E-pillerit+yhdyntäkivut?

Vierailija

Onko joku huomannut yhteyttä pillereiden ja yhdyntäkipujen välillä? Onko mahdollista, että pillerit muuttavat limakalvoja kuivemmiksi tms aiheuttaen kipuja?

Olen syönyt pillereitä viiden vuoden ajan ja nyt tuntuu, että olen löytänyt yhteyden pillereiden ja kipujen välillä. Aloitin pillerit syömällä Merciloneja, jolloin kivut alkoivat. Kysyin lääkäriltäkin asiasta, mutta hän ei osannut auttaa. Päätin lopettaa pillerit parin vuoden syömisen jälkeen, jolloin ihoni meni todella huonoon kuntoon. Parin kuukauden jälkeen menin lääkäriin, joka määräsi minulle Diane Novia, akneen auttavia e-pillereitä. Söin niitä vuoden, jonka aikana en kärsinyt kivuista. Vuoden jälkeen täytyi pillereitä vaihtaa korkean hormoonipitoisuuden vuoksi. Nyt syön taas Mercilonia ja kivut ovat palanneet. Samalla kärsin myös haluttomuudesta.

Onko kenelläkäään muulla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija

Kuivuus ja haluttomuus ovat yleisiä sivuvaikutuksia ja ensimmäinen etenkin voi olla kivuliasta (ja jälkimmäinen lähinnä henkisellä tasolla). Itsekin kärsin molemmista ja niiden takia pillerit lopetinkin kokonaan.

Liukkaria kannattaa kokeilla ensiavuksi :) Jos se ei auta niin aika isoja ongelmia nuo minusta ovat ehkäisyn takia kärsittäväksi joten pillerittömyyttäkin voi kokeilla uudestaan ja koettaa hoitaa ihoa muilla keinoin.

Tosin kivuille voi olla muitakin syitä mutta aika loogiselta tuo pillerivaihtoehto kuullostaa kun aiemminkin ollut ja loppunut samalla kuin pillereiden käyttökin on lopetettu.

Vierailija

No siis mulla on aivan sama ongelma. Ja tää kuivuus ei tullu heti ku alotin pillerit. Se tuli pikkuhiljaa, ja nyt limakalvot on niin kuivat, että yhdyntä sattuu aivan hirveästi. Harvoin voidaan loppuun saakka jatkaa kun mua rupee sattuu niin paljon. Eikä liukuvoide tai mikään ole auttanu.

Syön myös Merciloneja, mut en tarkota et kaikille tulis Merciloneista tätä kun se on niin yksilöllistä. :D

Mut pakko sanoo et seksi on pitäny jättää tosi vähälle. Ja eihän näin voi kauaa jatkaa, siitä kärsii sekä minä että poikaystävä. Mut jotenkin ei uskaltais mennä pillerimerkkii vaihtamaan ku tuntuu et elimistö menis ihan sekasin nii paljosta hormonienmuutoksista. :o

Vierailija

Itselläni oli kanssa yhdyntäkipuja. Jonkin verran liukkari niihin auttoi, mutta sitten ei auttanut kuin marssia gynelle ja havaittiinkin, että mulla on ollut kysta... tosin se oli jo puhjennut. Sen jälkeen sitten alkoikin helpottamaan ja enää ei (onneksi) ole ollut minkäännäköisiä ongelmia.

Ja itse syön Cypretyl merkkisiä e-pillereitä.

Vierailija

Itse aloitin pillerit muutama kuukausi sitten eikä minkään laisia sivuvaikutuksia ole ollut. Syön Yaz merkkisiä pillereitä eikä tosiaan minkäänlaisia ongelmia ole ilmennyt, ainakaan vielä..ja kyseisestä pillerimerkistä olen kuullut vain kehuja.

Vierailija

Mulla kans oli Mercilonit ekoina pillereinä. Mulla on tainnut olla tuo alapää aikamoinen aavikko jo ennestään, mutta sittenhän se vasta oikeen innostu kun pillerit alotin. Alko jo istuminenkin olla vaikeeta >_> gyne suositteli sellasta pumppu-öljyy, olisiko nimi ollu Ceridal. Todella kätevää ainetta, auttaa ainakin vähäsen. Ja haluttomuus tosiaan myös harmillinen lisä tähän :/ ittellää on se, että mieli ei tee, mutta ku pääsee vauhtii ni eihä sitä voi keskenkää jättää :´D

Viime kesänä kävin ottamassa ehkäsykapselin, ja se on ollut oikea unelma. En enään itke jokaisesta asiasta, ei tarvitse stressata pillereistä, eikä oo vielä masukaan paisunut, eli kyllä tämä ainakin minulle oli se oikea ratkaisu, suosittelen, jos se vaan käy omaan hormonaaliseen kiertoon.

Voimia kaikille kanssasiskoille jotka kärsii näistä tyhmistä hormoneista! >:(

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat