sutinaa suhteen ulkopuolella

Vierailija

Olen seurustellu kaksi vuotta avomieheni kanssa ja rakastan häntä kyllä. Pari päivää sitten kuitenkin päädyin baari-illan jälkeen nukkumaan hänen parhaan ystävänsä kainaloon ja hän silitti minua ja piti kädestäni kiinni. Emme puhuneet mitään ja käsipeliäkin syntyi. Seuraavana päivänä poikaystäväni bestis ja minä olimme hyvin surullisia asiasta ja päätimme että asiasta ei puhuta poikaystävälleni. En kuitenkaan saa tapahtunutta pois mielestä ja omatunto kolkuttaa pahasti. Mitä minun pitäisi tehdä ja onko kellään samankaltaisia kokemuksia?

Kommentit (9)

Vierailija

Itse en (onneksi) ole joutunut vastaavanlaiseen tilanteeseen, mutta lukiessani juttusi, tuli minullekin aika ahdistava olo (kuvittelen itseni samaan tilanteeseen). Voin kuvitella, miltä sinusta tuntuu.

Näin täysin ulkopuolisena (ja samankaltaista kokemusta ilman) kehottaisin ottamaan erilaisia asioita huomioon kun pohdit, kertoisitko vai et. Mitä tarkoitat käsipelillä? Hyväilittekö vain vaatteiden päältä vai vaatteiden alta ja kuinka kauan? Orgasmiin asti vai vain hetken hiplaus? Aika monta asiaa joutuu miettimään.. itse jos joutuisin samaan tilanteeseen, tiedän että minun olisi pakko kertoa avomiehelleni.. en pystyisi elämään kyseisen asian kanssa.

Kyllä, kertominen sinänsä on itsekäs ratkaisu "Ihan sama, mitä tapahtuu, kunhan saan tämän pois omalta sydämeltäni", mutta samalla tavalla salaaminenkin on itsekästä.. ja seurauksetkin voivat olla pahemmat jos asia paljastuu jotain toista kautta joskus myöhemmässä vaiheessa..

Pahimmassa tapauksessa kertomalla rikot poikaystäväsi ja tämän bestiksen välit lopullisesti ja mahdollisesti myös teidän omat välinne menevät poikki. Vaikka mielestäni kyseessä on kutakuinkin "lievä" tapaus, riippuu myös ihmisestä, miten kukin sen ottaa.. kuittaako vain olankohautuksella, kun ei pidemmälle menty vai onko se maailmanloppu.

Olen pahoillani, tulipahan selitettyä.. toivottavasti tästä on sinulle jotain hyötyä ja päädyt oikeaan ratkaisuun, teet sitten miten päin tahansa. :) Voimia sinne!

Vierailija

Itse olin ihan vähä aikaa sitten samassa tilanteessa, paitsi että miekkonen ei ollut poikaystäväni mikään tuttu tai mitään. Toimintamme oli samanlaista kun teidänkin, paitsi että aamulla ei onneks oltu samassa paikassa. Tunnustin sitten asian heti seuraavana päivänä poikaystävälleni ja aluksi hän kohteli minua monta tuntia todella huonosti, sanoi että hän määrää nyt ja minun pitää kysyä lupa jos menen vaikka vessaan koska petän häntä varmaan sielläkin. Hän ei luottanut minuun yhtään ja nälvi kyseisestä jätkästä ja illasta. Välillä hän sitten herkistyi ja itki asiaa minulle, että miten voin tehdä niin. Ajan kuluessa hän taas on oppinut luottamaan minuun, olin vähän aikaa ns. koeajalla... Nyt asiat ovat taas ennallaan, paitsi sen tiedän että jos vastaavaa tapahtuu uudelleen, suhteemme on ohi. Virheistä oppii ja vaikka olisikin humalassa niin ajatuksen pitäis silti kulkea... :| Tsemppiä, tiedän miltä sinusta tuntuu! Rohkeasti vain juttelemaan ja muista olla rehellinen. Poikaystäväni sanoi antavansa asian anteeksi pääosin siksi että olin heti rehellinen ja kerroin asiasta.

Vierailija

Kikki eivät kuitenkaan kestä totuutta. Jotkut sanovatkin, että parempi kuin ei olis saanut tietää puolisonsa pettämisestä. Onhan toi pettämistä, vaikkei seksiin asti mentykään.

Itse nuolin ja hipelöin vaatteiden päältä tanssilattialla tuntematonta kolmisen vuotta sitten. En kertonut siitä koskaan exälle. Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan. En pode huonoa itsetuntoa siitä. Syytän siitä tapaa, millä ex mua kohteli. Silti... harmi, etten eronut siitä suhteesta aikaisemmin.

Vierailija

Jotenkin tuntuu että tässä tapauksessa kertominen vaan pahentaisi tilannetta. Teillä ei tapahtunut periaatteessa mitään vakavaa (vaikka ymmärrän että asia vaivaa, vaivaisi minuakin!), mutta jos poikaystäväsi saa tietää edes tästä pikkumokasta, luottamus on varmasti mennyt. Hän voi kuvitella että olisi tapahtunut paljon enemmänkin, vaikka ei ole.

Itsellä tapahtui samalla tavalla kun seurustelun alkuaikoina suutelin toista miestä, tein päätöksen olla kertomatta. Vaikka asia onkin vaivannut, olen ajatellut että ehkä miehellänikin on joskus tullut joku hairahdus, mutta en todellakaan haluaisi tietää asiasta.

Vierailija

tulee mieleen asia mistä olin todella järkyttynyt, bestikseni teki saman minulle, ja voin sanoa että se oli pahinta mitä olen ikinä kokennut, että ihmiseen keneen luotin vois tehdä jotain noin kamalaa minulle.

Vierailija

Rupesi mietityttämään että miksi tämä tapahtui? Yleensä tollasilla jutuilla on joku syy takana, esim. meneekö teillä hyvin? Oletko onnellinen? Ajattele, jos miehesi olisi tehnyt saman sinun bestiksesi kanssa? Haluaisitko tietää asiasta? Varmasti. Joten kannattaa olla rehellinen ja kertoa, sillä hyvä parisuhdehan perustuu rehellisyyteen.

Seuraukset voivat olla aika pahat, mutta kukapa ei suuttuisi moisesta?
Toivottavasti miehesi antaa anteeksi ja voitte miettiä yhdessä miksi annoit tämän tapahtua.
Tsemppiä!

Vierailija

Samaa minäkin miettisin, että miksi näin pääsi käymään. Alkoholi on vain tekosyy, ei se saa ihmisiä tekemään mitään mikä ei vähintäänkin jo ollut jossain aivojen perukoilla ajatuksena olemassa. Olisiko kuitenkin niin, että jossain määrin olet ihastunut siihen bestikseen? Tai hän sinuun? Kun asian kunnolla pui omassa mielessään, sen saa myös sieltä helpommin pois (sanomalla itsellesi "älä ajattele tätä" aivot ei rekisteröi sitä älä-sanaa...).

Kumpi oli aktiivisempi osapuoli tapahtumien kulussa? Jos bestis oli se joka sai tapahtumat liikkeelle ja/tai piti ne liikkeellä, niin ehkä hänellä olisi enemmän syytä huonoon omaantuntoon. Itsekkäästi tätä on lähestyttävä, sillä jos kerrot, suhde on todennäköisesti siinä. Jonkun ventovieraan kanssa jos olisit hairahtanut, se ei olisi niin iso asia, moni varmasti siitä kuullessaan antaisi anteeksi jos suhde on muuten vankalla pohjalla ja pystyisi vielä luottamaan. Mutta miehen paras kaveri? Siinä menee molemmat suhteet pilalle mieheltä kertaheitolla, ja ihan varmasti ei tule sietämään jompaa kumpaa teistä - tai molempia - enää silmissään. Vaikka suhteet jatkuisivatkin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat