alussa oleva parisuhde + kevään pääsykoeurakka= ?

Vierailija

Mä olen seurustellut lähes 2 kuukautta aivan ihanan miehen kanssa ja meillä synkkaa monessakin mielessä tooooooosi hyvin. Meillä on ihanaa yhessä ja tullaan tosi hyvin juttuun muutenkin. Pulmana on nyt kuitenkin se että mä olen äärimmäisen kunnianhimoinen persoona, tiedän mitä tulevaisuudessa haluan tehdä ja opiskella ja oon valmis tekemään lähes mitä vaan saavuttaakseni sen halutun opiskelupaikan. Mun poikaystävä on kuitenkin ihan eri maata... Se on mua 2 vuotta vanhempi (mä olen 19 ja se 21) eikä sillä oo mitään hajua mitä haluais tulevaisuudessa tehdä. Ja kaiken lisäks sillä ei oo edes minkäänlaista halua selvittää omia tulevaisuudensuunnitelmiaan, mikä raivostuttaa mua ihan hirveesti! Mieheni on siis kunnon "päivä kerrallaan"-otus kun taas mä elän lähes symbioosissa kalenterini kanssa suunnitellen kaiken etukäteen.

Muutenkin ollaan aika erilaisia. Mä oon osa-aikatöissä ja nään paljon kavereita, haluan myös tehdä kaikkia omia juttujani ja kaiken lisäks alan noin kuukauden sisällä vielä lukemaan pääsykokeisiinkin, kun taas hän ei käy juuri nyt töissä säännöllisesti (tekee sedälleen keikkaduunia sillon tällön), nää kauheesti kavereitaan tai tee muutenkaan sellasia aikaa vieviä juttuja, vaan suurimman sisällön hänen elämäänsä tuon minä ja meidän suhde. Nii ja pointtihan on se, että me ollaan seurusteltu vasta tosi vähän aikaa, mutta silti mä oon ollu hänelle alusta asti vähän liiankin tärkee. Hänelle aikasemminkin parisuhde on tuonu sen suurimman sisällön elämään ja näin on nyttenkin, mikä on mulle äärimmäisen ahdistavaa.

Ja siis ongelmana on se, että kun mä alan viettää kevään aikana tosi paljon aikaa valmennuskurssilla ja kirjastossa niin, miten ihmeessä näin epätasapainonen, kahden ehkä aika huonolla tavalla erilaisen ihmisen välinen suhde voi selvitä? Jos toinen on tosi aktiivinen, kauheesti kaikkea tekevä ihminen ja toinen vain ja ainoastaan parisuhteelle omistautuva, kaiken muun elämän unohtava kunnianhimoton tyyppi niin miten ihmeessä tän suhteen voi ylipäätään saada toimimaan??

Juu tiedän, aika tajunnanvirralla toteutettu äärimmäisen epäselvä vuodatus, mutta toivon että jotain apuja toivottomalta tuntuvaan tilanteeseeni täältä saisin. :)

Kommentit (2)

Vierailija

Kuulostaa aika hankalalta tilanteelta.. Suosittelen, että keskityt nyt ihan täysillä pääsykokeisiis, suhde selviää jos selviää. Koita olla hirveesti stressaamatta tota teidän suhdetta, koska sulla on niin paljon muutakin mietittävää.

Vierailija

Jep, komppaan Nougattea. Omia unelmiaan ei kannata heittää noin lyhyen, eikä kyllä pitkänkään parisuhteen takia menemään. Jos mies ei kestä tätä aikaa kanssasi kun luet pääsykokeisiin, niin miten hän kestäisi sun opiskeluaikana sitä, että opinnot vievät sen ajan kuin ne vievät? Mutta jos hän kestää nyt tän kevään, niin sehän on vaan plussaa:)Äläkä välitä erilaisuudestanne, sillä monesti erilaiset puoliskot täydentävät toisiaan kumman hyvin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat