Karkki-/herkkuriippuvuus

Vierailija

Elikkäs, onko jollakin samanlaista ongelmaa? :D

Itse tosiaan syön päivittäin karkkeja/herkkuja, koska tuntuu että ei vaan voi olla ilman. Itseasiassa se on mun ainoa paheeni, ja siitä ei vaan eroon pääse. Tottakai täytyy pitää hampaista hyvää huolta, ettei pääse pois murenemaan. :D :P Mutta muuten esim. alkoholia en käytä ollenkaan, enkä polta tupakkaa. Olen vaan mieletön karkkihirmu.

Kertokaa toki myös muista paheistanne, jos sellasia löytyy. :)

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Itselläni on täysin sama ongelma! En juo enkä polta, mutta karkkia tulee vedettyä senkin edestä. Yleensä lähes joka päivä, mutta ainakin muutaman kerran viikossa. Lisäksi syön melkein aina vain salmiakkia ja olen täysin riippuvainen siihen. Suklaa ja hedelmäkarkit eivät ole mitään suurinta herkkua eikä sipsit tai muut. Olis kiva kyllä päästä tästäkin riippuvuudesta eroon :)

Vierailija

heippa, täällä yksi karkkihirmu kans!

tää on välil iha hirveetä :/ itsekkään en pahemmin juo, tupakoi en ollenkaan. oon yrittäny monta monta kertaa päästä eroon sokeri riippuvuudesta mutta tuntuu niin vaikeelta. ja harrastan tämän takia paljon liikuntaa ettei hirvesti lihoisi :( vielä oon normaalipainoinen,mutta apua !! varmaa sitte ku oon 30 tai 40 oon hirvee pullukka..ja asiaa ei auta että mieheni voi syödä kirjaimellisesti mitä vaan ja hän ei lihoo! epistä :D

joskus on tehny sillai et oon käyny ostaas jotai hyvää, syöny sitä vähän ja sit heittäny roskiin ku tuntuu pahalta ajatella et "no niin taaspa tässä lihotan itseäni,hyi hyi hyi" :D

Vierailija

Syöttekö te muita hiilareita kuin karkkkia? Siis tarkotan hitaita hiilareita, jotka pitää olon kylläisenä kauan? Kun on kylläinen, olo niin ei karkkeihin ja muihin herkkuihin tule niin helposti sorruttua. Lisäks päättäkää vahvasti olla ostamatta karkkia kauppareissulla ja tohokaa kotinne karkkikätköt. Eihän tupakoinnin lopettaminenkaan helppoa ole, mutta kerrasta se on laitettava poikki. Muutaman päivän ajan saattaa esiintyä jotain vieroitusoireita, mutta jo viikon parin päästä, ei enää tee niinkään mieli. Se on vaan max parin viikon kärsimys ja loppuelämän parempi olo:). Jos ihan mahdottomalta tuntuu, niin korvatkaa makeiset hedelmillä. Niissä on sokeria ja ne on mehukkaampia ja perempia ja sitäpaitsi terveellisempiä.

Vierailija
Gitana

Syöttekö te muita hiilareita kuin karkkkia? Siis tarkotan hitaita hiilareita, jotka pitää olon kylläisenä kauan? Kun on kylläinen, olo niin ei karkkeihin ja muihin herkkuihin tule niin helposti sorruttua.

Juuri näin (; Luulisin itsekkin, että yks hyvä tapa olisi ruoan säännölisyys ja nimenomaan pitkät hiilarit ! (Y) Monesti alkaa itselläkin tehdä mieli jtn sokerista, kun en ole kerennyt syödä päivän aikana säännöllisin väliajoin lämmintä ruokaa..

Vierailija

Lopetin karkkien syömisen tammikuussa ihan kokonaan. Syön silloin tällöin vain tiettyjä salmiakkisortteja ja noita ifojakin tulee joskus syötyä. Alkoi niin inhottaa nuo kaikki E:et ja liivate (teurasjäte!) että nyt vain yököttää kaikki nuo karkkipussit kaupan hyllyllä.

Herkuttelen hedelmillä, hedelmäsalaatilla, rahkalla, jugurtilla ja myslillä useimmiten jos oikein tekee mieli jotain makeata.

Vierailija

Syön salmiakkeja silloinkin, kun olen jopa ihan ähky, joten ei se siitä johdu että olisi jotenkin nälkä tai vastaavaa. Siitä on lähinnä tullut ennemminkin tapa kuin joku täydennys. Mutta kiitos Gitana neuvosta, aion pääsiäisen jälkeen yrittää lopettaa nyt seinään kaikki karkit. Luulen itsekin, että paras tapa tosiaan on kerrasta poikki, eikä mitään karkkipäiviä.

Vierailija

Vaikka neuvon muita, välillä tulee tunnen itseni täysin syöpöksi :$. Viikonloppuisin tulee välillä syötyä herkkuja enemmän. Nyt päätin ryhdistäytyä itsekin ja laittaa kerrasta poikki kaikki leivonnaiset, karkit ja pizzat. Pizza on muutenkin ällöä, joten sen kanssa no problemo.

Vierailija

Lopetin joulun jälkeen kaiken makean syönnin koska halusin saada ihon kuntoon, se kun aika vahvasti reagoi kaikkeen rasvaan ja sokeriin... Huomasin että säännölliset ruokailut toimivat oikeastikin:) kun tekee mieli makeaa, otan joko hedelmän tai jotain "kunnon" ruokaa. 4 kuukautta nyt sujunut hyvin lähes täysin ilman makean himoa:)

Vierailija

Lopetin joulun jälkeen kaiken makean syönnin koska halusin saada ihon kuntoon, se kun aika vahvasti reagoi kaikkeen rasvaan ja sokeriin... Huomasin että säännölliset ruokailut toimivat oikeastikin:) kun tekee mieli makeaa, otan joko hedelmän tai jotain "kunnon" ruokaa. 4 kuukautta nyt sujunut hyvin lähes täysin ilman makean himoa:)

Vierailija

täällä kuulkaas yksi tähän kastiin kuuluva! irtokarkkeja ja jäätelöä voisin vetää mielin määrin... oon kai jo jääny jonkinlaiseen sokerikoukkuun, tuntuu että tuun hirveän pahalle päälle jos en saa makeaa vaikka syönki muuten terveellisesti. Etenkin ennen kuukautisia tää makeanhimo yltyy sietämättömäksi! Monesti oon yrittänyt lakkoilla herkkujen suhteen, mutta aina on tullu repsahdettua.. ja mulla ei yksinkertaisesti onnistu vaan sellanen "kerran viikossa jotain hyvää"-menetelmä. tähän ois kiva kyllä löytää jonkinlainen apukeino ja itsekuria pitäs saada lisää!

Vierailija

Täällä yksi ilmottauituu myös! Karkkia on saatava pari kertaa viikossa, ainakin... Se on vaan jo niin tapa. Mutta, koska eipä tuosta harmia ole (vielä ainakaan), ja ei ole ihan käsistä lähtenyt koko homma, niin mikäs siinä syödessä, muuten on kuitenkin niin terveellinen ruokavalio ja elämäntavat muutenkin. Että, eipä tuo haittaa! Monesti miettinyt että pitäskö sitä sitten elää elämänsä kokonaan niin että miettii koko ajan mitä syö... En jaksa tuhlata sitä siihen, joten herkuttelen jos mieli tekee :)

Vierailija

Aah, makeanhimo, tuo ykkössyntini...

Itse olen löytänyt apua makeanhimoon siitä, että olen vähentänyt vaalean leivän, pastan, riisin ja perunan syömistä. Hiilarithan nostavat energiatasot huippuunsa, jolloin myös "huipulta" tippuminen on rankempaa --> alkaa tehdä mieli jotain hyvää. Samoin runsas vedenjuonti on helpottanut naposteluongelmaani.

Kannattaa syödä monipuolisesti, pieniä annoksia ja usein, niin ei ehdi makeanhimo yllättämään. Itse en tuossa todellakaan yleensä onnistu, ja sitten jo silmät harhailevatkin kaupan karkkihyllyllä.

Rakastan Maraboun suklaalevyjä ja irtokarkkeja. Mmmmhh.

Vierailija

löysinpäs ihmisiä joilla on sama ongelma! :D joskus oikein hävettää, kun karkkia tulee syötyä niin paljon, eikä mistään lohtusyömisestäkään ole kyse... poltan myös tupakkaa, mutta jos pitäisi valita kummasta luopuisin niin ei menisi kauan kun tupakat lentäisivät ulos ikkunasta :D

Vierailija

Mullakin ollu ihan järjetön karkin himo... Oon olllu kiukkunen lahna aina ku en oo saanu herkkuja. Opettelin siitä eroon ja nyt mulla on järjetön ruuan himo. Syön kokoajan nuudeleita, leipää, pastaaa, subeja... Mitä vaan... Ja se on aika järkyttävää kans. Ennen ihnosin sinappia ja suolakurkkuja ja nyt himoitsen niitä.

Hyväksyn se itelläni niin kauan ku se ei rupee näkyy painossa. =D

Vierailija

Itelläni on kaikki paheet. Mässäily, tupakointi, railakas juhliminen kera viinaksien ja sitten vielä mahdoton kiroilu. Karkin syönnin olen lopettanut lokakuun alussa ja pidän lakkoa joulukuuhun asti, siitä se jatkuu taas tammikuun 1. :D

Tupakoinninki aion lopettaa(tälläkertaa tosissani!) jouluun mennessä, olen isälle luvannut<3(isä sairastaa parhaillaan keuhkosyöpää).

Juhlimista en kyllä lopeta, se on De Facto! :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat