Ammatinvalintapsykologille?

Vierailija

Niin miten pääsee ammatinvalintapsykologille ja paljonko se maksaa?

Kommentit (8)

Vierailija

No en tuosta PSYKOLOGISTA niin tiiä, mutta työkkärin kautta pääsee ammatinvalintaOHJAUKSEEN. Eli kysele lähimmästä työkkäristä. oon kuullu ihan hyvii juttuja, oon iteki menos parin viikon päästä.

Vierailija

Oon ollut just työkkärin kautta ammatinvalintaohjaajalla pari kuukautta sitten. Itse en saanut siitä hirveesti irti ja mielestäni ohjaaja käsitteli vähän jopa turhiakin asioita siellä tapaamisessa. Mut oon kuullut monelta muulta, et oli hyödyllinen tapaaminen eli kannattaa mennä! ja se on ilmanen(:

Vierailija

Itse oon ollu työkkärissä ihan ammatinvalintapsykologilla kahden kesken juttelemassa useamman kerran. Erittäin hyödyllistä ja kannatti! Mutta se riippuu tietty ihan työkkärin psykologista kui paljo siitä saa irti, mut tämä ihminen oli aivan mahtava ja työstään innostunut :)

Vierailija

Itse pääsin yläasteella opon kautta, eikä maksanut mitään. Ammatinvalintapsykologi oli todella hiljainen nainen, joten käynti siellä ei oikein auttanut mitään. Tein testejä ja hänen mielestään olin sitten selvästi puutarha-alan ihmisiä :-D

Vierailija

Mä pääsin kanssa opon kautta. Juttelua pari kertaa ja tein jotain testejä, joissa mitattiin vahvuuksia ja kiinnostuksen kohteita. Oli kyllä mukava saada jutella ja pohtia ammatti-ihmisen kanssa, kun oli niin vaikea päätös. Muutama tapaaminen siis oli ja ilmaista.

Vierailija

http://mol.fi/mol/fi/03_koulutus_ura/02_ammatinvalinta_urasuunnittelu/in...

Kävin Vaasassa muutaman vuosi sitten ammatinvalintapsykologin luona. Ilmaistahan se oli. Tapasin psykologin kaksi kertaa enkä tullut yhtään viisaammaksi. Juteltiin vaan niitä näitä ja hän ojensi minulle koreakoulujen valintaoppaan.

Koin ettei psykologi edes kysynyt minulta mitään joka olisi voinut auttaa minua päätöksissäni. Ehkä minun olisi pitänyt osata kysyä kysymykset. Muistan vain että kun sanoin että työ X saattaisi kiinnostaa niin sain vastaukseski että "En yhtään saanut sinusta sellaista kuvaa että siihen alaan soveltuisit", toisaalta yritti psykologin tutkintoa minulle mainostaa vaikkei se minua kiinnostanut.

Kannattaa sinne silti aika varata jos haluaa jonkun kanssa jutella, jos ei saa mitään irti niin ei sitä ole mistään maksanutkaan.

Vierailija

Itse olen ollut kerran jo ammatinvalinnanpsykologilla, ei maksa mitää. Työkkärin kautta juteltii, et voisin mennä sinne helpottaa, et mihin ammateihin olisi hyvä hakee sit opiskelee mm. Ensi vuoden puolella on sit soveltuvuustesti koneel siellä, ja sit viel tulosten saaminen on kans sit sen jälkee parin viikon pääst. :)

Ammatinvalinnaohjaus ja ammatinvalinnanpsykologi on perjatteessa ihan sama asia. Näin totesin, ku olin siellä.

Vierailija

Itse taisin käydä ammatinvalintapsykologin juttusilla noin 2 vuotta sitten. Täysin turha juttu oli minun mielestäni. Kaksi kertaa kävin siellä ja totesin, että kyseinen psykologi oli täysin ammattitaidoton. Tyrkytti minulle ammattia (opettaja), jonka nimen omaan tyrmäsin jo heti ensimmäisenä. En koe, että olen yhtään opettajahenkinen ja tiedän ettei minusta olisi siihen työhön pitemmän päälle.

Tein jotain testejä, jotka viittaavat opiskelemaani alaan (kauppakorkeakoulu), mutta ammatinvalintapsykologi silti tyrkytti minulle opettajaa. Olin erittäin pettynyt käyntiini ja sanoin sen suoraan sekä kyseiselle ammatinvalintapsykologille, että minut sinne ohjanneelle työkkärin tätille.

Toivottavasti muilla on parempia kokemuksia :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat