinen herkkupöytä, tilaa tanssia ja pitää hauskaa, kaikki tärkeimmät ihmiset mukana, valokuvaaja kuvaamassa koko juhlien ajan. Mahdollisesti myös halukaille mahdollisuus saunomiseen ja yöpymisetkin järjestyisivät paikan päällä joten juhlia saisi vaikka aamuun asti.

Vierailija

Mä oon irtisanoutunu aika monista perinteistä omien häideni suhteen. :D Eli ei kirkkoa, pappia tai valkoista pukua. En kuulu itse enää kirkkoon ja muutenkin olen täydellisen ateisti, joten en halua sotkea kr.uskoa tärkeään päivääni, sillä kyseinen uskonto ei minulle itselleni merkitse yhtään mitään.

Hääpaikaksi haluaisin jonkin mukavan paikan (tarkemmin en oo sentään tuota vielä miettiny :D ) jossa myös vihkiminen tapahtuisi. Haluaisin myös kohtalaisen pienet häät, eli en usko, että tuun kutsumaan kaikkia setiä, tätejä ja serkkuja paikalle siksi että he on sukulaisia ja näin ollen pitää kutsua paikalle, vaan haluan omiin häihini vieraiksi läheisiä ihmisiä jotka todella tunnen. :) Ja mielestäni häiden suurin meno erä on ehdottomasti ruoka ja tarjoiluun tulee satsata.

Vierailija

Joo todellakin olen tosissani, Neiti R!

Olen jopa harkinnut, haluaisinko vihkisormukseni Freddie Mercuryn "LOVE Made in heaven" -collectionista (queenin online store myy sitä, 163 puntaa)... Sormus on kaunis ja omani tyylinen, joten se olisi hyvinkin mahdollinen vaihtoehto.

Kertokaahan lisää haaveistanne, on mukava kuulla, millaisista häistä muut naiset unelmoivat!

Vierailija

Oi tämä onkin ihana keskustelu<3 vaikkei meilläkää vielä ajankohtainen, mutta luultavimmin viiden vuoden sisällä mennään naimisiin. Riippuen monesta asiasta tietty :)
Mulla haaveissa on melko perinteiset häät, mutta kerron silti :D

Mä haluan ehdottomasti hääautoksi tyylikkään vanhan Ford Mustangin. Ja hääpuku tulee olemaan malliltaan yksinkertainen (eikä mitään tyllejä tai kirkon käytävän pituisia laahuksia), väriltään valkoinen/viininpunainen. Meidän pienessä kaupungissa on aivan ihana vanha keskiaikainen suht pieni kivikirkko, vihkiminen tapahtuisi siellä. Juhlapaikaksi haluaisin myös jonkun vanhemman puoleisen kartanon, missä olisi mahdollisuus viettää ulkonakin aikaa (täälläpäin tosin ole kuin jotain puolilahoja työväentaloja, tiedä sitten mistä jonkun kivan paikan oikeasti löytäisi). Aina parempi kun juhlapaikka olisi veden äärellä. Hääkuvaan pitäisi ehdottomasti liittää jotenkin tuleva polleni, tai sitten tuo hääauto. Joku live-esiintyjä olisi hyvä, mutta yhden kaverini pyydän laulamaan Nightwishin Sleeping Sun-biisin. Voisi käydä "häävalssista", en halua mitään kliseistä vanhaa biisiä. Kaveri ei kyllä vielä tiedä asiasta, mutta saa luvan suostua :D
Ruokaan ja juomaan pitää satsata, tosiaan jos budjetilla ei olisi kattoa niin palkkaisin baarimikon.

Voisin heittää jatkokysymyksen vielä, että millainen häämatka olisi unelmanne?

Itse haaveilen jostain hemmottelulomasta etelän lämmössä. Jotain yhteistä toimintaa pitäisi olla. Karibialle olisi aivan ihana kohde :)

Vierailija

No siinä mielessä itse olen varmaan hirvee bridezilla että häämatkalle on päästävä Pariisiin ja sillä siisti, vaikka ollaan siellä jo sata kertaa oltu. Ainoa syy, miksi voisin luopua tästä unelmasta on se, että sillä hetkellä jo asuttais Pariisissa tai oltais sinne muuttamassa. Joskus tuntuu että elän sitä kaupunkia varten.

Ja itse olen kanssa tuon "erilaisen" häävalssin kannalla, eli en halua niitä perinteisiä häävalsseja, vaan jonkun biisin, joka on oikeasti meidän biisi. Tällä hetkellä siihen on ehdolla dire straitsin "romeo&juliet" (on ollu meidän biisi ihan suhteen ekoilta viikoilta saakka) ja Queeniltä esim. "Love of my life" ja "crazy little thing called love" (jälkimmäistä mies jo tavailee kitaralla). Biisi pitäis päättää hyvissä ajoin, koska sitä varten on sitten opeteltava se myös tanssimaan :)

Lisää haaveita, lisää!

Vierailija

No jos aloitetaan vaikka sormuksista:D En pidä kullan väristä, joten haluaisin, että sormus olisi valkokultaa taikka hopeaa.

Kirkkohäät haluaisin synnyinpaikkakuntamme kirkossa-ollaan molemmat samalta kylältä tosin tällä hetkellä asutaan eri puolilla Suomea. Jos ystäväni on valmistunut siihen mennessä, haluaisin, että hän vihkisi meidät. Meillä olis molemmilla samat vaatteet kuin vanhojentanssipäivänä, koska tanssimme yhdessä. Huntua en halua, mutta haluaisin, että mun hiuksissa olis joko valkoisia ruusuja tai kieloja. Häävieraina olis lähinnä hyviä ystäviä ja vain tärkeimmät sukulaiset.

Jatkot olis luultavasti poikakaverin kotona, koska niillä on paljon tilaa ja ihana piha. Häävalssi vois hyvinki olla joku niistä nopeista ja hauskoista tansseista, joka tanssittiin vanhojentansseissa, koska meillä ei ole mitään erityistä yhteistä biisiä.

Häämatkalle lähdettäisiin moottoripyörällä, ajettaisiin Lappiin ja mahdollisesti tehtäis pieni vaellus siellä, koska molemmat rakastetaan luonnossa liikkumista. Matkalla Lappiin saatettas viettää pari päivää vaikka Vuokatin kylpylässä rentoutumassa:)

Vierailija

Mun mies on luvannut itse tehdä meille häävalssi biisin. Kun tosiaan osaa kitaraa soittaa ja oma studio kotona ym. Musta se on tosi ihana idea, se biisi on sit just meijän biisi :)

Vierailija

Aah, todellakin ihana aihe :D
Ollaan menossa elämäni Rakkauden kanssa naimisiin reilun vuoden-kahden kuluttua, kesällä <3
Haluamme ehdottomasti kirkko vihkimisen. Kirkko on pieni keskiaikainen kivikirkko jossa aikanaan mm. äitini ja isäni sekä setäni ja hänen vaimonsa ovat vihitty. Haaveissani olisi, että siirtyisimme kirkolta juhlapaikalle hevoskyydillä (kärryillä). Sen toteutumisesta tosin ei ole takeita..
Äitini on lupautunut tekemään hääpukuni (jeee). Haluaisin että puku muistuttaisi äitini morsiuspukua ja olisi väriltään valkoinen, jossa vihreätä <3 Muutenkin häidemme värit olisivat valkoinen ja vihreä.
Häävalssi on jo tiedossa, mutta pidämme sen salassa :D Sen verran kerron kuitenkin, että se on ihan valssi, mutta ei mikään perus-pliisu-häävalssi..
Kokonaisuudessaan häistämme tulee varmaankin melko perinteiset, sen näkee sitten suunnittelu/järkkäily vaiheessa mitkä perinteistä tulee ja mitkä perinteistä eivät tule olemaan osa häitämme. Mutta siitä olen varma, etten halua häistämme mitään känni-ördäily tapahtumaa!! :D

Vierailija

Mä olin pitkään sitä mieltä, että naimisiin ei mennä ennen kuin saadaan mark knopfler häihin esiintymään ;) Se oli lähinnä sitä aikaa kun mies halusi joskus naimisiin mutta minä vielä en... ;)

Ei taida knopflerin markku meidän häihin kuitenkaan esiintymään tulla, mutta kyllä se queen sen korvaakin 6-0.

Joskus aikoinani, kun olin vielä vähän enemmän hienohelma, suunnittelin myös että palkkaan häihimme jonkun sellaisen järjestysmiehen, joka heittää liian humalaiset ihmiset pihalle. Mieheni on kotoisin pikkuisesta maalaiskunnasta ja hänen kauttaan häihimme on tulossa hälyttävän paljon känniörveltäjiä, joten en ole vielä kyllä ihan kokonaan tota ajatusta haudannut.

On jännä huomata, että en ole uhrannut ajatustakaan sille, missä häämme pidetään, millainen morsiuspukuni on, ketä kutsutaan, missä juhlat pidetään, millaisia kukkia otetaan jne jne... Olen miettinyt vain musiikin, sormuksen ja häämatkakohteen.

Ei perinteisissäkään häissä mitään vikaa ole, mutta haluaisin kuulla erityisesti niistä erikoisista haaveista mitä teillä on häidenne varalle. Siis niistä, mitä suurin osa ihmisistä kutsuisi "hulluiksi" tai "kummallisiksi" ideoiksi, tiedätte varmaan mitä tarkoitan :)

Vierailija

Tekisi kyllä mieli ruveta suunnittelemaan, mutta olen päättänyt että odotan siihen asti kun toi yksi kosii :D Sitten vasta alkaakin se suunnittelu, en varmaan muuta teekään :D
Ollaan kihloista kyllä puhuttu, mutta ajankohta ei ole varma.

Vierailija
.MissMessy.

Haaveissani olisi, että siirtyisimme kirkolta juhlapaikalle hevoskyydillä (kärryillä). Sen toteutumisesta tosin ei ole takeita..

Mä kaavailen vähä samaa ;) Koko ikäni olen ratsastusta harrastanut ja oman ponin omistanut jo 6 vuotta :) Olisi ihanaa saada hevosajelu sinne juhlapaikalle :) Ja kyllä musta tuntuu että sellainen onnistuukin, mentiin sitten Helsingissä naimisiin tai sitten jossain vähä syrjemmässä.

Vierailija

oij! tästä onkin jo jonkin verran murun kanssa puhuttu <3 häät 2-3 vuoden päästä kesällä. aamulla vihkiminen 10-12 välillä upeassa puukirkossa, josta sitten siirytään kartanolle juhlimaan. kultani haluaa ajaa itse jollakin huippu urheiluautolla juhlapaikalle :DD Paikan jo tiedän ja haluaisinkin että hääkuvat suoritettaisi viereisen lammen luona:) ruoka olisi osittain tilattu ja osittain itsetehtyä. en halua kännihäitä koska itse en juo alkoholia.ruokajuomana voin sen sallia mutta haluan että kaikilla on häät hyvässä muistissa. ei mitenkään hirveästi ohjelmaa, hää valssit ja tälläistä pientä perinteistä voi suunnitella. ja jos on ollut polttarit niin morsiammen kosto kuuluu toki ohjelmaan ;) haluan että hää juhla olisi enemmänkin sellainen sukujen kohtaaminen ja sellainen hieno seurustelu hetki :) pukuni olisi olkaimeton valkoinen A-mallinen jossa hieman punaistakin saisi olla, ja hiukset olisivat nutturalla jossa olisi sitten valkoisia kukkia tai jotain koristeita ^^ uskoisin että väriteemana olisi punainen,valkoinen,kulta :) haluaisin kultaiset yksinkertaiset mutta ehkä hieman koristeelliset sormukset :)musiikista ei olla lainkaan puhuttu,voi olla että aikalailla laidasta laitaan soi musiikki :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat