Miehen juominen & kaverit

Vierailija

Moikka Cosmottaret!

Tarviin nyt ulkopuolisten apua, toivottavasti osaatte antaa neuvoja.

Oon seurustellut ihanan pojan kanssa nyt noin 4 kuukautta. Ollaan tunnettu jo pidempään, asiat meni nopeesti vakavaksi, ja tällä hetkellä mä melkein asun sen luona, itselläni kun osoite on vielä vanhempieni luona ja tää kundi asuu omassa kämpässä. Poika ei oo ennen mua seurustellut, mutta kaikki meni alussa hyvin.

Tää on aina juonut paljon. Paljoksi mä miellän sen, että juo joka viikonloppu ja aina ihan kunnon perseet. Itse juon nykyään tosi vähän, käytän rahani mieluummin johonkin fiksuun ja muutenkaan baarit ei nappaa. Aluksi pojan juominen ei mua haitannut, tiesin että se on aina ollut kova menemään ja muutenkin itsenäinen ja villi persoona. Vähitellen ne viikonloppuriennot on alkanu vaikuttaa meidän suhteeseen; lauantaisin ja perjantaisin ei oikeestaan nähdä, sunnuntait se parantelee ja valittaa krapulaansa. Mä teen opiskelujen ohella töitä, joten sanomattakin selvää et arkena ei sitä upeeta laatuaikaa paljon ole. Alussa käytiin paljon leffassa, ulkona syömässä ja tehtiin paljon kaikkea hauskaa yhdessä mut nykyään nähdään toisiamme vain iltaisin, jolloin katsotaan C.S.I ja sit se pakollinen seksi. Alkuaikoina muutenkin mies oli hillittömän huomaavainen ja ihana, sain paljon lahjoja, söpöjä tekstareita ja rakkautta. Nykyään mies vetoaa aina siihen, "ettei ole rahaa". Mistä se aina repii sen 40-70 € viikonloppuna baariin? Mä taas itse tuun toimeen paremmin kuin hyvin, tuon kaupasta sille ruokaa jääkaappiin, tupakka-askin jos se pyytää, ihan mitä vaan. Tykkään itsekin ostaa lahjoja, ja n. kerran viikossa tuonkin sille jotain kivaa.

Miehen asenne on mua kohtaan myös muuttunut. Oon yrittäny pyytää sitä olemaan enemmän selvinpäin, ees juomaan kerralla vähemmän. Inhoan enemmän kuin mitään sitä, kun kundi tulee puol viiden aikaan himaan ihan änkyräkännissä ja tulee siihen viereen läähättämään ja haisemaan. Se kuitenkin ottaa mun puheet ainoastaan nalkuttamisena eikä nää omassa toiminnassaan mitään väärää.

Koko ajan se kuitenkin sanoo rakastavansa mua enemmän kuin mitään, että oon sen elämän ykkönen jne.

Kaverit on sille aina ollut huipputärkeitä. Se on mun sijasta ehkä vähän niiden tossun alla; jos joku soittaa sille, että lähdetkö bisselle, se sanoo poikkeuksetta että kyllä, tai vähintään että katsotaan myöhemmin. Viikonloput se on automaattisesti varannut kavereilleen + alkoholille. Meidän suhteessa ei ole tainnut olla yhtäkään viikonloppua, jolloin se olis ollu selvinpäin. Kun kysyn esimerkiksi sunnuntaina (kuten eilenkin kysyin), että olisikos se ens vkl selvipäin ja mahdollisesti mun kanssa, se vastaa: en lupaa mitään. Aina. Vaikka ei mitään erityistä olis sovittu, se ei koskaan lupaa mitään. Sen kaverit on sellasia työttömiä sossupummeja, jotka ei oikeestaan tee mitään muuta kuin dokaa, eli tottakai sillä on aina viikonloppuna jotain "menoa".

Mä olen yrittänyt keskutella, houkutella, kiristääkin, pyytää, anoa ja olla välinpitämätön mutta tähän ei vaan tuu muutosta. Oon niin väsynyt olemaan aina se kakkonen, oli kyse sit alkoholista tai kavereista. Aikasemmin poika oli kaikki mitä mä oon ikinä toivonut, olin onnellisempi kuin koskaan. Mut tää tilanne tappaa mut. Oon kysynyt satoja kertoja, että onko se oikeesti valmis seurustelemaan, ja se vetää aina hirveet pultit kun kyseenalaistan sen "rakkauden". Sen mielestä mulla on vaan "päässä vikaa", "noi pillerit varmaan saa sun mielialat heittelee" tai "SE ON VAAN YKS V*TUN PÄIVÄ, MÄ OON SUN KANSSA JOKA V*TUN ILTA ARKENA!!!!!!!!"

Mitä mä teen :/

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Rehellisesti sanoen kuulostaa siltä, että miehesi ei ole vielä valmis sitoutumaan. Silloin kun kaverit tai viina menee tyttöystävän edelle, mies ei voi olla suhteessa vakavissaan. Tottakai molempia voi tyttöystävän lisäksi olla, mutta sinusta on tainnut tulla tällainen turvallinen kaveri elämään, hommaat tälle miehelle ruokaa ja tyydytät tarpeen tullen. Mies haluaa vielä hauskanpitoa ja vapautta elämäänsä, vaikka aluksi olikin ihana ja täydellinen ja sai sinut itselleen. Teillä on erilaiset kuvitelmat seurustelusuhteesta, tai ainakin miehen ajatukset ovat muuttuneet.

Nosta kissa pöydälle vielä kerran, älä kiusaa itseäsi enempää. Kirjoita kirje, jos et kasvokkain saa asiaa perille tai se olisi itsellesikin helpompaa. Jos asiat ei muutu, etsi itsellesi uusi mies, joka on rakkautesi arvoinen. Mies, joka ei pysty asiasta edes keskustelemaan suuttumatta ei ole kypsä seurustelemaan.

Voimia sinulle!

Vierailija

Kuulostaa todella ikävältä tilanteelta :/ Ensimmäisenä tuli mieleen se, et sä yksinkertasesti kohtelet sitä liian hyvin. Ei se enää ansaitse sitä, jos ei anna sulle itsestään mitään. Siitä on tullu liian itsekäs. Oot kyllä kiitettävästi yrittäny muuttaa tilannetta, ja mies ei tunnu uskovan millään. Ei mun mielestä oo enää paljoo vaihtoehtoja.. Voisit yrittää olla jonkin aikaa "nalkuttamatta" ollenkaan, ja jos kaikki jatkuu samanlaisena (luultavasti) ni sanot, että haluat jutella vakavasti sen kanssa. Sitten kerrot rauhallisesti, miltä susta tuntuu kun se kohtelee sua noin EIKÄ kaiken lisäks ota sua vakavasti ku yrität keskustella tilanteesta! Ehdota sille taukoo seurustelussa ja sano ettet jaksa olla sijalla 3 sen elämässä. Kannattaa pikkusen myös kuvitella mielessään millasta olis erota, siitä saa yllättävää rauhaa vaikkei haluaiskaan erota. Mutta toi mies ei voi jatkaa tota käytöstä jos haluaa olla sun kanssa. Jos se ei pysty muuttumaan, yritä unohtaa se.

Vierailija

En miehenä usko, että tuollainen käytös kovin äkkiä mihinkään muuttuu. Mies haluaa mieluummin ryypätä ja rellestää kuin olla kanssasi selvinpäin.

Maailma on täynnä miehiä, ja suurin osa meistä osaa kohdella tyttöään paremmin. Ei tuo minusta kuulosta sellaiselta suhteelta, jossa kannattaa jatkaa. Tuo kirjeidea oli hyvä: teet selväksi, että et halua elää miehen kanssa, joka käyttäytyy noin. Jos hän valitsee sinut ja muuttaa ihan oikeasti käyttäytymistään eikä vain lupaa, kaikki on okei. Jos hän sanoo, että olet sekaisin/nalkutat/olet itsekäs/vast, on selvää, että tilanne ei tule muuttumaan. Jos tilanne ei muutu, etkä halua tuollaisessa suhteessa elää, lähde lätkimään. Ei se helppoa ole, mutta eipä ole helppoa elää tuollaisessa suhteessakaan. Tsemppiä.

Vierailija

Tuli mieleen, että minkäikäisiä olette? Jos mies on 18-20 niin toi on nimittäin tosi yleistä, mutta yleensä kun on saanut siellä baareissa juosta pari vuotta niin tahti hiljenee. Jos ei, kannattaa ehkä katsoa muualle. Noin lyhyen seurustelun jälkeen eroaminen on helpompaa kun jos vasta myöhemmin tajuat, ettei siitä tule mitään.

Vierailija

oma mies oli kans parin kuukauden jälkeen tommonen, aina meidän jutut peruuntu ku sen joku kaveri pyys sitä juomaan ja sano mulle 'no en mä voi sanoo ystävälle ei'.

no sitä sit kesti jonkun aikaa, nykyään taas ihan erimeno, juo ehkä pari kolme kertaa kuukauteen ja on kuulemma kiitollinen mulle et oon olemassa, ku mun takia se ei jaksa juoda niin paljoo ja rahaa säästyy jne.. :D eli en nyt lupaa et se parantuu, mut mun tilanteessa ainaki autto, joka kerta kyllä suutuin tottakai ku se oli lähes JOKAIKINEN kerta et peruuntu, mekin nähään vaan viikonloppusin pääosin.

eli jos ei pikkuhiljaa vähene tuo niin anna olla.

niin ja tälle munkin miehelle on kaverit tärkeitä, eikä ole seurustellu n. kymmeneen vuoteen joten ei silläkään oo kauheesti nyt takana seurustelusuhteita, mut kyllä se sit oppi välittää munkin tunteista... :)

Vierailija

Mitäpä jos kokeilisit sitä, että asuisitkin viikon tai pari (enemmänkin jos tarve vaatii) vanhemmillasi? Et huomioisi jätkää juuri yhtään vaan antaisit sen ottaa suhun yhteyttä..lopulta se sitten ehkä jopa tajuaisi, kuinka paljo sille merkitset :)

Vierailija

Moi,
Mulla on vähä sama ongelma ku sulla. Mun mies ei kyllä kauheena juo, mutta kaverit sillä menee etusijalle. Oon kyllästyny jäämään toiseksi. Me ollaan puhuttu asiasta paljon, mutta jätkä ei meinaa kuunnella. Ollaan siis seurusteltu nyt 2 vuotta. Aikasemmin se pelas sillon ku sen ois pitäny olla mun kans, tää homma saatiin kuriin ku sanoin sille et lähen käveleen jos se ei voi pelata sillon ku me ei nähä, ja lähinki ku jätkä ei uskonu. Nyt se ei vaan tajua, että en halua jäähä toiseksi kavereitten suhteen. Ja sehän on selvä, että ymmärrän sen että mies haluaa omaa aikaa ja olla kavereittensa kanssa, mutta jos se pistää ne mun edelle eikä pysty pitämään lupauksiaan nii en jaksa. Sunki kannattais kokeilla sitä, et joko oot erossa siitä jonku aikaa tai sanot että jos tuo touhu ei lopu niin suhde loppuu. Jos sun poikakaveris susta välittää nii kyllä se sut takas haluaa, jos ei nii oot paljo paremman arvonen.

Vierailija

Joo, kuuntelin teidän ja ystävien neuvoja ja lähdin lätkimään.

Tuli aamulla taas riita, jonka seurauksena pakkasin kamani ja lähdin. Olin niin kyllästynyt olemaan toiselle sellanen kaappivaimo, jota pusutellaan ja halaillaan sillon kuin itse sille tuulelle sattuu, ja muulloin se laitetaan syrjään. Tällanen tapaus sattui aamullakin.

Kotiin päästyäni kaikkien niiden kymmenen vaatesäkin kanssa, olo oli mitä mainioin. Oli helpottunut fiilis ja parhaat tyttökaverit tuli heti tänne "juhlistamaan" tätä juttua.. Nyt yksin ollessani fiilis on kuitenkin aika tyhjä.. Miksei siitä kuulu mitään? Eikö se todellakaan tajua mistä tää johtuu?

Kun aamulla sanoin, että tää on nyt tässä ja mä jätän sut, niin vastaukseksi sain vaan epäuskoisen naurun ja omahyväisen katseen. Tiiän ettei se usko että mä oon tosissani nyt. Tuntuu pahalta. Oonko oikeesti ollu näin itsestäänselvyys?

Tavallaan toivoisin et se soittais ja sanois muuttuvansa ja että se rakastaa ja haluu mut takas.

Vierailija

Ompas mielenkiintoinen tapaus. Varsinkin kun on meinannu itelle kehittyä vähän samaa tilannetta joskus että en ihan ollu etusijalla ja sit ku asiasta sanoi niin vastaus oli just joku ''no vittu mehä ollaan aina arkisin yhessä''. Sehän kuulostaa heti paremmalta että ilmeisesti jätkä kärsii ku JOUTUU oleen arkisinkin yhdessä :D

Mut oikein teit kun otit eroo tilanteeseen! :) Ja älä turhaan lannistu jossei siitä kuulu. Tiedätpähän hei ainakin vastauksen sun kysymyksiin sillon, ettei se ollut sun arvonen! Itseäni ärsyttää suunnattomasti miehet jotka pitää mua itsestäänselvyytenä, koska itse ajattelen joka viikko pariin kertaan että olenkohan pitänyt mieheni onnellisena, haluaakohan hän minua edelleen, miten voisin tehdä asioista kiinnostavampaa ettei mieheni kiinnostus minuun lopahda, teen palvaluksia miehelle, laitan aina ruuan nenän eteen, siivoan PALJON enemmän kuin mies, enkä kauheesti estele menemästä kavereiden kanssa, ja olen suopea siinä mielessä että ainut mitä miesten reissuilta vaadin on puhelinsoitto johonkin väliin ja se että itse saan häneen yhteyttä jos haluan. Joten odotan hieman mietiskelyä ja vastapalveluksia mieheltäkin, muttei sitä yleensä tule. Ainakaan niin paljon mitä itse toivoisin. Ja siihen voi jäädä jumiin ettei vaan uskalla sanoa miehelle mikä ottaa päähän, ja sit mies oppii ''hotellipalvelu elämään'' jossa kaikki tehdään valmiiksi ja annetaan hänen ryypätä ja rellestää. Tästäkin voi päätellä että miehet jotka ei naisen tekemisiä arvosta omaavat tod. näköisesti äidin joka on hoitanut heille kaikki nenän eteen ja siivonnut jäljet, joten mies ei ole oppinut miten hoitaa itse omat tarpeensa.

kuinkahan moni voi sanoa että mies ei löydä edes omia sukkiaan josset niitä hänelle näytä kaapista (ja harva mies edes tietää että sukat yleensä ovat kaapissa :D). Älä jää suremaan arvotonta miestä vaan anna kyynelesi hänelle joka ei halua itkettää sinua :)

Vierailija

hyvä, jos kerran susta tuntu siltä ja teit näin.

vaikka oisit ollu itsestäänselvyys, ja mies luulee ettet oo tosissaan, siinäpähän sitten miettii, ku et enää soittele takas.

nyt pää kylmänä ja eteenpäin!

Vierailija

Siis käsittämätöntä. Mun aivot ei kykene käsittelemään tällästa tietoa.

Ekaks tulee viesti: "Mites neiti Nöttösen sinkku-päivä on hurahtanut?"
En vastannut.

Sitten käyn facebookissa. Itse olin jo aamulla vaihtanut parisuhdetilaani "sinkku". Nyt sitten tällä kundilla..

Kundi on nyt sinkku.
Kundi: back on track!
Kundin kaveri: rata jatkuu
Kundi: Rata jatkuu ja nyt tehdään sitä mitä huvittaa.

SIIS MITÄ?!?!?!
Miten sillä on pokkaa?!?!

Mä kyllä tiesin et se pitää mua itsestäänselvyytenä mut kuinka, siis miten.. Miten se voi olla noin vitun onnellinen tästä?!?!? Selittäkää mulle et miten KUKAAN normaali ihminen reagoi noin?!?!?!? JA VIELÄ JULKISESTI?!?!?!

Oon niin vihainen et voisin tehdä mitä vaan. Tekis mieli vastaa siihen sen viestiin että "BACK ON TRACK BABY" ..Voi jumalauta.

Vierailija
Tapani 23v

En miehenä usko, että tuollainen käytös kovin äkkiä mihinkään muuttuu. Mies haluaa mieluummin ryypätä ja rellestää kuin olla kanssasi selvinpäin.

Maailma on täynnä miehiä, ja suurin osa meistä osaa kohdella tyttöään paremmin. Ei tuo minusta kuulosta sellaiselta suhteelta, jossa kannattaa jatkaa. Tuo kirjeidea oli hyvä: teet selväksi, että et halua elää miehen kanssa, joka käyttäytyy noin. Jos hän valitsee sinut ja muuttaa ihan oikeasti käyttäytymistään eikä vain lupaa, kaikki on okei. Jos hän sanoo, että olet sekaisin/nalkutat/olet itsekäs/vast, on selvää, että tilanne ei tule muuttumaan. Jos tilanne ei muutu, etkä halua tuollaisessa suhteessa elää, lähde lätkimään. Ei se helppoa ole, mutta eipä ole helppoa elää tuollaisessa suhteessakaan. Tsemppiä.

kutakuinkin näin.. ei ne muutu itse olen 26 ja mies on 8 vuotta vanhempi ja meil on 2 lasta ja se on edelleen samanlainen.. kaverit ja se viina.. ei ne muutu ollaan kuitenkin oltu yhdes jo 7 vuotta voin kertoo ei ne muutu ees ajan myötä.

Vierailija
baby-g

Siis käsittämätöntä. Mun aivot ei kykene käsittelemään tällästa tietoa.

Ekaks tulee viesti: "Mites neiti Nöttösen sinkku-päivä on hurahtanut?"
En vastannut.

Sitten käyn facebookissa. Itse olin jo aamulla vaihtanut parisuhdetilaani "sinkku". Nyt sitten tällä kundilla..

Kundi on nyt sinkku.
Kundi: back on track!
Kundin kaveri: rata jatkuu
Kundi: Rata jatkuu ja nyt tehdään sitä mitä huvittaa.

SIIS MITÄ?!?!?!
Miten sillä on pokkaa?!?!

Mä kyllä tiesin et se pitää mua itsestäänselvyytenä mut kuinka, siis miten.. Miten se voi olla noin vitun onnellinen tästä?!?!? Selittäkää mulle et miten KUKAAN normaali ihminen reagoi noin?!?!?!? JA VIELÄ JULKISESTI?!?!?!

Oon niin vihainen et voisin tehdä mitä vaan. Tekis mieli vastaa siihen sen viestiin että "BACK ON TRACK BABY" ..Voi jumalauta.

Aika lapsellista joo. Mut se yrittää esittää sulle jotain. Tai sit se vaan oikeesti on niin kylmä ihminen ettei jää haikailemaan yhtään sun perääs. Miehille paras selviytymistapa erosta on se että ne lähtee porukalla baariin juomaan nupit turvoksiin. Voimia sulle! Ihan hyvä idea oli jättää tollanen idiootti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat