Auttakaa, pysyäkkö suhteessa vai erota??

Vierailija

Tarvitsisin pientä tukea päätökseeni...

Olen seurustellut melkein kolme vuotta, vakavassa pari suhteessa... Mutta minusta alkaa pikku hiljaan tuntua että ei tästä tule mitään...
Me olemme hyvin erilaisia luonteeltamme; minä olen sosiaalinen ja haluaisin elää kuin muutkin nuoret... käydä bileissä ja matkustaa poikakaverini kanssa, mutta hän taas on ihan päin vastainen luonteeltaan ja päivämme meneekin pitkälti hänen tai minun vanhempien kanssa sohvalla löhötessä... Meillä ei ole yhtään yhteistä ystäviä ja menetinkin seurustelun alussa, alkuhuuman vuoksi parhaan kaverini... Mutta nyt olen saanut uusia kavereita... Meillä on niin erilaiset haaveet tulevaisuuteen; hänen elämänsä pyörii harratuksen ympärillä ja se on hänelle kaikki kaikessa ja hän yrittääkin saada minua myös innostumaan siitä. Koin ensimmäisen seksi kertani poikaystäväni kanssa, mutta en ole saanut kertaakaan orgasmia seksin aikana tai edes muutenkaan hänen kanssaan ja olenkin vähän kyllästynyt seksiin, kun se tuntuu vain turhalta hinssaamiselta. Suu seksiä en oikeen enään jaksa antaa hänelle, koska ei hänkään anna minulle kuin kerran puolessa vuodessa, koska taitaa pitää minua likaisena (siis pidän hygieeniastani hyvin huolta ja hän vaatiikin että joudun aina ennen sitä pesemään alakertani saippualla)... Enkä halua loukata hänen tunteitaan sanomalla ettei seksi tunnu miltään että jotain pitää tehdä... Olen yrittänyt hieno varaisesti ohjailla hänen käsiään, mutta hän tekee viisi sekunttia minulle niin ja ensi kerralla hän ei edes muista miten "neuvoin"...
Pelkään niin kovasti jos eroan poikakaveristani, että myöhemmin heräänkin ja huomaan kävelleeni onneni ohi.
Eroaminen olisi niin suuri muutos elämässäni, koska koko kolme vuotta elämästäni olen pyörinyt pelkästään suhteen ympärillä ja olemme kokeneet kaiken yhdessä.
Pidän hänen perhettään myös omana perheenäni ja enkä haluaisi jättää heitä, koska he ovat myös ystäviäni. Minua harmittaisi kaikki yhteiset hienot hetket...
Mutta en ole varma tunteistani, hän on minulle enemmänkin kuin paras ystävä.. en tiedä onko tämä rakkautta vai ystävyyttä?.. Auttakaa pysyäkkö suhteessa vai erota?

Kommentit (4)

Nanen
Seuraa 
Liittynyt13.1.2010

"Pelkään niin kovasti jos eroan poikakaveristani, että myöhemmin heräänkin ja huomaan kävelleeni onneni ohi.
Eroaminen olisi niin suuri muutos elämässäni, koska koko kolme vuotta elämästäni olen pyörinyt pelkästään suhteen ympärillä ja olemme kokeneet kaiken yhdessä."

Sama täällä. Olen tässä eroa harkinnut. (keskustelunkin tein tänne) Neljä vuotta ollaan oltu yhessä ja ihan kamalan vaikee tilanne nyt päällänsä.

Ite ehkä vielä tuossa tilanteessa kahtoisin mitä käy. Kannattaa ottaa ehkä nuo asiat puheeksi sen kanssa niin ehkä se tajuaa. :) Tosin miesten logiigasta ei ikinä tiiä. Mut juttele ja katso onko siitä miään hyötyä :)

Vierailija

Vaikea tilanne. Olen ollut aikalailla samanlaisessa suhteessa. Ainakin siltä osin, että toinen tuntui pikemminkin parhaalta ystävältä, eikä enää niinkään poikaystävältä/avopuolisolta. Erilaisuus ja erilaiset kiinnostuksenkohteet yms. ovat tietysti vahvuuskin, mutta jos ne eriävät liikaa, ei sekään ole mielestäni oikein mielekästä. Kyllähän suhde nopeasti muuttuu kuivaksi, jos yhdessäolo on lähinnä vain kotona hengailua, eikä muuta yhteistä tekemistä löydy.

Mutta menneisyyttä tärkeämpää on nykyhetki ja tulevaisuus ja mielestäni kannattaakin panostaa enemmän niihin. En jäisi suhteeseen vain hyvien muistojen takia, jos samalla tuntuisi siltä, ettei tulevaisuus oikein tarjoa mitään uutta. Ja ystävänähän voi pysyä eronkin jälkeen, sekä exän että tämän perheen kanssa, jos se vain suinkin onnistuu, työtähän se varmasti vaatii.

Oletteko keskustelleet näistä asioista avoimesti? Ehkä te kuitenkin voisitte löytää yhteisiäkin suunnitelmia ja innostua enemmän toistenne tavoista elää? Tietenkään toista ei voi muuttaa sosiaalisemmaksi tai saada rakastamaan samoja harrastuksia tms, mutta kompromisseja voi aina tehdä ja hakea kultaista keskitietä. Se vaatii tietysti lujaa sitoutumista ja sitä, että todella rakastaa toista ja haluaa olla yhdessä tämän kanssa.

Suosittelenkin keskustelemaan asiasta avoimesti ja miettimään, mitä syitä teillä olisi jatkaa yhdessä ja mitä te todella haluatte elämiltänne. Itsehän olet kuitenkin elämäsi tärkein ihminen, eikä sinun pitäisi jättää kokematta mitään, mitä haluaisit kokea, vain siksi ettei poikaystäväsi halua samoja asioita.

Toivottavasti sepustuksestani sai jotain selviötä :) Tällaiset tilanteet ovat aina hankalia, eikä niihin voi sanoa suoraa vastausta, mitä tulisi tehdä. Tärkeintä on kuitenkin mielestäni kuunnella omia tunteitaan ja tehdä niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. Tosin ei ne tunteetkaan aina kauhean selkeitä ole... :)

Vierailija

Ensimmäiseksi sinun kannattaa miettiä mitä seuraa eri päätöksistä.

1. Ero
: Jokainen ihminen tietää että ero tekee kipeää. Se tuottaa suunnatonta eroahdistusta ja ikävää. Tunteet menevät sekaisin. Tulee olo " Olen ihan yksin. " Jos harrastat exäsi kanssa seksiä, se nostaa valheellisia tunteita "En halua menettää tuota... " Ja sama juttu jatkuu suhteessa, jossa ei ole enään mitään tarjottavaa. Kestätkö nähdä eron jälkeen entiselläsi uuden? Onko tämän hetkiset tunteet vaan ohimenevää? Vai onko sitä jatkunut kauan?
Tiedät vain itse noihin vastauksen.

Jos taas päätät että jatkat suhdetta, niin onko suhde sen arvoinen että pystyt luopumaan asioista joita olet aina toivonut (jos olet)suhteelta? Yhteiset ystävät joita ei ole? Ei mitään yhteistä? Onko vanhat hyvät hetket tarpeeksi voimmakkaita kestämään sen että suhde ei tarjota mitään yhteistä? Onko suhteenne vain tottumusta? Ettet osaa olla yksin? Oletko valmis menettämään nuoruutesi pelkän tottumuksen takia? Ilman juhlimista/matkustelua/harrastuksia ystävien kanssa? Vai voiko miehesi luvata sinulle ja tarjota tätä mahdollisuutta sittenkin? Mitä jos ei voi? Seksi on tärkeää vaikka ei kuitenkaan pääasia, mutta tuosta tekstistä sai kuvan ettei miestäsi kiinnosta sinun seksuaalisuutesi ja tarpeesi, tai sitten et ole nostanut kissaa pöydälle. Mitä jos kokeilet taukoa? Se on jossain suhteissa hyväkin asia vaikka moni on sanonut että se johtaa eroon. 2viikkoa ilman yhteyden ottoa ja tapaamisia auttaa sinua miettimään ja punnitsemaan asioita. Sen 2viikon aikana tee mitä haluat. Tapaa uusia ihmisiä, biletä, pidä hauskaa ja opettele itsenäistä elämää.

Rehellisesti sanottuna elät suhteessa: Yksin yhdessä. Haluatko sinä sitä? Itse olin yksin yhdessä suhteessa ja se suhde loppui sitten siihen.

Vaikka eron jälkeen tulee paljon kipua ja kaipuuta, niin se on suora fakta että aika helpottaa oloa. Tulet huomaamaan jossain vaiheessa, että minä selvisin. Voit tehdä mitä haluat. Voit etsiä ihmisen joka täyttää toivomuksesi ja olet todella onnellinen. Tämä kaikki on mahdollista jos vain annat sille mahdollisuuden ja aikaa.

Päätöksien teko ei ole helppoa tai yksinkertaista " TEE SE ". Se tarvitsee paljon aikaa ja miettimistä. Siksi ehdotin taukoa.

Sisimmässäsi kuitenkin tiedät mitä haluat.
En halua kannustaa eroon enkä suhteen jatkamiseen. Siksi mieti mitä sinä oikeasti haluat.

Onnea :)

Vierailija

Kiitos vastauksista ja tuesta... :)

Tää tunne on jatkunut jo jonkin aikaa ettei tää ehkä toimi...
Mut mä katselen ja ehkä olis just hyvä ajatella pientä paussia...

kirjoitelkaa vain lisää mielipiteitä ja mitä tekisitte itse tässä tilanteessa...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat