sukupuolitautien poliklinikka, kukaan käynyt?

Vierailija

Hei

uuden kumppanin kanssa sovimme, että molemmat käyvät testauttamassa itsensä sukupuolitautien varalta. En ole koskaan käynyt testeissä, joten tuo sp-tautien poliklinikka on tuntematon. Otetaanko siellä automaattisesti kaikki mahdolliset kokeet, vai pitääkö sanoa tahtooko vain jonkun tietyn? Pääseekö siellä juttelemaan henk.koht. lääkärin kanssa tilanteesta? Selvitetäänkö siellä myös esim. papa-näytteellä mahdollisia tartuntoja? Ettei suoriteta vain virtsa- ja verikokeita? Jännittää muutenkin sinne meno, niin olisi mukava tietää jotain etukäteen.

Kiitos, jos joku osaa auttaa tietämätöntä. :-)

Kommentit (5)

pinky86
Seuraa 
Liittynyt13.8.2009

Hei,
itse olen pari kertaa käynyt sukupuolitauti-poliklinikalla testeissä.
Sinne mennessä joutuu täyttämään paperin,jossa kysytään mahdollisia oireita,seksikumppaneiden määrää, tietoa seksikumppanista(siis viimeisimmän, tyyliin oliko ulkomaalainen, tuttu jne?) ja käsittääkseni näiden perusteella lääkäri sitten päättää mitä testei ootetaan.

Minulla ensimmäisellä kerralla testattiin hepatiitit,hiv,kuppa,klamydia+tippuri. Olin tällöin sinkku,ja seksikumppaneita oli kuitenkin ollut useampia, vaikkakaan ei suojaamattomia.

Tokalla kerralla testattiin ainoastaan hiv,kuppa,klamydia sekä tippuri.

Ja hiv sekä kuppa otetaan verinäytteellä. (samoin hepatiitit).
Klamydia ja tippuri otetaan vanupuikolla emättimestä, ainakin pääkaupunkiseudulla!

Papakokeita siellä ei oteta.

Ja kannattaa mennä heti kun poli aukee, eli klo 8 ni pääsee suht nopeesti testeihin...eikä tarvii venailla siellä niin kauaa!

Vierailija

okei, kiitos avusta (: helpompi mennä kun tosiaan vähän tietää mikä meininki siellä sitten on vastassa.
ite sen verran sain selville, että lähetettä sinne ei tarvita, ainakin nettisivuilla oli tällainen info. :p

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat