kutinaa alapäässä = hiiva?

Vierailija

Mulla on semmonen ongelma, että paripäivää sitten alko kutisemaan emättimen suun alueelta ja vähän kirvelemään/tuntumaan inhottavalta virtsatessa. Mietin siis tässä että onko kyseessä hiivatulehdus ja jos on niin miten sitä pitäis alkaa hoitamaan? Oon just alottanut e-pillerit (yhen liuskan syöny ja nyt tauko menossa) ja oon joskus kuullu et hiivatulehdus vois jotenkin liittyä siihenkin.... eli siis apua kaivataan tietämättömälle!! :)

Kommentit (4)

Vierailija

Joo, kyllä luulis et olis. Kannattaa eka käydä lääkärissä jos ei koskaan ennen oo ollu hiivaa, mut jos on niin hae vaan gyno-daktariinia apteekista, nii eiköhän se sillä mee. :) Toki on muitakin hiiva voiteita, mut itte käytän yleensä tuota :)

Vierailija

kiitos tosi paljon vastauksesta! lääkäriin siis mars mars, mutta mitä oot mieltä kannattaisko mennä ihan terveyskeskuslääkärille vai alkaa hoitaa tätä ehkäisyneuvolan kautta, mistä noi pilleritkin hommasin? entä tiedätkö yhtään minkälaisen toimenpiteen lääkäri suorittaa selvittääkseen onko kyseessä hiivatulehdus?

Vierailija

Siis kannattaa ihan käydä terveyskeskuksessa. Mulla ainakin joskus kun tutkittiin hiivaa niin semmosella pitkällä pumpulipuikon tapaisella ottivat sisältä jonkun näytteen ja siitä tulee sit tulokset :) Sit ei tarttekkaan käydä lääkärissä jos seuraavan kerran on hiiva, hakee vaan itte lääkkeen sit apteekista :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat