Asiaa korkokengistä yms

Vierailija

Jos katsot esimerkiksi netistä korkokenkiä ja luet korkokenkien ykstyis kohtia ja jos koron pituudessa sanotaan että se on Flat , niin tarkoittaako se että korko olisi 2-5 cm pitkä?

halutessanne voitte kertoa tänne myös mitkä ovat unelma korkkarinne yms asiaa korkkareista :)

itse suosin tosi paljon pieniä korkoja. En jaksa kävellä pitkään pitkillä koroilla. Olen vasta nyt innostunut korkokengistä kun keksin vihdoin ja viimein ettei sen koron oo pakko olla se pisin mahdollinen :D Ja yritän tässä luoda jotain omaa tyyliä ja ajattelin että se tyyli voisi sisältää korollisia kenkiä :)

Onko teillä jo oma tyyli hallussa?

Sivut

Kommentit (96)

Vierailija

No itse en tiedä tuosta Flat- jutusta mitään, mutta itse suosin sellaisia puolikorkeita korkoja, mutta myös pikkukorot ovat mukavat. Oikeastaan pidän kaikenlaisista korkokengistä! :)))
Yleensä pidän kireitä farkkuja erilaisia korkkareita. :)

Vierailija

Itse en käytä korkokenkiä, muuta kuin juhlissa. Ja korot on sillon Maximissaan 5 snt. Korkeimmilla ei kävely tahdo luonnistua, enkä ole oikein saanut aikaan edes harjoitella. :D

Tykkään kyllä muuten tosi paljon esim. kaupoissa kierrellä kenkäosastoilla ja mikä voisi olla hienompaa kun kauniit sirot korkokengät. :)

Vierailija

Itse rakastan korkokenkiä, ja mitä korkeammat korot- sitä parempi! ; ) olen pitkä itsekin, että näyttää välillä aika hurjalta kun kävelen 10cm koroilla.

Kaksi viikkoa sitten ostin n. 15 cm korot, joilla olen suunnilleen 192 cm pitkä. Mutta niillä on kyllä aika vaikea kävellä ja kun korot vielä aika kapeat, että täytyy harjoitella silloin tällöin kotioloissa jotta jalka tottuisi ^^

Vierailija

Icy hui kuinka korkeilla kävelet :D musta on vaan hyvä vaikka on nainen ja tosi pitkä niinkuin sinä niin vielä korostaa sitä omaa pituttaan ja näyttää muille että olen nainen korkokengissä vaikka pitkä olenkin!

Mä en edes viiti tarpeeks harjotella että jalat kestäisi pitkillä koroilla kävelemistä. Oon kyllä joskus käyttäny 9cm korkokenkiä,mutta tosi satunnaisesti. Varmasti helpottas harjottelua jos ostais sellaset jännät pehmuste geeli tyynyt kenkiin. En tii miksikä niitä kutsutaan. Tiiätte varmaan mitä tarkotan :)

Mulla itseasias on yhet bronxin korkokengät myynnis huuto.netis..sanokaa jos haluatte linkkiä kyseiseen kohteeseen. :)

Rakastan yhdistelmää pillifarkut ja korkokengät! Harmi ku en itse ole vielä rohkaistunut käyttämään pillifarkkuja..aina tuntuu että ei sellaiset sovi mulle..jotenkin korostaa liikaa ehkä lantion seutua ja lantioni ei mielestäni ole mikään niin pieni..Eniten siis suosin leveä lahkeisia housuja, varsinki super levee lahkeisia rakastan! :)

Vierailija

Oli kyllä vaikeata alussa, mutta tavoitteeni oli tottua erittäin korkeisiin koroihin. "Harrastukseni" vahvistui kun olin n 15- vuotta, kävelin päivittäin koroilla, mutta käytin geelityynyjä sun muita kikkoja, etteivät jalat olisi ihan haavoilla jälkeenpäin.

Ensimmäiset korkokenkäni sain joskus ala-asteikäisenä, olivat 2 tai 3 cm. Sitten ylä-asteikäisenä kiinnostuin sellaisista 5-8 cm koroista ja 15- vuotiaana sitten ajelin mopoa korot jalassa : D (ei niin viisasta kuitenkaan.) Joskus 16- vuotiaana kävelin usein 8-10 cm koroilla ja 17- vuotiaana oli hauskaa juosta tien yli korkokengät jalassa ja muutenkin jos oli kiire jonnekin . ; )

Viime keväänä kun valmistuin lähihoitajaksi ostin 10 cm korkokengät joilla on siis aivan uskomattoman mukava kävellä! ovat suosikkikorkokenkäni, koska valmistumispäivänäni minulla oli ne jalassa 7h eikä edes punoittanut missään.

Eilen kävin postissa hakemassa tilamani kultaiset korkkarit joilla tiesin olevan todella hankala kävellä, kun jalka siinä asennossa kuin kävelisi varpaillaan kokoajan, paino ei tasaannu edes pikkusen kantapäähän. Että, uusi haaste edessä! Kevättä odotellessa.

Kertokaa muutkin imeessä korkkaritarinoistanne! Kuinka kauan taikka kauas olette kävelleet korkkareilla?

Vierailija

mä oon tässä varmaan parin vuoden sisällä innostunut yhä enemmän korkkareista. Aina olen kaupoissa kyllä ihastellut korkokenkiä ja ajatellut joskus mäkin vielä käytän korkkareita ainoina kenkinä. Ne ovat niin naiselliset! jotenkin tuntuu et tyyliin johon olen suuntautumassa niin tennarit eivät vain enää sovi. Ja korkkarit jalassa tuntee itsensä jotenkin tosi kauniiksi, niillä saa helposti sellasta special fiilistä :)

Aikoinaan jotenkin arastelin ajatusta korkokengistä. Joskus sain meinaan sellaisen kommentin kun olimme menossa mieheni kanssa syömään ravintolaan ja laitoin korkkikset jalkaan ni hän sitten sanoi että "ihan kuin juhliin oltais menossa" ja sitten hän mietti et onko vähän yli laittautunu tms..olin sillai et just kiva ja vaihdoin tavallisiin kenkiin.. :/ myöhemmin sitten tajusin et mitä yli päätänsä välitin tuollaisesta kommentista..miehet eivät aina vain ymmärrä laittautumisen päälle :D

Mun pitäs talvisaappaat saada suutarille. niissä on n.3cm korko ja se korkolappu on tosi liukas. pitäs vaihtaa sellaseen kumiseen. Ja niin mun korkokenkä suunitelma on että alotan pieni korkoisista kengistä. en siis ole vielä aivan todellinen käyttäjä.

Vierailija

Samoin mulla, huomaan ostavani korkokengät vaikka pitäisi talvikenkiä etsiskellä.. Voi miehet, eivät joskus ymmärrä hyvän päälle! - homoseksuaalinen olisi tajunnut tuon tilanteen ; ) Itse laitan melkein aina ravintolaan lähtiessäni korkokengät koska mun mielestä on muutenkin hieman juhlavaa lähteä ulos syömään niin on mukavaa pikkusen laittautua ja naiselliset kopsuttimet kruunaa kaiken!

Vierailija

Todellakin laittautuminen on kivaa. Meikkaaminen kuuluu ihan arkipäivään, välillä tosin silmämeikistä on pakko pitää taukoa koska silmäni ärtyvät joskus vähästäkin meikistä vaikka käytän herkkä silmäisten meikkejä. Vinkki kaikille; jos joskus on sellainen tilanne että silmämeikin poistoaine on loppu etkä jaksa lähteä kauppaan sen takia niin jos meikkisi on ei-vedenkestävää ni poista eka vähän vedellä ja sen jälkeen pyyhi rypsiöljyllä loput meikit pois. Tehoo todella hyvin ja jättää silmäluomet mukavan tuntuseksi :)

Musta talvikenkiä on todella vaikea ostaa. Ja valikoima on minusta aika huonoa/rumaa suomessa..varsinkin jos ei jaksa etsiä jotain erityis kauppoja missä olisi kaikkea erikoista..voi toki olla että olen vaan liian nirso :D Tänä talvena löysin todella hyvät kengät ja vielä saappaat! Monena talvena olen vaan mennyt tennareilla..harmi vaan kun on nii saamaton viemään niit suutarille :D nyt nyt kyllä pitää ottaa niskasta kiinni ja tehdä asialle jotain!

Icy mistä sinä ostat mieluiten korkokenkäsi? Sama kysymys muillekkin jotka käyvät täällä keskustelussa :) saa osallistua!

Vierailija

Mulle meikkaaminen ei kuulu arkipäivään, tykkään olla luonnollinen, iskeny joku sellanen tauti ; ) muutenkin kun mulla oli 15-16 vuotiaana erittäin paljon iho ongelmia niin nyt tuntuu mukavalta antaa ihon hengittää, varsinkin kun meikkaaminen ei tee ollenkaan hyvää kun on ihan älyttömän kylmä talvi tänä vuonna, iho kuivuu ja rasittuu aika paljon.. mutta rakastan laittautua viikonloppuisin jos olen baariin lähdössä tai kaverilla juhlat.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi talvikenkien suhteen, en ole kahteen vuoteen löytänyt mukavia talvikenkiä.. kun tahtoisi niitten näyttävän myös hyvältä! : D

Asun Porvoossa joten käyn Hesassa etsiskelemässä Din Skosta ja joskus H&Mstä korkkareita, mutta ei sieltä aina oikein löydy niin mukavia.. Täälläpäin on AndIAmo josta ostan usein kenkiä ja sitten tuo SkoBox, josta löytyi viime keväänä ne aivan ihanat korkokengät valmistujaisjuhliini joista kerroin : )

Vierailija

Andiamo on ihan jees kenkäkauppa Sieltä löysin noi mun talvisaappaat ja toivon että ne kestää pitkään pitkään :) oon itekkin muutamaan otteseen pyöriny porvoossa! ;)

Irregular choicella on tosi paljon kaikkii jännii ihanii korkkiksia. Kandee tsekkaa niitten nettisivut. Meinaan joskus uskaltaa ostaa sieltä kengät!

joo en mäkään ihoa meikkaan läheskään joka päivä. varsinkin jos on vain kotona..tänää tein sellasen vahvan cat eye lookin :) kerrankin onnistui hyvin!

Millasesta tyylistä tykkäät? Onko sulla joku tietty tyyli suuntaus yms? Icy hyvä kysyä tällein suoraan ku näyttää vähän siltä että tää keskustelu palsta jää meidän kahen keskiseks :D mutta edelleen kaikki on tervetulleita juttelemaan!

Vierailija

Kiitos paljon vinkistä, LumiAn, täytyypä käydä tsekkaamassa nuo nettisivut! Mulla tyyli vaihtelee hieman fiiliksen mukaan, mutta yleensä käytän erittäin naisellisia vaatteita, tykkään mekoista todella paljon.. Välillä mun tyyli sellainen klassisempi, rauhallisempi ja joskus oikein kunnon leidimäinen, ja löytyy niitäkin päiviä kun yhdistelen kaikenlaisia värejä sekä meikki- että vaatetyylissäni. Kerään myös vöitä, ja niitä löytyy sen 54 kpl : D (bad habit) Korkkareita nyt sen 12 paria mutta lisää tulee! ;p

Tosiaan, hieman meidän väliseksi jäänyt tämä keskustelu, saa hei muutkin kertoa korkkareistaan ja tyylistään! : D

Vierailija

jes, nyt on talvikengät käyttö kunnos :) oli vain 12 euroo suutarilla käynti. mietin jos vaihtais lopunki pohjan sellaseen pitävämpään, mutta hyvät ovat noissa koroissa nuo pitävämmät kantalaput :)

selailin eilen netissä katsellen kesämekkoja,ah kaikkee ihanaa niin paljon! olisikin rikas. mun vaatekaappi plus kenkähylly uudistuis saman tien ja todella nopiaa :D

Vierailija

Mä luin jostain että jos koroilla ei voi nousta varpailleen niin ne on liian korkeat. Mut jos aattelee niin täytyy kyllä olla aika korkeet ettei sais kantoja ylös.

Vierailija

Latina ja suni tervetuloa mukaan! :) suni, joo oon kans todennu tuon että kosteusvoide käy kans ihan hyvin ainakin ei-vedenkestävälle meikille...mitenköhä on vedenkestävän meikin poisto kosteusvoiteella?tehoaako?

Latina,totta puhut!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat