Ootteko millaisia kotihengettäriä?

Vierailija

Ihan vaan,kun eilen tajusin,että ite käyn mielummin töissä kun puunaan kotia ja tuoksun pullalle :) Sitten alko jo tulla huono omatuntokin,että pitäiskö naisen olla ja mahtua joihinkin tiettyihin raameihin..
Kyllähän mie "pakolliset" hommat teen..-mut niitäkin saatan siirtää aina päivällä jos kahdellakin..

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Mä kyllä tykkään aika paljon leipoa, tehä ruokaa ja pitää kotia muutenkin hyvässä kunnossa. Tykkään, että on siistiä, ja pöydällä kukkia ja sohvatyynyt ojennuksessa;) Tietenkin välillä lipsuu, kun koulukiireet menee edelle, mutta jos vaan aikaa on, ni tykkään kyllä puuhailla kotona.

Vierailija

Itelle on tullu hirveen tärkeeksi pitää kämppä puhtaana sen jälkeen, ku muutin kotoa omaan kämppään. Olin ennen muuttoa aivan kauheen epäsiisti tai siis jätin esim. tyhjiä purkkeja ruokapöydälle jne. Mutta nyt omassa asunnossa kaikki on tip top paikoillaan..ainakoin omassa huoneessa. Asun nimittäin opiskelija-asunnossa ja kämppis meinaa olla vähä sotkusempi ihminen ja se meinaa ärsyttää välillä.
Ei siinä kyllä ittelläki välillä lipsuu esim imuroiminen ja tuommonen, ku koulu väsyttää aika paljo.

Vierailija

Olen, melkein liiankin kotihengetär. Siivoan aina myös miekkosen kotona, kun käyn siellä:D Se tietysti sopii hänelle. Leipominen ei ole ehkä ihan mun juttu,mutta muu ruuanlaitto on. Tykkään myös siivota, etenkin sillä verukkeella että sillä lailla voi luistaa opiskeluhommista.

Vierailija

Mä imuroin joka päivä ja olen muutenkin ihan siivousaddikti, jopa siinä määrin, että kyse on varmaan jostain pakko-oireesta... En saa esim nukuttua jos tiedän, että jossain päin kämppää on epäjärjestystä. Eli "kodinengettäryydestä" ei ehkä ole kyse.

Mies on melko sotkuinen eikä yhteisestä sopimuksestamme osallistu kotitöihin laisinkaan, joten saan toteuttaa itseäni runsain mitoin.

Ruokaa laitan joka ilta, koska mies käy töissä ja itse vain opiskelen, niin koen, että se on todellakin mun velvollisuus. Ja kyllä itsekin ennemmin syön hyvää kotiruokaa kuin jotain mikropizzaa.

Vierailija

Aina ei pysty tekemään edes "pakollisia" hommia ja toisaalta saadan yhden päivän aikana saada aikaiseksi vaikka mitä!
Olemme hetki sitten mieheni kanssa muuttaneet omakotitaloon ja alussa ajattelin,että teen itse kaikki naisten työt eli siivoan,teen ruuan jne. ,mutta lopulta väsyin ja olemmekin siitä lähtien tehneet mieheni kanssa yhdessä kodinhengettären puuhat ja molemmilla on siitä parempi mieli.

Ei kannata ottaa ressiä tehtävistä asioista,vaan tekee ne,kun siltä tuntuu! :)

Vierailija

Mie inhoan siivoamista aivan älyttömästi, joskus saattaa olla peräti 1kk siivoamatta! :DD Mutta kokkailu on yksi lempipuuhistani! Itselle on tietenkin vähän tylsä laittaa, mutta jos on vaikka poikaystävä kylässä niin tykkään tehdä jopa jälkiruokaakin ja laittaa annoksenkin valmiiksi...! :)

Vierailija

Oon ihan siivoushullu ja siivoon joka päivä jotain. Herään töihin ennen 5:ttä ja siivoon jo aamullakin ennen töihin lähtöä. Leipoa en tykkää, enkä ruokaa tee, mies hoitaa nämä, mut muuten rakastan kaikkia kotitöitä ja teen todella mieluusti ne itse, joten mies pääsee siis helpolla :) Lisäksi ollaan kotona lähes aina, ei käydä ulkona eikä missään paljonkaan niin saa puuhailla kotona paljon :)

Vierailija

En sanoisi, että olen kodinhengetär, mutta tykkään, kun tavarat on omilla paikoillaan ja pyrin siivoamaan säännöllisesti. Vihaan tiskaamista ja pölyjen pyyhkiminen ja lattian moppaus vaatii kyllä erityisinspiksen ennen kuin niihin ryhdyn. Ruoanlaitosta ihan tykkään, mutta sekin vaatii aika paljon ennen kuin siihen jaksan ruveta. Taidanpa olla siis aika laiska :D Kunhan tavarat on paikoillaan, niin mun mielenrauha säilyy.

Vierailija
Face

En sanoisi, että olen kodinhengetär, mutta tykkään, kun tavarat on omilla paikoillaan ja pyrin siivoamaan säännöllisesti. Vihaan tiskaamista ja pölyjen pyyhkiminen ja lattian moppaus vaatii kyllä erityisinspiksen ennen kuin niihin ryhdyn. Ruoanlaitosta ihan tykkään, mutta sekin vaatii aika paljon ennen kuin siihen jaksan ruveta. Taidanpa olla siis aika laiska :D Kunhan tavarat on paikoillaan, niin mun mielenrauha säilyy.

Joo aika sama täällä. Tosin eipä mua haittaa jos tavarat ei oo ihan oikeilla niille tarkotetuilla paikoillaan, kunhan tiedän että missä päin kämppää ne sijaitsee.

Mun pitäis siivota säännöllisemmin. Mä oon tässä nyt miettiny että semmonen isompi siivousprojekti/kämppäkunnostus pitäs tehä. Tarvisin vaan huonekaluja lisää ja ei jaksa siivoo ku ei tää jää tämmöseks :D

Ruuanlaittoon haluaisin panostaa enemmän mutta en sit jaksa. On vähän tylsää tehä kaikkee ku asuu yksin. Oon muutenki sen verran vähän kotona että sit vaan yleensä syö jotain nopeeta ja suht helppoo. Ehkä musta joskus puskee esiin oikea kunnon kodinhengetär :)

Vierailija

En tosiaankaan sanois itteeni kodinhengettäreksi. Mulle normaali siivoustapa on se että viskon lattialta tavarat kaappeihin ja laatikoihin,niin että on näennäisesti siistiä...mutta oikeasti joka nurkka on täynnä pölyä ja leivänmuruja :D pitäis kutsua useammin vieraita (esim. sukulaisia) niin tulis myös imuroitua ja tiskattua useammin ;)

Vierailija

Hih. Juuri on kakku uunissa ja tiskit koneessa :) Tykkään laittaa ruokaa ja pitää keittiön siistinä. Pölyt pyyhin minä samoin kuin luuttuan lattiat, mutta inhottava pyykinpesu on jäänyt poikaystäväraukan huoleksi :P En ole mikään siivoushullu, mutta keittiössä viihdyn vapaa-ajalla loistavasti. Jos avokkini ei liikkuisi ollenkaan, hänestä olisi varmaan jo hyvää kyytiä tulossa pallon muotoinen. :D

Vierailija

Mulle kävin vähän samalla tavalla ku mmaajolle, omaan kämppään muuttaminen sai minussa esiin kodinhengettären :D Ennen olin vähän sottapytty, vaatteita ja tavaroita muutenkin jäi lojumaan vähän joka paikkaan.. äitikin yllättyi siisteydestä kun eka kerran tuli käymään, olin asunut täällä muistaakseni pari kuukautta :) Siivoan kerran viikossa kunnolla, eli imuroin, luutuan, pyyhin pölyt ja pesen vessan. Pienen asunnon siivoaminen ei edes vie kauaa!
Muuten leikin kodinhengetärtä leipomalla, pakkasesta löytyy aina jotain itse tehtyä.. Myös ruokaa tulee laitettua melkein päivittäin, vaikka välillä tympiikin kun yksin asun. En vaan voi sietää mitään mikroruokia tai pakastepitsoja, eli vaivaa on pakko nähdä :D Useasti teen niin, että laitan ruokaa kerralla isomman annoksen ja pakastan loput valmiina annoksina.
Olen tällainen kodinhengetär koska nautin siitä tunteesta että on saanut jotain aikaan. Kotona on myös aina ainakin yritetty kasvattaa niin, että pärjää omillaan ja osaa tehdä kotitöitä. On kiva myös ilahduttaa poikaystävää leivonnaisilla tai herkkuruualla, saan samaa kohtelua myös silloin kun menen hänen luokseen (olemme siis etäsuhteessa). Onneksi naisen ei ole nykyään pakko siivota ja leipoa, eikä kannata potea huonoa omatuntoa vaikka ei varsinaisesti kodinhengetär olisikaan. Erilaisuus on rikkautta!

Vierailija

Rakastan ruuanlaittoa ja leipomista, laitan päivittäin kahta eri ruokaa (minulle kasvis-, miehelle sekaruokaa). Siivoamista en erityisemmin rakasta mutta en myöskään vihaa sitä. Mies tiskaa, imuroi ja vie roskat silloin tällöin. Kun mies siivoaa, minulla on huono omatunto koska hän joutuu siivoamaan.

Usein on käynyt mielessä, että mitä jos en ole tarpeeksi kotihengetär miehen makuun..

Vierailija

Hmm. Mäkin olen ehkä tullu liki hulluksi tän siivoomisen kanssa, justiin kun kotoa muutin suoraan avoliittoon niin sen jälkeen on kaikki pitäny olla tip top.
Ehkä tähän vaikuttaa kun olen jonkinlainen kontrollifriikki , koko ajan pitää olla pöytäliinat suorassa ja kaikki just eikä melkein. Lisäksi pientä bakteeri kammoa löytyy että kyllä pöydät pyyhitään tiuhaan :D
leipominen on ihan kivaa ,mutta ruoan teon hoitaa enempi mies.

Vierailija

Meikä inhoaa ruuanlaittamista, ainoastaan joskus tulee kokkailtua, jos innostuu tai mies joutuu olemaan päivävuorossa töissä. Leipomisenkin osalla tulee kausia, jolloin tykkään kokeilla kaikkia herkkuresepteja, mutta sitten taas kyllästyy ja saattaa olla pari kolme kuukauttakin etten jaksa leipoa mitään. Siivoamisesta tykkään ja siihen ei sitten mies oikeastaan saa osallistuakaan, muuta kuin viemällä matot ulos :D Tavaroiden pitää olla järjestyksessä, ärsyttää joku DVD kotelokin sohvapöydällä aivan älyttömästi! En osaa keskittyä oikein mihinkään, jos on sekaista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat