Mielipiteitä eri ehkäisymenetelmistä?

Vierailija

Jos haluan lopettaa pillereiden syönnin,miten toimin? Olen syönyt itse pillereitä noin kolme vuotta ja olen kokeillut kahta merkkiä,mercilon ja tri-femoden.
Tällä hetkellä käytän Merciloneja ja minusta tuntuu etten ole oma itseni lainkaan. Miesystäväni ei usko minua ja sanoo vain, että olen nukkunut huonosti...
Onko jollain kokemusta ihon alle laitettavasta ehkäisykapselista? :O Tai jotakin muuta mielipidettä mistä ehkäisykeinosta vaan?
Tai onko jollain kokemusta implantaateista,sekin yhtenä mahdollisuutena?! PANIIKKI :D

Kommentit (5)

Vierailija

Ite vaihdoin pillerit reilu puoli vuotta sitten ehkäisyrenkaaseen. Mulle sattu heti sopivat pillerit, eikä varsinaista vaihtamisen tarvetta siis ollu, mutta ajatus ehkäisyrenkaan helppoudesta houkutti. Pillerit siis pois ja rengas vaihtoon ja oon ollu hurjan tyytyväinen! Vaikka muistin helposti myös pillerin ottamisen, niin silti tää rengas on tuhannesti mukavampi ku se pitää vaan muistaa kolmen viikon päästä ottaa pois ja heittää viikon päästä uus tilalle. Oon tykänny todella paljon. :) Poikkista ei yhdynnässä haittaa (senhän voi ottaa sen ajaksi myös pois) ja joskus kuulemma se hieroo oikein mukavasti. ;)

Vierailija

Mie olen käyttänyt NuvaRing-rengasta, Merciloneja ja nyt Cerazettea. NuvaRingista menkkakipuni tulivat sietämättömiksi, Mercilonit taas täytyi vaihtaa kun todettiin aurallinen migreeni, jolloin saan käyttää vain minipillereitä. Nämä ovat suoraan sanottuna perseestä, olen melkein kolme laattaa syönyt ja tiputellut 10 viikon ajan. Mieliala menee vuoristorataa, minkä myös avomieheni on huomannut. Aikamoista hampaidenkiristystä on ollut, mutta yritän nyt vielä jatkaa Cerazetella jos hormonit tästä tasaantuis. Jos ei, niin kortonkeja vaan santsaamaan... :<

Jos oikein muistan, niin tuossa kapselissa on samaa keltarauhashormonia kuin minipillereissä. Sen asennus maksoi kaverillani 150€ ja kestää muutaman vuoden, mutta tuon hinnan takia kannattaa varmaan lääkärin kanssa ensin neuvotella, jos keltarauhashormoni edes sopii sinulle ja kokeilla vaikkapa tuota Cerazettea. Kapselissa oli myös painorajana 70kg (korjatkaa jos muistan väärin).

Vierailija

Mitä ehkäisyrengas maksaa? Kun jätiti pillerit,niin lopetit niiden syömisen vain jossain vaiheessako? :O
Minulla on kyllä aika lääkärille muutaman viikon kuluttua eli siis saan silloin jutella eri vaihtoehdoista,onneksi! =)

Vierailija

Mulla on kans Nuvaring ehkäisyrenkaana ja kolmen kk:n satsi maksaa n.40e. Itellä se taas helpotti menkkakipuja huomattavasti ja mulle on sopinu tosi hyvin! Ennen oli ihan järjettömät kivut, mitä pillerit lievitti aika hyvin, mut ton renkaan kanssa tuntu lähtevän melkein loputkin. :) Tietty vieläkin kivistää, mut oikeastaan sen verran että hyvin harvoin on ihan pakko turvautua enää särkylääkkeisiin (joita kyllä muutenki vältän viimeiseen pisteeseen asti).

Vaihdoin neuvolan kautta renkaisiin, kun niihin tarvii myös tietty reseptin. Juttelin neuvolatätin kanssa ja se sano, että ehdottomasti voin kokeilla ja jos ei tunnu hyvältä ni takaisin vaan pillereihin sit. :) Eli sain sen ilmaisen 3kk:n aloituspakkauksen niiku aikoinaan pillereissäkii. Sit söin pillerit loppuun ja ku ois pitäny aloittaa viikon tauon jälkeen uus levy ni sen sijaan siis rengas tilalle. Ei tarvinnu pitää välikuukausia tms. :) Rengas voi alkuun tuntua ehkä vähän hankalalta, mut aika äkkiä siihen tottuu ja nykyään saan sen jo helposti paikoilleen eikä sitä huomaa siis ollenkaan. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat