Psykiatrille?

Vierailija

Olen 15 vuotias ja olen masentunut. Terveydenhoitajani on vienyt minut ennen nuorisoasemalle, mutta se ei auttanut ja nyt hän aikoo laittaa lähetteen nuorisopsykiatrille.
Haluaisin tietää kokemuksianne psykiatrista, hyviä tai huonoja?
Minua jännittää sinne meno todella kovasti, mutta onneksi terveydenhoitajani on minun tukena =)

Kommentit (6)

Vierailija

Itellä on ihan täsmälleen sama tilanne =)

Itse en ole vielä vanhempieni vuoksi suostunut psykiatrille menemään, mutta uskon sen olevan hyvin positiivinen kokemus. Kun ongelman tunnistaa se on jo puoliksi ratkennut.<3

Kummitätini on nuorisopsykiatri ja erittäin ihana ihminen hänen kanssaan on helppo jutella. Äläkä missään nimessä anna periksi masennukselle :/
Psykiatrille meno on viisainta mitä tuossa tilanteessa voi tehdä vaikka välillä se psykoanalysointi tuntuukin inhottavalle. Loppujen lopuksi siitä on suuri apu :)

Vierailija

Kyllä kannattaa mennä. Kokemuksesta kerron. Koska itse kärsin yli kolme vuotta ihan turhaan paniikkihäiriöstä, koska en halunnut mennä, ja nyt kun aloin käymään niin sain siihen lääkityksen ja se on auttanut. :) Kannattaa ihmeessä mennä, koska itse tein sen tyhmyyden etten mennyt ja kärsin ihan turhaan sitten ahdistuksesta. Heti parempi olo tuli kun sai oikean lääkityksen ahdistukseen. Tsemppiä sulle! :)

Vierailija

Kannattaa mennä psykalle, itse taistelin ongelmieni kanssa 7v. nyt olen saanut elämäni suht järjestykseen, käytyäni läpi psykoosin ja viiden vuoden takaisen terapian(yhä jatkuu), välillä olen ollut hoidossa 3kk:tta psykiatrisella, ja välillä muutaman viikon, nyt käyn avopuolella terapeutilla 2kk:den välein, ja psyk.lääkärillä säännöllisesti, joka tarkistaa joka kuukausi vointini ja lääkityksen siinä samassa. Olet kuitenkin nuori, kannatan ongelmien ratkomisen aloittamista mahdollisimman pian=) Pyydä lääkäriäsi myös määräämään sinut verikokeisiin, jossa katsotaan kaalium- ja naatrium- SEKÄ kilpirauhasarvo, koska kilpirauhasen vajaatoiminta on nykyään todella monella masentuneella, oireita psyykkinen ja fyysinen lamautuminen, uneliaisuus ym, jotka yleensä rinnastetaan laiskuuteen, josta EI kuitenkaan todellakaan ole kyse, minulla todettiin alhainen thyroidiarvo vuosi sitten, ja lääkityksen avulla olen kummasti saanut puhtia, mukaan lukien mielialalääkkeeni ja antipsykoosilääkkeet(psykoosinesto).
Joten, suosittelen ajoissa psykiatria, varsinkin, jos sinulla on ollut vaikea lapsuus.

Vierailija

Itse kävin 13 vuotiaana musiikkiterapiassa ja voi että. Kannattaa!
Jos saat valita, niin musiikkiterapia. Se oli aivan mieletön kokemus.
Sen myötä opin ilmaisemaan tunteitani musiikin kautta ja nykyään toimin muusikkona.

Vierailija

Nuorisopsykiatrille meno on hyväksi. Kokemuksesta tiedän. Olin 15 vuotias kun terveydenhoitajani laittoi lähetteen minulle, ja elämä alkoi lähteä parempaan suuntaan kun pääsin sinne ja minulle aloitettiin lääkitys.

Ainoa ikävä asia minulla oli vaihtuvat lääkärit. Jouduin syömään ns. väärä lääkettää joka ei tehonnut minun kohdallani. Jokainen eri läääkäri sanoi, että "kokeillaan vielä kuukauden verran ja katsotaan lääkkeen vaihdosta silloin". Siihen mennessä tuli uusi lääkäri. Todella positiivinen kokemus oli sosiaalityöntekijä kenen luona kävin. Hoitosuhde kesti kaksi vuotta ja oli todella mukava ja toimiva. Tyntekijän kanssa pystyin puhumaan kaikesta ja menenmään sinne juuri sellaisena kuin olen ja esittämään tunteeni avoimesti.

Joten.. Älä turhia jännitä, kaikki lähtee kyllä toimimaan :)

Vierailija

itse olen käynyt kahdella eri psykiatrilla. Toinen oli minusta huono. Se teki vain sitä työkseen ja kyseli ne perusjutut eikä sitä kiinnostanut yhtään mun asiat. Sitten vaihdoin ja hän oli paljon parempi ja hänestä oli apua. Joten kannattaa mennä ja jos ensimmäinen tuntuu väärältä ja väkinäiseltä niin pyydä vaihtoa paremmalle :) Hyvää kesän jatkoa ja paranemisia! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat