Ex-poikaystävä ja siskopuoli

Vierailija

Haluaisin näin yleisesti kysyä teidän mielipidettänne sellaiseen asiaan kuin, voisitko seurustella ystäväsi/sisaruksesi exän kanssa, oletko seurustellut tai seurusteletko tälläkin hetkellä? Oma siskopuoleni alkoi seurustelemaan viimeisimmän exäni kanssa, ja mielipiteenihän siihen on että niin ei vaan toiselle tehdä. Mutta kertokaapas asiasta omat mielipiteenne :)

Kommentit (15)

Vierailija

Mun mielipide on ehottomasti että ei noin voi tehdä! Eihän kukaan ala seurustelemaan ystävänsä exän kanssa? Joten sama pätee myös perhejäseniin. Mitä jos puhuisit asiasta siskopuolesi kanssa? Ehkä hän ei tiedä tunteistasi? Itselläni on erittäin vahva mielipide tällasesta, toiset eivät taas oikeen välitä kenen kanssa aloittaa seurustelun.

Ja tyyppihän on viimeisin exäsi? Eli ei mikään vanha juttu? En kyllä nyt yhtään ymmärrä mitä siskopuolesi päässä liikkuu!

Vierailija

Jos he oikeasti pitävät toisistaan, niin en mä näe tuossa mitään ongelmaa.
Jos sun ja exäsi juttu ei toiminut, niin siskopuolesi kanssa voi toimia, ei sun tarvitse heitä miettiä, siirryt vain elämässä eteenpäin. Mitä itse tekisit, jos ihastuisit siskopuolesi exään?

Vierailija
Norma Jeane

Jos he oikeasti pitävät toisistaan, niin en mä näe tuossa mitään ongelmaa.
Jos sun ja exäsi juttu ei toiminut, niin siskopuolesi kanssa voi toimia, ei sun tarvitse heitä miettiä, siirryt vain elämässä eteenpäin. Mitä itse tekisit, jos ihastuisit siskopuolesi exään?

Jokaisella on omat mielipiteensä asiaan. Oman mielipiteeni olen kertonut kyseisille henkilöille, ja olemme ihan edelleen väleissä. Itse olen onnellisesti nykyään kihloissa nykyisen mieheni kanssa eikä asia nyt niin vaivaa, mutta on kiva saada muidenkin ihmisten mielipiteitä asiasta - mitkään eivät ole vääriä. Olen myös ajatellut asiaa tuolta kannalta että jos itse sattuisin ihastumaan siskopuoleni exään, mutta luulen kuitenkin että pitäisin oman periaatteeni asiaa kohtaan, eihän sitä koskaan silti varmaksi voi tietää.

Vierailija

Omalla kohdalla tilannetta olisi vaikea kuvitella koska olemme siskoni kanssa sen verran eri ikäisiä, mutta vastaavasti ajateltuna, itse seurustelun isoveljeni yhden parhaan kaverin kanssa. Onhan se oman mausteensa tuonut kun isoveli tietää paljonpaljon enemmän tästä suhteesta kuin ikinä itse sille kertoisin, tai olen kertonut aikaisemmista suhteista. Asia ei kuitenkaan ole ketään vaivannut (paitsi itseäni aluksi, mutta siihen oli muitakin syitä kuten välimatka). Olemme myös poikaysätävni kanssa miettineet että mitä jos tulee ero joskus, tulemme silti näkemään erinäköisissä tilanteissa toisiamme (suhteellisen) usein. Asia ei kuitenkaan ole niin iso että sen takia olisin jättänyt katsomatta tätä tilaisuutta. Sitä paitsi eiköhän aikuiset ihmiset osaa eron hoitaa niin että pysytään puheväleissä, JOS ero joskus tulee.

Samaan sarjaan kuuluu isoveljenikin, koska hän seurustelee erään kaverinsa (ei sama kuin poikaystäväni) exän kanssa. Olivat kavereiden kesken puhuneet että hulluahan se on jos ei kaverin exään saa koskea, koska jokaisella niitä on ja tulee olemaan varmaankin kymmenkunta. Siinähän menisi "hukkaan" monta mahdollisesti potentiaalista naista heiltä. No tyylinsä kullakin, itse en voisi kuvitella kavereideni exiin koskevani.

Mutta jos siskollasi ja exälläsi niitä tunteita on, eikä kyseessä ole vain exäsi temppu päästä vielä lähelle sinua ja kenties pitämään sinua silmällä siskosi kustannuksella, niin eipä sille mitään voi. Helpompaa elämä on kaikille jos pystytte samoissa juhlissa olemaan ja samaan aikaan kotona.

Vierailija

Asia olisi OK.

Tuntuisihan se oudolta ja varmasti sattuisikin aluksi jos ero on ollut hankala mutta.. Olen vain sitä mieltä ettei eksäänsä voi omistaa ja ei mulla ole oikeutta tulla toisten onnen tielle. Jos mulla ei jonkun ihmisen kanssa toiminut niin eihän se asia siitä mihinkään muutu, seurustelipa se eksä kenen kanssa vaan. Ja itselleenhän sitä hallaa katkeroitumalla tekee joten koettaisin vain tulla toimeen asian kanssa :)

ja hyväähän minä läheisillekin tahdon, esim. siskollani ei ole aina ollut niin kauheasti onnea rakkauselämässä joten jos hänellä se onni olisi eksäni kanssa niin miksi minulla olisi oikeus se kieltää?

Mutta sitäkin mieltä olen että jos esim. ystävän eksään ihastuu niin varovainen siinä saa olla. Korrektiutta siinä ettei heti eron jälkeen tarraa kiinni jne vaan odottaa että juttu vähän "vanhenee" ja eronnut pariskunta on saanut asiansa selväksi (mitä se nyt missäkin tilanteessa on, joskus kaksi kuukautta voi olla ok, joskus vasta puoli vuotta jne). Samalla tavalla en lähtisi juttuun mukaan kevyin perustein, en siis säätäisi, yhdenillanjutuksi tms vaan tarvitsisi olla kummallakin suuret tunteet ja semmoinen "seoikea" -fiilis.

Ja samat asiat vaikuttaisi silloinkin jos mun eksästä olisi kyse. Jos pikkusisko ottaisi eksän fuckbuddyksi heti eron jälkeen olisi paljon, paljon pahempi kuin se, että joskus kuukausia/vuosia eron jälkeen he rakastuisivat oikeasti.

Vierailija
nrm

Mutta sitäkin mieltä olen että jos esim. ystävän eksään ihastuu niin varovainen siinä saa olla. Korrektiutta siinä ettei heti eron jälkeen tarraa kiinni jne vaan odottaa että juttu vähän "vanhenee" ja eronnut pariskunta on saanut asiansa selväksi (mitä se nyt missäkin tilanteessa on, joskus kaksi kuukautta voi olla ok, joskus vasta puoli vuotta jne). Samalla tavalla en lähtisi juttuun mukaan kevyin perustein, en siis säätäisi, yhdenillanjutuksi tms vaan tarvitsisi olla kummallakin suuret tunteet ja semmoinen "seoikea" -fiilis.

Samaa mieltä. :)

Vierailija

Moi! Itse seurustelen tälläkin hetkellä (entisen) kaverini exän kanssa. He eivät kovin kauaa ehtineet olla yhdessä ja olivat erossa noin kuukauden, kun aloin sitten seurustelemaan poikkikseni kanssa. Ens kuussa tulee 4 vuotta täyteen yhteistä taivalta. Sain poikaystävän, mutta menetin kaverin. Siltikään en ole katunut päivääkään päätöstäni! :-) Myöhemmin tosin sovimme kaverin kanssa asiat, pyydettiin anteeksi jne ja ollaan nykyisin puheväleissä, mutta ei sen lähemmissä tekemisissä...

Vaikea sanoa omaa mielipidettä tuohon asiaan yleensä... Ehkä se sitten riippuu tilanteesta...

Vierailija

Kyllä minäkin tuosta loukkaantuisin. Olis varmastikkin kiusallista ajatella, että sisko on nyt miehen kanssa samalla tavalla kuin itse aikaisemmin. Ja kuitenkin heitä varmaan täytyy aika usein yhdessä nähdä.

Varsinkin jos ero on suht tuore ja suhde oli vakava.

Vierailija

Musta exät on tosiaankin exiä, eli mua ei haittais jos mun kaveri tai sisko seurustelis mun exän kanssa. Ei ihastuksen kohdetta voi itse valita. Jos mun suhde ei toiminut exän kanssa, niin jonkun toisen suhde voi... vaikka se oliskin mulle läheinen nainen.

Itse epäröisin kaverin tai siskon exän kanssa suhdetta. Puntaroisin asiaa kunnolla ja ehkä kysyisin siskon/kaverin mielipidettä. Sisko on kyllä sen verran nuori, etten sen exien kanssa seurustelis, nappuloita kun ovat.

Vierailija

Itse en näe syytä, miksi ystävän tai siskon exän kanssa ei voisi seurustella. Jos on tunteita, niin on tunteita, eikä sille mitään mahda. Vaikka tietenkin (kuten edellä onkin mainittu) pitää ottaa huomioon myös se, kuinka vakava suhde pariskunnalla aikoinaan oli, millainen ero oli, kuinka paljon aikaa on kulunut yms. Jos toinen osaakuitenkin toimia riittävän hienovaraisesti ja ottaa riittävästi siskonsa/ystävänsä tunteet huomioon, mielestäni myös kyseiseltä ihmiseltä pitäisi löytyä tässä asiassa ymmärrystä (onhan kyseessä entinen poikaystävä, eikä yhteen olla palaamassa - ja loppujenlopuksi, kyllähän hän itsekin poikaan oli aikoinaan ihastunut, miksi siis syyttää toista samojen tunteiden tuntemisesta?). Tietenkin on outoa nähdä entinen poikaystävä siskon/ystävän kanssa, mutta elämä jatkuu, ja jos itselläkin on jo uusi poikaystävä, miksi enää märehtiä menneitä? Itse en loukkaantuisi, jos minulle läheinen ihminen alkaisi exäni kanssa - jos heiltä kerran tunteita löytyisi ja suhde tekisi heidät onnelliseksi, en näe syytä miksen voisi olla onnellinen heidän puolestaan, vaikka alkuun ehkä vähän kirpaisisikin.

Vierailija

Ite seurustelen tällähetkellä exäni veljen kanssa.
Aluks pidin tätä mahdottomana ajatuksenakin, koska ite en varmaankaan hyväksyyisi asiaa jos se olisi toisinpäin. Oon aina ollu sitä mieltä ettei kavereiden exiin (eikä varsinkaan oman sisaren) kajota.
Tilanteet muuttuu, ja tajusin ettei tunteilleen voi mitään. Exäni ja minun erosta on kulunu aikaa reilu vuosi, ja hän elää jo omaa elämää toisen naisen kanssa. Kieltämättä aluksi asetelma tuntu hieman oudolta, mutta ei sitä enää suuremmin mieti. Exälleni asia on ok, mikä on kaikkein tärkeintä ja muiden mielipiteistä en niinkään edes välitä.
Kieltämättä jotain kommenttia välillä tulee varsinkin exäni, nykyiseni ja minun yhteisiltä tuttavilta, mutta eipä heillä sananvaltaa asiassa ole.

Vierailija
lyllyxxx

Ite seurustelen tällähetkellä exäni veljen kanssa.
Aluks pidin tätä mahdottomana ajatuksenakin, koska ite en varmaankaan hyväksyyisi asiaa jos se olisi toisinpäin. Oon aina ollu sitä mieltä ettei kavereiden exiin (eikä varsinkaan oman sisaren) kajota.
Tilanteet muuttuu, ja tajusin ettei tunteilleen voi mitään. Exäni ja minun erosta on kulunu aikaa reilu vuosi, ja hän elää jo omaa elämää toisen naisen kanssa. Kieltämättä aluksi asetelma tuntu hieman oudolta, mutta ei sitä enää suuremmin mieti. Exälleni asia on ok, mikä on kaikkein tärkeintä ja muiden mielipiteistä en niinkään edes välitä.
Kieltämättä jotain kommenttia välillä tulee varsinkin exäni, nykyiseni ja minun yhteisiltä tuttavilta, mutta eipä heillä sananvaltaa asiassa ole.

Hienoa kuulla myös mielipidettä ihmiseltä jolla on kokemusta asiasta noin päin. :)

Vierailija

Mulla kävi semmonen juttu että seurustelin parhaan kaverin molempien pikkusiskojen kanssa. Siskojen välinen ikä ero on 4v. Alussa mun paras kaveri ei oikein tykänny kun aloin seurustelemaan mutta jo muutaman viikon jälkeen asia oli ok. Vanhemman kanssa oltiin yhessä 2 vuotta ja nuoremman kanssa 1/2 vuotta. Asiasta tekee huvittavan se että molemmilla kerroilla tyttöjen vanhemmat patisti rengastamaan mut. Molemmat on nyt onnellisesti naimisissa ja molempien häissä olin myös kutsuttuna. Menen itse kesällä naimisiin eli ympyrä sulkeutuu muutaman kk:n päästä.

Eli omasta mielestä tossa ei oo mitään ylitsepääsemätöntä. Kysymys on lähinnä että missä ajassa katkeruus tai viha häviää sisältä pois. Kaverin kanssa ollaan monta kertaa juteltu tosta kuviosta ja kaverini myönsi suoraan että alussa V****ti aivan H******ti mutta tajusi myöhemmin ettei asia kuulu oikeastaan hänelle yhtään.

Vierailija

Riippuu täysin mielestäni siitä, miten pari on eronnut, kuinka hyvä ystävä yms. Esimerkiksi omalla kohdallani poikaystävä jätti juuri vähän aikaa sitten, koska ei ollut rakastanut moneen kuukauteen ja pitänyt pellenään, ollut ihastunut toiseen tyttöön, jonka kanssa alkoi seurustella 2 päivää eromme jälkeen ja olivat yötäkin. Tässä tapauksessa mielestäni minulta ei voida enää kieltää ketään. Sinun tapauksesi kuulostaa erilaiselta ja kyseinen tilanne on mielestäni väärin. Pitää miettiä myös muiden tunteita, mutta toisaalta jatkaa elämää. Tässä viestissähän ei ollut melkein mitään järkeä :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat