Unien tulkinta

Vierailija

En nyt ollu ihan varma että minne tunkisin tän keskustelun, mutta täällä yleisellä palstalla oli keskusteltu paranormaaleista ilmiöistäkin niin kirjottelen tänne.

Eli siis itse en pahemmin usko unien tulkintaan, astrologiaan tai sen sellaisiin. Hauskahan niitä on toki silloin tällöin lukea. Olen kuitenkin toistuvasti itse nähnyt unta ampiaisista ja kävin mielenkiinnosta jollakin sivulla katsomassa mitä se voisi tarkoittaa.

"Surisevat ja häiritsevät ampiaiset kuvaavat hermostuneisuutta ja kireätä pinnaa, arkielämän huolia ja pelkoja. Ampiainen voi myös varoittaa pahansuovasta ihmisestä."

Omalla kohdallani tämä on täysin totta, eli voihan niissä jotakin perää olla. Uskotteko te unien tulkintaan? Onko täällä mahdollisesti jotain ihmisiä, jotka tulkitsevat omia uniaan useinkin? Olisi kiva kuulla ovatko omat unenne vastanneet todellisuutta, onko joku nähnyt ns. enneunia yms.

Kommentit (11)

Vierailija

Tykkään uskoa kaikkeen vähän vinksahtaneeseen ja yliluonnolliseen, ja mm. unien tulkinta kuuluu tähän. En ole itse kokeillut minkäänlaista unien tulkintaa, mutta olisi tosi mielenkiintoista kokeilla.
Mistä sivuilta löysit tuon tulkkauksen, jos saa kysyä?
Täytyypä seuraavalla kerralla käydä jossain netissä, nyt vaan en ole vähään aikaan nähnyt mitään merkittäviä unia.

Vierailija

Omistan unikirjan josta on hauskaa välillä etsiä unien tarkoituksia, mutta en ihan tosissaan usko koko touhuun vaikka joskus jotkut unet (kirjan mukaan) ovat toteutuneet. Enneunia olen nähnyt pari kertaa elämässäni, ja ne pistää kyllä kovasti miettimään että mitä ihmettä on tekeillä : D

Vierailija

Unien tulkintaan voisin sanoa jollain tasolla uskovani, sillä mielestäni kuulostaa melko loogiselta että tietynlaiset tunteet ja elämäntilanteet synnyttävät tietynlaisia unia. Itse rupesin vuosi sitten keväällä aivan äkisti näkemään toistuvia hämähäkkipainajaisia. Jonkin ajan kuluttua etsin netistä uniselityksiä ja sain selville hämähäkkien kertovan mustasukkaisuudesta: unet olivat alkaneet, kun poika (nykyinen poikaystäväni), jonka olin juuri tavannut ja johon olin äärimmäisen ihastunut, lähti joksikin aikaa ulkomaille. Olin tuolloin kaiken aikaa todella huolissani siitä, että hän löytääkin sieltä itselleen tytön, ja hyvin hyvin mustasukkainen hänen koko poissaoloaikansa :D Sattumaa tai ei, mutta kovasti tämä itseäni ainakin huvitti :)

Vierailija

Mua alkoi kyllä nyt kieltämättä kiehtomaan tää asia, kun jouduin myöntämään mun ampiais unien ja todellisen elämän yhteyden :D varsinkin noi enneunet kiinnostaa, ja itseasiassa myöskin pelottaa...

Vierailija

Uskon enneuniin, koska olen nähnyt sellaisia. Näin nimittäin useita kertoja unta, että äidin synnyinkodin pihassa oleva navetta palaa. Myös veljeni näki näitä unia. Sittemin se yritettiin tuhopolttaa. Sen jälkeen ainakaa minä en ole nähnyt unta, että se palaisi.

Toinen tapaus oli se, että näin unta nykyisestä miehestäni. En ollut sitä ennen ihastunut häneen, mutta unessa hän otti minua kädestä ja kun heräsin, toivoin kovasti, että se olisi totta. Tämä nyt ei varsinaisesti ollut enneuni, koska luultavasti alitajuisesti olin jo ihastunut häneen. Mutta tuota tulipalounta en tajua, varsinkin kun veljeni on myös nähnyt saman rakennuksen palavan unessaan.

Vierailija

Mulle on jäänyt noista enneunista jotenkin negatiivinen fiilis, kun kaikki jotka on niitä mun tuttavapiirissä nähneet, on nähny jotain pahaa :( esim. eräs kaveri näki isänsä kuolemasta unta pariinkiin otteeseen, ja sitten isä kuoli tosta noin vaan. Ja nää tapahtumat tapahtu ihan parin viikon sisällä.. Karmivaa.

Vierailija

ite kans uskon enneuniin ja unientulkintaan. koska olen kuullut että kun näkee unta että hampaita lähtee niin se tarkottaa että tulee jotai "tuhoa" tapahtumaan jne. koska näin unta että multa lähti 10 hammasta ja tuli paljon verta ja hampaat lähti pieninä paloina pois. siitä sitten vähän ajan päästä mut pahoinpideltiin... :D nyt osaan onneks olla varuillani jos nään hampaidenlähtöunia... :)

Vierailija

ja sitten vielä että kaverini oli nähnyt samanlaisia hammasunia ennen jokelan ja kauhajoen kouluampumisia, ja ennen kun hänen tuttavansa oli kuollut

Vierailija

Itse näen monesti unta, jossa olen kotitaloni pihassa. Talo sijaitsee vesistön vierellä ja sinne vie yksi tie. Unessa minulla on aina tunne, että pitää päästä pois sieltä ja lähden menemään tietä pitkin autolla/pyörällä/juosten, mutta auto kulkee aina hirveän hitaasti ja sammuu, pyöräily ja juoksu tuntuvat kauhean raskailta, enkä yleensä pääsekään pihasta mihinkään. Monesti unessa myös sataa lunta tai on pimeä tai jokin ajaa minua takaa.

Muutin siis kotoani pari vuotta sitten, eli en asu siellä enää. Yleensä ahdistun aina kun käyn vanhempieni luona siellä, vaikka minulle ei ikinä ole varsinaisesti tapahtunut siellä mitään pahaa. Jokin siinä talossa ahdistaa minua ja tämä se tulee sitten uniinkin.

Vierailija
Fillette

Unien tulkintaan voisin sanoa jollain tasolla uskovani, sillä mielestäni kuulostaa melko loogiselta että tietynlaiset tunteet ja elämäntilanteet synnyttävät tietynlaisia unia. Itse rupesin vuosi sitten keväällä aivan äkisti näkemään toistuvia hämähäkkipainajaisia. Jonkin ajan kuluttua etsin netistä uniselityksiä ja sain selville hämähäkkien kertovan mustasukkaisuudesta: unet olivat alkaneet, kun poika (nykyinen poikaystäväni), jonka olin juuri tavannut ja johon olin äärimmäisen ihastunut, lähti joksikin aikaa ulkomaille. Olin tuolloin kaiken aikaa todella huolissani siitä, että hän löytääkin sieltä itselleen tytön, ja hyvin hyvin mustasukkainen hänen koko poissaoloaikansa :D Sattumaa tai ei, mutta kovasti tämä itseäni ainakin huvitti :)

Minunkin mielestäni kuulostaa loogiselta.
Enneuniin en haluaisi uskoa, koska ei ole kivaa tietää mitä tapahtuu, varsinkin jos on kyseessä jokin ikävä juttu. Poikaystävän ja mun erosta näin enneunen :( Se ei ollut mukavaa. Haluan uskoa enneunien olevan sattumaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat