kondylooma

Vierailija

Minulla todettiin kondylooma ja en saa mielestäni, uskallanko enää harrastaa suuseksiä tai edes suojaamatonta seksiä poikaystäväni kanssa. Se on kuitenkin voinut tarttua poikaystääväni ja jos otan häneltä suihin se voi tarttua suuhuni tai jos hän ottaa minulta ja sitten se on hänen suussaan.

Itse aiheutin ongelman, älkää siitä mainitko mitään. Haluaisin vain kuulla muiden kokemuksia kyseisestä asiasta ja miten asiat ovat ratkenneet kohdallanne.

Kiitos jo valmiiksi :)

Kommentit (3)

Vierailija

Mulla todettiin kans kondylooma viime kevättalvella. Olin saanu sen poikaystävältäni yli kolmea vuotta aiemmin, kun ekan kerran harrastimme seksiä (hänelläkään ei ollut aavistusta siitä, että kantoi tautia). Gyne sanoi että lähes kaikki naiset sairastavat jonkinlaisen kondylooman elämänsä aikana, koska edes kondomi ei siltä kuulema kovin hyvin suojaa. Siksi en huolestunut kovinkaan paljon. Mulle kerrottiin, ettei tautiin ole lääkettä vaan se häviää itsestään, kun elimistö on tunnistanut viruksen ja nitistänyt sen. Että älä huoli. Mulla oireet loppuivat muutama kuukausi diagnoosin jälkeen, eivätkä ole palanneet.

Mun kondylooma oli sellainen, joka ei näkynyt ulospäin millään lailla. Ei ollut siis niitä kukkakaalin näköisiä kasvaimia missään.

Vierailija

Okei, no hyvä kuulla, etä se tosiaan häviää ajan myötä itsekseen. Minulla on kylläkin niitä kasvaimia, mutta gyne sanoi niiden lähtevän rasvalla, jonka määräsi. Se on kylläkin aika tappo tavaraa, suunnilleen syövyttää terveen ihon ympäriltä :D

Vierailija

Mulle yks hoitaja kertoi sellaisesta tapauksesta, jossa raskaana olevaa naista oli tutkittu ja se ei edes tienny et sil on kondylooma, ja sillä oli niitä kasvaimia kuulema enemmän ku tää hoitaja oli koskaan kellään nähny (sisällä siis), mut kaks viikkoa myöhemmin niistä ei ollut enää jälkeäkään... Että kyllä ne siitä häviää.

Noiden kasvaimien tapauksessa ymmärrän kyl hyvin et olet huolissas niiden tarttumisesta. Et kannattaa kyl varmaan pidättäytyy suuseksistä sen aikaa ku niitä on näkyvissä (eihän huuliherpeskään tartu muuta kuin silloin kun se on "päällänsä"?)

Muistan ku kerroin kondyloomastani poikaystävälle ja äidilleni ja ne oli molemmat ihan järkyttyneitä. Muutenkaan ihmiset ei tunnu tietävän siitä pöpöstä yhtään mitään. Klamydiaa pidetään niin yleisenä eikä sitä kukaan jaksa enää ihmetellä, mutta sitten kondyloomaa pidetään ihan kamalana, eikä tiedetä, että se on vielä paljon yleisempi (aika iso osa niistä jää ilmeisesti diagnosoimatta). Mun parhaalla kaverilla esimerkiks on jo kauan ollu tasan tarkkaan aivan kaikki samat oireet ku mitä mullakin oli, ja hänen miehellään on ollu varmaan sata naista ennen häntä, mutta tää ei vain suostu myöntämään, et kyse vois olla kondyloomasta...

Joo mut kyllä se siitä, inhottava tautihan se on.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat