Opiskelumotivaatio hukassa

Vierailija

Onko täällä muita jotka painivat saman ongelman parissa, eli ovat kadottaneet opiskelumotivaationsa? Olen itse 2. vuoden amk opiskelija ja pidän opiskelemastani alasta, mutta itse opiskelu ja koulussakäynti eivät nappaa. Oikeastaan se tuntuu melkeinpä ylivoimaiselta. Kaikkien tehtävien tekeminen venyy ja päädyn puurtamaan niitä aina palautusta edeltävänä iltana. Tentteihin luku on myös todella hankalaa. Odotan vain että valmistuisin ja pääsisin töihin.
Tähän varmasti vaikuttaa sekin että en viihdy paikkakunnalla jossa asun enkä ole oikein onnistunut saamaan kavereitakaan. Pakko vaan yrittää selvitä, kesäloma alkaa toukokuun lopussa..

Kommentit (2)

Vierailija

Minulla aivan sama ongelma kuin sinulla. Itse olen jo vuoden venyttänyt valmistumista ammattikoulusta, viimeiset kaksi jaksoakin on mennyt erittäin heikosti. Tosin yhteisiä aineita että veikkaan sillä olevan osaksi osuutta motivaation puutteeseen. Monta kertaa olen vannonut meneväni tunneille heti aamusta, mutta aamulla olen ollut vakuuttunut että kyllä mä voin vielä nämä tunnit skipata.

Vierailija

Sun täytyy vaan ottaa itteäs niskasta kii. Kannusta itseäs vaikka sillä, että sulla on sitte paljon paremmat työnsaantimahdollisuudet ku panostat koulunkäyntiin. Kävin lukion, ja kärsin samasta. En jaksanu opiskella kunnolla, mutta lakki tuli kuitenkin, huonoin arvosanoin. Nyt oon sitte opiskelemassa nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaajaksi, ja yritän tämän koulun käydä kunnialla ja yritän parhaani että saisin hyvät arvosanat. Eli ota siis itseäs vaan niskasta kiinni! :) tsemppiä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat