Kielilävistyksestä kysyttävää.

Vierailija

Itselleni siis on tulossa kielilävistys nyt lauantaina ja tarvisin vähän vinkkejä ja omaa kokemusta sen hoitoon yms.
Otetaan nyt peruskysymys että sattuuko ottaminen? (Vaikkakin itselläni on melko korkea kipukynnys joten se ei haittaisi vaikka sattuisikin)
Muuttuuko puhetyyli ottamisen jälkeen muutamaksi päiväksi _täysin_ totaalisesti, että onko puhe vain "sössötystä"? Olen kuullut että S ja R on vaikea lausua, mutta pystyykö muuten puhumaan normaalisti?
Lävistyksen ottamisen jälkeen huomaako kukaan että on juuri ottanut lävistyksen jos ei kertoisi heille? Eli siis huomaako sitä ulkopuolinen joka ei tiedä että minulla on lävistys?
Minkälaista desinfiointiainetta kannattaa käyttää ja kuinka monta kertaa päivässä?
Mikä auttaa PARHAITEN turvotuksen laskemiseen ja kauanko pahin turvotus kestää?

Kiitos! :)

Kommentit (3)

Vierailija

Itselläni on viisi lävistystä naamataulussa, ja oma kokemukseni oli todella positiivinen kielilävistyksestä. Laitto ei mielestäni sattunut, vaikka olin aina ajatellut, että kaiken muun voin lävistää paitsi kielen. Oikeastaan molemmat huulikoruni olivat "kivuliaimmat" toimenpiteet, vaikka kaikki ovat olleet helppoja kertoja. Toki asiahan riippuu täysin henkilöstä. Samoin paraneminen on ihan henkilökohtaista, mutta oma kielilävistykseni parani kaikista nopeiten. Ottamisen jälkeen kieli alkoi turvota noin 3-5 tunnin päästä, ja tällöin puhuminen hankaloitui. Juuri kyseiset S ja R olivat hieman hankalia. Muistaakseni turvotus laski parin päivän kuluttua. Kiinteä ruoka oli myös aika hankala pala, mutta kun söi hieman varovaisemmin, onnistui sekin. Eikä tätäkään kestänyt kuin sen pari päivää, sen verran että pahin turvotus laski. Desinfiointi aineen hain apteekista, ja hyviä vaihtoehtoja sain lävistäjältä. Itse käytin Hextril nimistä tuotetta. Huuhdoin suuni ruokailun jälkeen ja jos tupakoi, myös sen jälkeen on hyvä huuhdella suu. ( myönnän, että olisin voinut olla aktiivisempi desinfioinnissa, mutta mitn ongelmia ei koskaan ole tullut :))
Oman kielilävistykseni ainakin huomaa, vaikka siitä ei olisi kertonut kellekkään. Toki itse käytän aika massiivista palloa, joka näkyy kun puhunkin. Pienemmät pallot eivät välttämättä näy normaalissa puheessa. Mutta uskonpa, että alussa kaikki tietävät mistä on kyse, kun "yrität normaalisti keskustella muille" :O) ps: suosittelen jäätelöä ja jääpaloja :O)

Vierailija

Minusta se ei sattunu mutta sehän riippuu ihan minkälainen kipukynnys on.. :) Ei se nyt ihan totaalisesti muutu, hieman vaikea vain sanoa
s ja r mut ei se kestä ko sen pari päivää ko kieli on vielä turvonnut se paranee aika nopeasti muihin lävistyksiin verrattuna:)
sillonko mie laitoin kielikorun nii ja enkä sanonu kellekkään nii kyllä ne huomas sen..
no suuvettä mie käytän aamulla ja illalla..
Mehujäät ja kääpalat ainaki vähän helpottaa sitä turvotusta ja ei se turvotus kestä ko n.3 päivää.. sinä päivänä ko oot laittanu kielikorun nii on kaikkein vaikein syyä ko se on turvonnu ja kipeä.. söin ensimmäiset päivät pilttiä :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat