Gynekologin vastaanotolla

Vierailija

Miten gynekologille tulisi pukeutua? Varsinkin paitojen osalta. Tiedän, tyhmä kysymys mutta ensikertalaisena jännittää..

Kommentit (13)

Vierailija

Paitojen osalta ei kai juuri mitään väliä, pidemmänkin paidan voi sitten nostaa ylös, lyhyempi eikä hirveän tiukka on tietty kätevämpi, kun gynekologi saattaa painella alavatsaa tai katsoa ultraäänellä, jolloin vatsan päälle levitetään sellaista geeliä. Eli kunhan ei paitana ole mitään erikoista viritelmää jota on vaikea nostaa ylös, pitäisi pärjätä. Alaosaksi tietysti kannattanee valita jotain helposti riisuttavaa ja puettavaa… ja hygieniasta olisi tietysti kohteliasta huolehtia hyvin. :)

Vierailija

eelan: Kun resepti pitää uusia on hyvä käydä samalla tutkimuksessa, gynellähän tulisi käydä kerran vuodessa. Jos on juuri aloittanut e-pillerit ne saattaa kysellä vastaanotolla oliko ne sopivia sinulle, tuliko sivuvaikutuksia jne.

Vierailija

Silloin kun itse söin pillereitä, resepti uusittiin puolen vuoden välein ja reseptin uusimisen yhteydessä oli gyne. Aloitin tosin pillerit neitsyenä ja pysyin neitsyenä aika pitkään niitä syödessäni, jolloin minun ei tarvinnut alussa käydä gynellä, vaan riitti että kävin rupattelemassa lääkärin kanssa.

Vierailija

Sillon ku mä alotin pillerit niin heti 3 kk käytön jälkeen oli automaattisesti gynekologi, nyt olis kk sisää iteselläni taas ajankohtaista käydä

Vierailija

Itse sain kouluterveydenhoitajalta ensin 3 kuukauden pillerit, jonka jälkeen pohdiskeltiin onko pillerit sopivat.Tämän käynnin jälkeen sain taas 3 kk:n pillerit.Kun olin 6 kuukautta pillereitä syönyt niin uudelleen terveydenhoitajalle reseptiä hankkimaan.Oma kouluni oli kuitenkin lopussa ja paikkakunnan vaihto edessä niin terkkari hommasi minulle pillerireseptin ilman lääkärissä/gynellä käyntiä.Sanoi että käy sitten syksyllä.Nyt syksyllä kävin sitten gynellä joka kyseli onko pillerit ollut sopivat yms ja sanoi että voit käydä uusimassa reseptiä normaali lääkärillä niin kauan ku partneri on sama.2-3vuoden päästä sitten uudelleen gynelle.

Itselleni gyne sanoi että kaikki pois alaosasta ja rintsikat sekä t-paidan voin jättää ylös mutta rintsikoiden tulee olla auki.

Itseäni jännitti kovasti eka kerta gynellä,mutta omani sattui olemaan todella mukava ja ymmärtävä.Kun mainitsin että olen ensimmäistä kertaa niin gyne lupasi selittää minulle kaiken ennen kuin tekee mitään.Eli kaiken kaikkiaan jäi vain hyvä mieli. :)

Vierailija

Pawe/ Rintsikat auki?? mitä ihmettä : D no, ehkä se ajatteli että jotenkin kiristää ylävartaloa eikä osaa rentoutua.. mutta en ole tuollaisesta koskaan kuullut.

Vierailija

Jatketaan keskustelua pillereistä ja niihin liittyvistä asioista yleistä keskustelua pillereistä -ketjussa ja jatketaan tässä ketjussa keskustelua gynekologi kokemuksista ja ohjeistuksista :)

Vierailija
Werty

Jatketaan keskustelua pillereistä ja niihin liittyvistä asioista yleistä keskustelua pillereistä -ketjussa ja jatketaan tässä ketjussa keskustelua gynekologi kokemuksista ja ohjeistuksista :)

Mielestäni ihan aiheessa on pysytty :)

Ai gynekologi tutkii rinnatkin, empäs tiennytkään:) Tutkiiko joka kerta?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat