Ahdistuneisuus pilaa elämäni

Vierailija

Kaikki alkoi lokakuussa kun muutin yksin asumaan.Olin ennempää asunut kaverini kanssa kimpassa ja kaikki oli hyvin. Oireet alkoivat kovalla sydämen sykkeen nousemisella aina iltaisin,kun olin yksin kotona. En kestä olla yksin, enkä kestä yksinäisyyttä.

Viime kuussa mulle todettiin ahdistuneisuushäiriö ja sain citalopram orion nimiset lääkkeet. Söin lääkkeitä kolme päivää ja voin sanoo että ne olivat elämäni helvetillisemmät päivät! Huonoa oloa,huimausta,tajunnantason häiriöitä,epätodellinen olo,jalat ei kantanut...Lopetin lääkkeet kunnes oireet tulivat takaisin parin viikon kuluessa.

Viikko sitten perjantaina poikaystäväni jätti minut. Ihminen,joka oli ainoa tukeni minulle, koska kaverit ovat poistuneet luotani ja ne harvat jotka mun kanssa ovat läheisiä,eivät ymmärrä tilannettani. Perheeni ei ymmärrä tilannettani.

En tiedä mitä tehdä. Kukaan ei voi auttaa. Jos menen taas lääkäriin, aika on joskus kuukauden päästä. Psykiatrille aika on ensi kuussa ja sieltä seuraava aika varmaankin toukokuussa koska on niin kauheat jonot.

Olen alkanut tarkkailemaan itseäni sairaaloisesti. Herään aamulla ja mietin saman tien mitä kipuja mulla on ja onko kaikki kunnossa. Tunnen sekoavani. Huomenna olen menossa hakemaan eropaperit koulusta. En pysty enää käymään siellä,en pysty olemaan ylipäänsä normaali oma itseni. En pysty iloitsemaan, hymyilemään, tai elää normaalia elämää.Tää kaikki varjostaa sitä. Päivästä toiseen.

Toisaalta haluisin aloittaa lääkkeet uudestaan,mutta en uskalla. Nyt kun ei ole enää miesystävää,niin ei ole kukaan siinä vieressä. Tarvisin ihmisiä koko ajan ympärille,olen läheisriipuvainen, mutta eritoten nyt jos aloitan lääkityksen uudelleen. En halua olla niiden sivuoireiden kanssa yksin.

Tuntuu kamalalta kun kukaan ei voi auttaa ja tää menee päivä päivältä vaan pahemmaksi :( Joka ikinen päivä pelkään terveyteni puolesta ja mietin että nyt pettää sydän,että se ei jaksa enää.

Kertokaa kokemuksianne!!

Kommentit (2)

Vierailija

Mielialalääkkeissä niitä hassuja oireita ilmenee melkein kaikilla aluksi, mutta ne ei yleensä kestä muutamaa viikkoa pidempään. Joka päivä oireita on vähemmän, joka päivä olet taas enemmän oma itsesi, yritä sillä ajatuksella lähestyä niiden ottamista.

Ja mieti sitä siltäkin kantilta että ahdistuksesi on itsessään jo lamauttavampi kuin mikään lääkkeiden mahdollinen sivuoire. Lääkityksen myötä asiat voi muuttua vain parempaan suuntaan.

Psykiatrille en itse ehkä ensimmäiseksi menisi, niillä on lääkärin koulutus ja aika lääkitys- ja tautikeskeinen maailmankuva. Etsisinkin ennemmin psykologin tms käsiini, ahdistushäiriöissä on oleellista hoitaa myös ne perimmäiset syyt, ei vain lääkitä oireita. Terapia ja asioista jonkun sympaattisen tahon kanssa jutteleminen kuulostaa ehdottoman tarpeelliselta sulle!

Koulun kautta kannattaa yrittää hakea apua ensimmäiseksi. Sitä kautta se voisi järjestyä nopeammin. Tsemppiä vaan, ja yritä muistaa että ei se sydän noin pienestä petä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat