Solarium ..

Vierailija

Elikkä kokemuksia? Kannattaako aloittaa säännöllinen käynti nuorena?
Mitkä ovat solariumin vaarat oikeasti..? Olen kyllästynyt läträämään itseruskettavilla. Ihoni on hyvin vaalea, eli joku keino pitäisi keksiä.

Kommentit (5)

Vierailija

Jos halajaa säännöllisesti solariumiin, yleinen suositus on 10x tai alle vuodessa. Solariumeissa on yleensä ohjeet kuinka "aloittaa" solariumissa käynti, kauan olla ensimmäisellä kerralla ja milläkin ihotyypillä etc. Googlettamallakin löytää varmasti paljon tietoa ja vinkkejä aiheesta.

Ei kuitenkaan kannata mielestäni varsinkaan nuorena aloittaa mitään karmeeta käryyttämistä solariumissa. Kokeile L'Oréalin Sublime Bronzea, huippuhyvä tuote. Netistä löydät myös tietoa solariumin haittavaikutuksista joihin todella kannattaa perehtyä ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija

Itse kävin ennen säännöllisesti solariumissa, enkä tiedä kannattaako sitä ikinä aloittaa.. Ihan jo sen takia, että vanhentaahan se varmasti ihoa nopeammin. Solarium myös auttoi hyvin finneihin, mutta jos oli vähänkin aikaa käymättä siellä, niitä oli kahta kauheammin eli iho kai jäi siihen "koukkuun". Nykyään olen suosiolla talvisin vaalea ihoinen (ja ilman finnejä :D) ja keväällä voin sitten käydä jonkin verran solariumissa että saa kesäksi kunnon rusketuksen. Kyllä luulen että se itseruskettavilla läträäminen kannattaa pidemmällä tähtäimellä, ei sitten vituta kun näyttää 30 vuotiaana 10 vuotta vanhemmalta..

Vierailija

Itse olen käynyt solariumissa joskus muutamia kertoja ja minun on pakko myöntää, että ihanaahan se oli. Kun suljin silmät solariumkapselissa, tuntui aivan siltä kuin olisin ollut jossain etelässä rannalla makoilemassa.. Ahh. Ja kaupanpäälle vielä kevyt, luonnollisen näköinen rusketus.

Koukkuun en solariumiin ole jäänyt, onhan tuo itsensä ruskettaminen kuitenkin melko kallista (vaikka voisi olla kalliimpaakin). Nykyään minäkin läträän noilla itseruskettavilla, tai no oikeastaan päivettävillä kosteusvoiteilla, jotka jättävät valitettavasti keinotekoisen näköisen, oranssihtavan rusketuksen.

Eli minä kyllä kallistuisin kaikesta huolimatta solariumin puoleen, vaikka ihosyövän riski siinä kasvaakin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat