Lävistäjäksi/tatuoijaksi

Vierailija

Ite oon kiinnostunu lävistämisetä ja tatuoinnista.. Mitenhän sellaseen pääsee? Tutuille oon ite tehny lävistyksiä, tosin en muualle ku korviin. Tarvikkeet siihen on kotona. Mut sit tää tatuointi, onnistuiskohan se mulla ku en mitenkään hyvä oo vapaasti piirtämään muutenkaan. Saako niitä harjotus juttuja jostain?

Kommentit (7)

Vierailija

Netti on varmaan täynnä tietoa ja keskustelufoorumeita tatuoijille, voisit vaikka etsiä englanniksi, jos ei suomeksi löydy. Toinen paikka on sitten kysellä suoraan lävistys-ja tatuointiliikkeistä, että miten he ovat harjoitelleet ja saaneet duunia.

Vierailija

Jos olet kuulluy igorsista, niin kannattaa soittaa kyseiseen liikkeeseen. Järjestävät lävistys kursseja. Mm. Trella ainakin oli mahdollisuus päästä liikkeeseen opettelee, ja seuraamaan lävistysten tekoa. Tatuointikoneita, ja muita tarvikkeita saa tilattua netistä, ja harjoittelemalla piirtämään oppii. Sian nahkaa käytetään harjoitteluun kun tattoita alkaa tekemään. Eli ei suorilta käsin ihmisten iholle pääse hakkaa mtn kuvaa :)

Tuo lävistyskurssi maksoi muistaakseni kun sen itse kävin niin 1000e ja risat. Kesti 3viikkoa, ja sai korut ym vielä tuohon pakettiin.

Vierailija

Hm, useat ovat harjoitelleet siannahkaan, kuten allekirjoittanutkin. Olen suunnitellut lähteväni Englantiin tai Italiaan opiskelemaan alaa, ja yrittää sitten tulla joko takaisin tänne oppipojaksi, tai jatkaa maailmalla. Oma liike olisi jotain niin mahtavaa.

Olen ihan mukiinmenevä piirtäjä, vakaa käsi pitää olla joka tapauksessa. Onhan noita nähty, että tehdään joko free-handsina tai kopioidaan kuvan ääriviivat valopöytä -tavalla paperilta iholle, kumpi parempi.

Harvat paikat ottavat ymmärtääkseni Suomessa oppipoikia, sillä kilpailua ei kaivata lisää alalle (ainakin näin ystävälleni on sanottu). Olin kuitenkin näkevinäni esimerkiksi mol.fi -sivustolla työpaikkailmoituksen, missä etsittiin kait kahta tatuoijaa/lävistäjää. Että käy se näinkin.

Allekirjoitan Katyan ja katoamistempun vinkit.

Jos asustat pääkaupunkiseudulla, tämä paikka kannattaa kiertää, ja etsiä toinen kurssinvetäjä. http://tattoos.fi/index.php hinta-laatusuhde ei ole lainkaan kohdillaan. Ei omakohtaista kokemusta siltikään.

llottaa
Seuraa 
Liittynyt3.2.2010

mua kanssa kiinnostaa justiin tatuoiminen, olis oikeen ihanne ammatti =) mun käsityksen mukaan siihen ei voi kuitenkaan missään opiskella, että pitäis päästä vaan jonku ammattilaisen työskentelyä seuraamaan ja sitä kautta saada pätevyys/ oppia tekniikka yms.. että ei kai mistään saa mitään papereita siihen hommaan. Täytyy vaan jotenkin se oppia ja perustaa yritys tai mennä jollekki toiselle tatuoijalle töihin ja houkutella asiakkaita sillä ammattitaidolla =)

Vierailija

"mun käsityksen mukaan siihen ei voi kuitenkaan missään opiskella, että pitäis päästä vaan jonku ammattilaisen työskentelyä seuraamaan ja sitä kautta saada pätevyys/ oppia tekniikka yms.. että ei kai mistään saa mitään papereita siihen hommaan."

Kyllä, Englannista ja Italiasta löytyy muutama koulu, missä voi alaa opiskella, myös esim. lävistämiseen voi erikoistua.

Tatuoija

Sian nahkoja ei käytetä koska niistä ei saa oikeeta kuvaa.. Sian nahka ja ihmisen iho on 2 TÄYSIN erilaista pintaa, ainoo mitä sian nahkaan tekemällä oppii on koneen käyttäytyminen. Jos et osaa piirtää niin kukaan ei ota sua itellensä oppipojaks. Sillä sun pitää näyttää portfolio omista piirustuksista paikkaa hakiessa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat