Todellista apua kaivattaisiin!

Vierailija

Mä erosin siitä mun yli-mustasukkaisesta poikaystävästä, mut kävi niin et se uhkas itsemurhalla, ja kaikki hänen ystävänsä ja itsekkin uskon hänen olevansa tosissaan, joten otin hänet takaisin. En tiedä yhtään mitä tehdä!!! Haluan erota mutten halua hänen tekevän itselleen mitään, hän on jääräpäinen eikä antaudu helpolla.

Auttakaa please!!! :(((

Kommentit (9)

Vierailija

Voi herranenaika! Lapsellista, ja väärin. Jos hän kerran oli tosissaan itsemurhasta, niin mitä hän oikein ajattelee teidän suhteesta? että kaikki olisi hyvin? Oletko kertonut tunteistasi? Sinun täytyy ehdottomasti yrittää puhua hänelle, mutta hienovaraisesti.. tuo kuulostaa jo niin pelottavalta että ehkä hän saattaisi tarvita terapiaa. En oikein tiedä mitä tällaiseen tilanteeseen sanoa, joku muu varmasti osaa paremmin.

Voihan se tietenkin olla, että hänellä on mustasukkaisuus ihan tautina.. siis että hän itse ei aina tajua kuinka mustasukkainen hän on. Kuulin kummitädiltäni yhdestä tapauksesta jossa naimisissa oleva nainen ei sitten millään päässyt aviomiehensä mustasukkaisuudesta, hän soitteli tälle monta kertaa illan aikana, vaikka ihan tyttöjen iltaa nainen oli viettämässä. Sitten kotiin tullessaan nainen sai kuulla kaikenlaista, "niin kerro missä seurassa sä oikeasti olit?" jne. Se vasta on, sanoisin sairasta. Luottamus on suhteen A ja O.

Toivottavasti keksit jonkun keinon/ saat lisää neuvoja joltakin expertiltä mitä tehdä tuossa tilanteessa.. hankalaa : ( Pärjäile!

Vierailija

Todella inhottavaa. Mielestäni tuollaiseen ongelmaan kannattaa jo hakea ulkopuolista apua. Jos koulussasi on esim. koulukuraattoria tai psykologi suosittelisin, että käyt hänen luonaan juttelemassa ongelmasta. Myös terkkari on hyvä. Itsemurhalla kiristäminen on ongelma, oli sitten uhkaus todellinen tai ei, ja sellaista ei tarvitse hyväksyä. Toivottavasti saat erottua ja kaikki kääntyy parhain päin.

Vierailija

Jospa kertoisit hänen vanhemmilleen ja he saisivat sitten puhua eksällesi järkeä tai laittaa hänet tarvittaessa hoitoon (mikäli hän oli todellakin tosissaan)?

Vierailija

Mulla oli aikoinaan sama ongelma. Kolme kertaa yritin kyseisen miehen jättää, mutta aina uhkasi itsemurhalla, joten otin hänet takaisin. En lopuksi enää kestänyt, joten otin yhteyttä entiseen psykologiini ja kysyin häneltä, mitä kannattaisi tehdä. Hän kertoi, että hänellekin niitä itsemurhauhkauksia silloin tällöin tulee, ja ainoa tapa käsitellä niitä on melkein olla välittämättä. Sanoa henkilölle, että tietenkin toivoisi, että hän ei tekisi itselleen mitään, mutta samalla ymmärtää, että JOS hän oikeasti tekee, se ei ole sinun vikasi, vaan hänen oma päätöksensä. Kenenkään ei tulisi tuollaista kestää, sillä se on jo henkistä väkivaltaa.
Kerro tarvittaessa hänen vanhemmilleen, tai omillesi ja ole päätöksessäsi tiukka. Älä anna periksi.

Vierailija

noh. mulla oli samanlainen tilanne mun yhen eksän kanssa kauan kauan kauan sitten.. jätin sen silti.. kolme päivää meni ja sillä oli uus tyttö. ÄLÄ ANNA SEN MIEHEN POMPOTTAA SUA ITSEMURHALLA.

Pilaat vaan oman elämäsi jos jäät hänen kanssaan tähän suhteeseen!

Vierailija

Tuollaista ei todellakaan pidä hyväksyä. Hyvä ystäväni oli muutama vuosi sitten samassa tilanteessa: ei saanut poikaystäväänsä millään jätettyä, kun tämä aina alkoi uhkailla itsemurhalla. Lopulta sitten kuitenkin jätti, ja eipä poika mitään tehnyt, pian oli jo uusi tyttö kainalossa. Toisaalta on tosiasia, että jotkut suomalaisnuoret (etenkin pojat) tekevät pahaa itselleen/yrittävät itsemurhaa tultuaan jätetyiksi. Suosittelisin siis kanssa tuota vanhempien ja terveydenhoitajan kanssa juttelua. Et voi antaa kiristää itseäsi suhteeseen - sinulla ei ole mitään velvollisuutta pysyä suhteessa pojan kanssa, jonka kanssa et halua olla. Etkä todellakaan ole vastuussa hänen tekemisistään.

Vierailija

munkin kaveri sano et jos sen mies jättää sen ni se tappaa ittesä. no, eihän se tappanu ja nyt on onnellinen uudessa suhteessa. mut tottakai tommonen pitää ottaa vakavasti, jos se nyt heittäytyskin hirteen niin se on turha enää voivotella sit... joten yritä auttaa ja puhua sille :)

Vierailija

Tuntuu että toi saattais olla vaan kiristyskeino, että pojan ego ei kestä että se jätetään. Toki en tunne kyseistä henkilöä, mutta meillä se oli juuri näin. Vaikka eksä uhkaili itsemurhalla jätin hänet silti ajatellen että se ei sitten ole enää mun ongelma... Aika tympeeltä kuulostaa mutta et voi jäädä suhteeseen johon et ole tyytyväinen ?!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat