Teefanit

Vierailija

Kertokaas kaikki teefanit mitkä on teidän suosikkiteitä/teelajikkeita, ja että oletteko huomanneet jollakin tietyllä teellä olevan positiivisia vaikutuksia terveyteen?

Itsellä menee kuutisen mukillista päivässä.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Aamuisin juon aina keisarinmorsian -teetä suuren mukillisen. Iltaisin menee eniten sitruunalla maustettua vihreää teetä. Välillä tykkään juoda russian earl gray -teetä :)

En ole varsinaisesti huomannut mitään terveysvaikutuksia...kai vihreän teen pitäisi poistaa nestettä...?

Vierailija

Itse teen niin että juon kupillisen teetä iltapalaksi (pelkkä tee on siis iltapalani.) Menee viikossa vaikka kuinka paljon, mutta joskus vain se iltatee. Rakastan twiningsin green tea with orange makua ja toki teetaivas teetä, myös liptonin teet kuuluvat suosikkimakuihin.. mutta yleensä yritän juoda eniten vihreätä teetä koska siitä on ollut paljon juttua että vaikuttaisi positiivisesti moneen asiaan. : )

Vierailija

Mulla menee teetä päivässä monta kupillista. Varsinkin näin talvipakkasilla lämmin juoma maistuu. Juon kaikkia teelaatuja vaihetlevasti ja maistelen eri makuja. Vakiosuosikkeihin kuitenkin kuuluu minttu-, kamomilla- ja sitruunatee. Juon eniten vihreitä ja mustia tee laatuja eri makuisina. En ole huomannut teen terveysvaikutuksia suoraan.

Vierailija

Mitäs täällä ollaan mieltä valkoisesta teestä? Omasta mielestä maistuu todella paljon paremmalta kuin vihreä tee (joka mun mielestä maistuu hyvälläkin tahdolla ihan pissalta) ja sanotaan, että se on yhtä terveellistä, kuin vihreä tee, jonkun lähteen mukaan jopa terveellisempää... Suosittelen! wikipedian mukaan valkoinen tee on kallein teelaatu, mutta eipä se montaa senttiä enempää maksa kuin muutkaan.

Nordqvist tekee ihan mielettömiä makuteitä, oma suosikkini on tiikerin päiväuni. Oli ilo saada tietää, että näiden ihanien teiden (keisarin morsian, sadepäivän ilo, uskollinen ystävä, tiikerin päiväuni jne) takana onkin ihan kotimainen pulju!

Liptonilta on myös kultaista ja punaista teetä. Kokemuksia?

Vierailija

Mun mielestä valkoinen tee ei oikeen maistu miltään? Tai sitten vaan on makuaistissa vikaa :)

Minttuteetä itse litkin, en nyt muista mikä merkki se oli mutta ei mikään Lipton tällänen, Stockmannilta olen ostellut. Niin ja sitten kanssa mangotee! Sitä menee erittäin paljon, vähän joukkoon vielä hunajaa niin ai että :)Teen juonnissa on se vaan että se tummentaa hampaita... mutta niin tekee kahvikin ja moni muukin ruoka-aine.

Vierailija

Jonna88, itse en kovin mielelläni juo maustamatonta vihreää teetä, kun niin pissalle se maistuu, yök. Mieluummin sitten mintulla maustettua, niin se on herkkua. Valkoista teetä en ole maistanut puhtaana, koska oletan sen maistuvan yhtä pahalta kuin vihreäkin. Mutta täytyykin maistaa puhdasta valkoista teetä, kun se susta maistuu paremmalta:).

Olen punaista teetä joskus juonut. Itse en pitänyt mausta mitenkään mielettömän paljon, muttei se pahaakaan ole.

Vierailija

Olen oppinut tykkäämään vihreästä teestä ja sitä menee todella paljon nykyään. Punaista en ole maistanut, voisi kokeilla joskus : ) valkoisesta pidän myös, mutta vihreästä enemmän! Kamomilla teetä juon yleensä kipeenä, siitä on jostain syystä tullut tapa.

Laitatteko muuten jotain teehen? esim. sokeria, maitoa tai hunajaa? Itse juon aina teen sellaisenaan, mutta pienenä halusin lusikallisen sokeria.

Vierailija

Itse laitan pelkkää maitoa, mutta vain vähän, niin, että tee pysyy kuumana. Joskus ipanana laitoin teehen hunajaa tai sokeria, mutta nykyään ällöttää ajatuskin! :)

Tänään ostin Liptonin kultaista teetä, oikein hyvältä maistuu, kannattaa kokeilla!

Vierailija

Sitä voisin kokeilla : ) Ostin tänään myös liptonia mutta mustaa sitruunanmakuista teetä. Siinä on sitruunankuorestakin makua, ja sen tuntee hyvin! tykkäsin kun se hieman kirpaisi kieltä, erittäin hyvää mutta melkein liian kirpeetä. Silti tykkään paljon sitrushedelmien mausta teessä, mandariinin, appelsiinin tai sitruunan mmmm ^^

Ootteko kokeilleet noita kolmion muotoisia teepusseja? mitä mieltä? Kuulin yhdeltä kaverilta ettei hän oikein pitänyt tai tajunnut että onko siinä eroa minkälaisessa pussissa se tee loppujen lopuksi on, mutta vahvempi maku taisi jostain syystä tulla niistä.. En sitten tiedä pitääkö tämä paikkansa : D

Vierailija

Kyllä mä pyramidipusseista tykkään. Ne on muuttuneet paremmiksi, ennen ne oli sellaisesta materiaalista, ettei ne päästäneet kunnolla vettä läpi, joten niitä oli vaikee käyttää ku niitä sai törkkiä lusikalla jotta niistä olis irronnu makua. Nää uudet pussit on eri materiaalista ja tosi paljon parempia, pidän niistä paljon enemmän kuin tavallisistakaan teepusseista. Lisäks ne on kätevässä ja kauniissa rasioissa, millä jostain syystä on mulle merkitystä... ;)

Liptonin nettisivut ei kyllä ole kovin kätevät, esim nordqvistilla on tosi paljon paremmat.

Vierailija

Okei, kiitos vastauksestasi, Jonna! Mun täytyy joskus kokeilla niitäkin. : ) Voi olla, että kaverini tarkoitti niitä entisiä pusseja. Pakkaukseen taitaa kuitenkin mahtua vähemmän niitä kuin "tavallisia teepusseja"?

Oho, niin onkin. En ole käynytkään ennen tee-nettisivuja katsomassa : D

Vierailija

Itse Rakastan eniten kahta teelaatua: Liptonin indian spice ja African rooibos, saatavana ainakin lajitelmapakkauksessa, jossa on neljää eri teelaatua ovat Mausteisia teelaatuja. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan! En nyt terveysvaikutuksista osaa sanoa, mutta tuottaa erityistä mielihyvää, kun ovat niin mahtavan makuisia Muut maistaneet näitä?

Vierailija

Minä olen juonut paljon African rooibos teetä ja aivan ihanaa on!
Olen myös maistanut valkoista teetä ja se on hyvää myöskin, samoten vihreä. Itseasiassa juon varmaan lähes kaiken makuisia teetä, paitsi sitruunaa en voi sietää. Samoin kerran kaverillani maistama joku rakeinen minttu tee oli hirveää.
Pyramidi pussit on mielestäni oikein käteviä. Samoin pidän irtoteestä, jota laitetaan teesihtiin.
Teehen lisään ainoastaan maitoa.
Vihreää teetä tehdessähän on erityisen tarkkaa veden lämpö, muuten sillä ei ole mitään terveysvaikutteita. Sama varmaan valkoisen teen kanssa.

Vierailija

Vihreätee kuuluu mun vakkareihin, valikoimasta löytyy myös villikirsikkaa, mansikka-milkshake, gyokuro-vihreä tee, vihreätee+sitruuna, piparminttu, fenzel, jasmintee ja pari hedelmäteetä :o Juon teetä yleensä päivittäin yhen termoskannullisen, eli apaut litran. Ja ai että on hyvää :D Yleensä aina unotaisin muuten juoda vettä, joten tossa tulee sitten ainakin tuo litra litkittyä!

Itse olen ihan sitä mieltä, että kamomilla tee auttaa hyvin uneen, ainakin jos vahvaa on. Aamuisin ceylon ja piparminttu on ihania, herättää mukavasti, päivällä joku vähän erikoisempi, kuten joku hienompi vihreä tee. Ja kyllähän se saattaa aluksi hieman pissalta maistua, mutta itse maistan siinä jotain ihanaa ja merellistä... Keisarinmorsian sekä Tiikerin päiväuni, sadepäivän ilo kuuluvat myös suosikki listalleni :D Teestä tulee aina hyvä mieli, ainakin mulle!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat