Kerronko tyttöystävälle masennuksesta?

Vierailija

Noniin, piti ihan tunnukset tehdä tänne, että pääsee kysymään tyttöjen mielipidettä asiasta : D

Nimittäin olen nyt kaksi kuukautta seurustellut yhden tytön kanssa ja mieltä painaa se asia, kun en ole kertonut tytölle yhtään mitään siitä, että syön lääkkeitä masennukseen :S Jotenkin vaan nolottaa ihan hirveästi kertoa! En halua että tyttöystävä pitäisi ihan hulluna tai jonain muuna vastaavaana psykopaattina, koska en sitä mielestäni ole, tuo masennus vaan alkoi silloin kun alotin opiskelut ja oli paljon muitakin elämänmuutoksia ja mietittävää... Nyt olo on jo paljon parempi ja syön enää ihan minimiannosta lääkkeitä, mutta en kuitenkaan halua vielä lopettaa kuuria.
Mutta niin. Jotenkin se tyttöystävälle asiasta kertominen tuntuu ihan tosi vaikealta. Mitä jos se pitää minua jotenkin nolona, heikkona, luuserina... kun en ole jaksanut ilman apua? Kauheaa edes ajatella. Ja sitten tietysti sekin painaa mieltä, että ei tavallaan haluaisi vaivata tyttöystävää tällä asialla. Että pitäisi pitää omat ongelmat omana tietona. En halua, että tyttöystävä muuttaisi jotenkin käytöstään sen takia, että tietäis minun masennuksesta. Jos se vaikka haluais jättää minut joskus, niin en halua, että se ei sitä tekisi, koska pelkäisi että masentuisin uudelleen.
Mutta toisaalta sitten minun mielestä tästä asiasta pitäis kertoa, koska jos tyttöystävällä olisi jotain vastaavia ongelmia, niin tietysti haluisin että se niistä kertoisi minulle, että voisin jotenkin auttaa! Ja ehkä se selittäis jotain mun käytöstäkin välillä, jos tyttöystävä tietäisi, kun minulla saattaa nyt mielialat heilahdella tosi nopeasti :/

Eli. Antakaas minulle neuvoja neuvoja arvon neidit : ) Miten te suhtautuisitte jos teidän poikaystävä kertoisi tuollaisesta asiasta? Arvostaisitteko miestänne jotenkin vähemmän, tai pitäisittekö häntä "vähemmän miehenä", kun on tuolla tavalla "heikko"? Miten se noin muuten vaikuttaisi teidän käytökseen? Vai haluaisitteko vaan, että mies pitäisi asian omana tietonaan, eikä vaivaisi teitä? Sanokaa ihan rehellisesti vaan, ei mitään turhia kaunisteluja : D

Kiitos : )

Kommentit (6)

Vierailija

Kerro tyttöystävällesi! Enemmän pitäisin poikkista hulluna siinä vaiheessa, jos hän salailisi tollaisia (normaaleja) asioita. Ei siinä ole mitään hävettävää, jos on hankkinut itselleen apua ja parantunut.

Vierailija

Moiksis,

minusta olisi tosi hyvä, jos kertoisit tyttöystävällesi. Oma poikaystäväni kertoi heti, kun ruvettiin seurustelemaan, että on sairastanut masennusta. Mulle tuli siitä tosi hyvä olo, että hän uskalsi kertoa asiasta mulle, ja mullakin oli sen jälkeen paljon helpompi kertoa kaikista vaikeuksista mitä on välillä ollut elämässä. Uskoisin, että tyttöystäväsi ottaa kertomasi pelkästään luottamuksen osoituksena, sitä se ainakin minulle oli! :) Se vain lisää sitä tunnetta, että toinen on todellakin valmis suhteeseen ja puhumaan asioista, vaikeistakin. Ja jos tyttöystäväsi pitää sinusta nyt, niin tuskin sen kuuleminen, että olet ollut masentunut, muuttaa asiaa.

Tsemppiä! :)

Vierailija

Ehdottomasti kannattaa kertoa, kunhan mietit vaan vähän, että miten ja missä kerrot. Uskon todellakin, että tyttö pitää sitä luottamuksen osoituksena, suhde saattaa jopa syventyä. Tsemppiä:)

Vierailija

Mulla oli likipitäen sama tilanne, kun aloin viime syksynä seurustelemaan uuden miehen kanssa. Mutta hän on niin valtavan fiksu ja ihana mies, että hänelle oli todella helppo kertoa asiasta. Ja etenkin, kun itse voi jo paljon paremmin ja minullakin lääkitys oli ihan minimi, eikä masennus ollut enää akuutti.

Kannattaa todellakin kertoa! Minusta se osoittaa suurta luottamusta, kun toiselle kertoo tuollaisesta asiasta ja kyllähän se omalle kumppanille kuuluu. Hän oppii ymmärtämään ja arvostamaan sinua paremmin. Enkä tod usko, että tyttöystäväsi ajattelee sinun olevan luuseri. Itse ainakin arvostan masennuksen läpikäyneitä ihmisiä suuresti ja heitä on yllättävän paljon ihan lähipiirissä.

Tsemppiä :)

Vierailija

Kerro. Itse seurustelen miehen kanssa jolla masennus ilmeni muutama kuukausi sitten. Mieheni mielestä on tärkeää tietää että olen hänen tukenaan ja hieno luottamuksen osoitus kun kertoi asiasta avoimesti mulle.. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat