miten edetä? unohtaa vai eikö unohtaa? rakastaa vai eikö rakastaa?

Vierailija

eli tarinamme lyhyesti:
- olimme onnellisia, täydensimme toisiamme täysin, ymmärsimme ja rakastimme
- muutaman kuukauden seurustelun jälkeen Mieheni (M) exä tuli kuvioihin mukaan. Mn exä oli eronnut ja halusi Mn takaisin.
- meille alkoi tulla riitoja
- uskoin kuitenkin suhteeseen
- anelin, pyysin, että hän poistaisi exänsänsä elämästämme ja suhteestamme. hän vaati minua tekemään samoin jo aikaisemmin
- suhteemme kärsi yli kk riidoistamme ja kinoista, mutta suhteemme oli silti vahva
- aloin huomaamaan muutoksia Mssä. Hän oli etäinen ja välillä jäinen. Epäilin.
- sain selville, ettei M ollut pitänyt lupaustaan exänsä suhteen vaan piti edelleen yhteyttä. päätin hyväksyä asian, sillä hän halusi olla ystäviä exänsä kanssa
- M vaati multa sitä ja tätä ja tota, karsimaan monia ihmisiä omasta elämästäni, minä tein niin tyhmyyksissäni. rakastin liikaa. pyysin vain ja ainoastaan rajoittamista Mn exää kohtaan
- sain selville valheet joita M kertoi. pari päivää vakavaa keskustelua suhteemme laadusta. päätimme jatkaa yms yms. mutta koko se viikko olimme etäisiä emmekä nähneet toisiamme. olin ihan rikki.... olin henkisesti jo tajunnut eropesämme
- seuraavalla viikolla jatkoimme normaalisti, mutta juuri samana lauantaiaamuna kun M piti mua hyvänä ja läheisenä huomasin häne puhelimessaan viestejä * -merkiltä, arvasin, että se oli Mn exä. Tiedän, etten olisi koskaan saanut lukea niitä viestejä, mutta luin ja luin ne viestis mitä M oli laittanut. Sain selville, että Mn tunteet olivat heränneet exää kohtaan...
- selvitin asiat saman tien Mn kanssa. Sain kuullaa, että epäilyni osuivat oikeaan. En huutanut mitään enkä haukkunut, lausuin vain totuuden sanat ja lähdin pois Mn luota.
- jouluviikko oli helvetistä. soittelin ja tekstasin. kirjoitin kirjeitä Mlle. Halusin selvittää asiat. Hän ei vastannut... kuulin yhdeltä ystävältä, että hän ei halunnut enää minua. toiselta, että hän rakastaa minua. kolmannelta jotain muuta...
- palautin Mn antaman anteeksipyyntö-sormuksen (hän jätti minut lokakuussa lontoo lomareissuni jälkeisenä päivänä tekstiviestillä) ajattelin, että hautaan asiat, mutten pystynyt. haluan selvitätä välit vaikka eroaisimmekin. haluan, että hän pyytää anteeksi pettämistään - katuu. ja että voisimme silti säilyttää välimme....
- tänään näimme kahvilassa ja sovimme tapaamisen huomiseksi. pistin hänet niin ahtaalle, että haluan selvittää tilanteemme.
tunnen huonoa omaatuntoa kaikesta, vaikka koko sotku ei ole minun syyni. en ollut liian mustasukkainen ja annoin tilaa ja haluan vain ymmärtää miksen minä riittänyt... haluan puhua asioista. en vain tiedä oikeita kysymyksiä.
mitä minun kuuluisi kysyä? miten saisin tietää hänen oikeat tunteensa?

hän ei edes katsonut minua silmiin tänään, kun sovimme tapaamisen huomiseksi. tiedän, ettei hän ole sellainen oikeasti, millaiseksi muuttui exänsä vonkumisen jälkeen. vai olenko väärässä? hänen exänsä leikki Mllä kun he seurustelivat viime kesänä 2-3 viikkoa (M oli ennen sitä aika kauan ihastunut exäänsä). Mn exä jätti hänet kaiken huonon kohtelun jälkeen ja muutaman viikon päästä M tapasi minut. Tuntuu kuin M olisi elämäni rakkaus, se oikea, jonka kanssa haluaisin jakaa elämäni. Olen seurustellut aikaisemmin pari kertaa, kokenut hyväksykäyttöä monella eri tasolla, pettämistä... yhden illan juttuja. Olin pelkkää jäätä ja täysin eri ihminen, kunnes tapasin Mn. Tiedän, että pystyn elämään ilman Mää. En seurustele, että minulla olisi joku, vaan koska oikeasti rakastan häntä, mutta ymmärrän, jos hän rakastaa exäänsä enemmän kuin minua, ymmärrän antaa hänen mennä. Kysymys siis kuuluu, mitä jos kaikki kääntyy päälaellensa huomenna ja me saammekin sovittua asiat - kannattaako minun yrittää uudelleen hänen kanssaan vai onko kerran pettäjä aina pettäjä? Hän ei ole koskaan ennen pettänyt ketään, vaan tullut petetyksi monesti... Hän käyttää minun taktiikkaani minua vastaan eli hän on täysin jäätä mua kohtaan.... Kannattaako mun uskoa meidän rakkauteemme, jos M ei osaa päättää haluaako yrittää kamalan exänsä kanssa uudelleen vai mun kanssani?

olen siis melkein 19 v. ja M 19 v. Exä joku 17 eikä todellakaan mikään "tosissaan seurusteleva"

Kommentit (7)

Vierailija

Mielestäni teidän kannattaa ainakin pitää taukoa, sillä tuntuu että nykytilassaan teidän suhteenne vaan rikkoo sua.
Voimia!

Vierailija

Jäi vähän epäselväsi, että pettikö M sua vai lähettelikö vain niitä viestejä. Jos petti niin en tiedä voisinko antaa anteeksi, kun vielä tiesi miten kova pala se hänen eksänsä oli sulle, ja kun sä olit nimenomaan pyytänyt etteivät he olisi tekemisissä, eli hän tiesi kuinka paljon loukkasi. Jos taas kyse oli pelkistä viesteistä, niin kai voitte yrittää uudelleen, jos hän lupaa olla olematta tekemisissä tämän eksänsä kanssa. Tosin tuntuisi kauhealta tietää ettei ole 'riittänyt' toiselle vaan toinen on ollut kiinnostunut jostain toisesta :( Miten tapaamisessa kävi? Mieti sen pohjalta... No mut tsemppiä joka tapauksessa!

Vierailija

Oon ollu täysi hajal mut päässy siit pahimmasta nyt ylitte. Päätin vaa etten enää itke sen perään. Olin siel tapaamises ja juteltii. Pystyttii jo vähä nauramaanki yhdes. Sovittiin et ollaa vaan ystäviä... Noh uus vuos men iha ok ja sillo tapaamispäivän illalla meseteltii viel iha ilosis tunnelmis.... Noh uuden vuode jälkee halusin kysellä voimia ja tekstasin sille et mite uus vuos meni... ihmettelin ko ei oo vastannut eikä mitään. Huomasin hetki sitten Mn mesessä sydämen sen muistiinpanoseinällä mikä onkaan, siit päätellyt et nyt se on sen exänsä kanssa ja täysin onnellinen, vaikka se vielä keskiviikkona sanos, ettei se tiedä haluaako se yrittää exäänsä uudellee vai ei. Ei kai tässä muu auta ko yrittää elää eteenpäin, kun ei tuo M sanonut mitään vastaan meijänkään suhteeseen sit taas, mut jos se luulee, et ottaisin sen takasin tän kaiken jälkeen ja vaik itekki haluaisin koittaa uudelleen ni en usko, et pystyisin. SIllo antaisin nii halvan kuvan ittestäni - koska olen päästänyt Mn menemään ja koittamaan exäänsä ja sit antaisin sille mahdollisuuden tulla mulle takaisin? Enpä usko.... nyt vain pitäisi keksiä keinoja miten pääsisin yli omista tunteista. Olisin halunnu olla edes ystäviä mut ei näköjään onnistu kun herra ei vastaa edes tavallisiin kuulumisiin mulle.. mitä mä teen? oon helvetin idiootti ko oon nii kusessa vaan siihe :(

Vierailija

Yritä jaksaa! Mun mielestä olisi varmaan ihan hyvä, että ette olisi ystäviäkään, ainakaan ennen kuin olet itse päässyt miehestä yli.
Jos se meni ja jätti sut jonkun pikkulikan takia niin sehän siinä häviää, sä ansaitset jotain paljon parempaa, ja tulet vielä löytämään sen.
Yritä keksiä muuta tekemistä, vietä aikaa kavereiden ja perheen kanssa jos vain on mahdollista. Kyllä se olo siitä vähitellen paranee, vaikka siinä saattaakin mennä kauan.

Vierailija

Se menee aikanaan ohi. Niin mäkin pääsin eksästäni eroon ajallaan meni siin varmaan kuukausi tai kaksikin. :( Siinä olen samaa mieltä että kaverit ovat paras lääke sydänsuruihin. Heidän kanssa jutteleminen ja aikaa viettäminen auttaa niin ainakin mulla autti.:)

Ja sekin että ajattelet miten hän sua kohteli eli etsit niitä huonoja puolia hänestä jonka takia hän ei sulle sopinut.

Unohda hänet jos hän ei vastaa viesteihin eikä muuhun niin älä edes yritä sitten olla hänen ystävä. Niin mäkin tein enkä ole eksäni kans ystävä muutakun luokkakaveri pakosta kun olemme samalla luokalla ammattikoulussa hän on 17v täyttää 18 tänä vuonna ja minä olen 20v täytän 21 tänä vuonna.

Vierailija

siinäpä se, M poikaystäväni oli todella ihana aina siihen saakka kun sen exä eros, ja sen jälkeenkin mut se alko pelaamaan ihme peliä ja pikkihiljaa sen pikkulikan vonkumisviestit herättivät sen tunteet. itteeni harmittaa kaikki se salailu ja se, ettei se tehnyt selvää et halus olla mun kans ja edelleenkin väittää ettei halua yrittää exänsä kans uudelleen vaikka tunteet on herännee. onko se nyt vain sekaisin ja antaisin sille aikaa? vai kannattaako mun päästää irti ja jatkaa elämääni.... toisaalta tiedän, ettei meidän suhtees ollu mitään isoja ongelmia vaan se oli todella terve, mut häne ensirakkautens onnistus tulla väliin... ehkä se satuttaa mua eniten? en oikee tiedä, ko halaisin hänet mut toisaalt tajuan, ettei siin olis mitää järkee mut toisaalta tunteillenikaan en voi mitään... en vain tiedä. onneksi olenkin ollut ystävien tukemana ja perheen ja systerin mut silti tuntuu joka ikinen yksinäinen hetki pelkältä ahdingolta ja tuskalta. aina iltaisin hän on mielessäni viimeisenä ja aamuisin herätessäni ajatuksissani ensimmäisenä. pystyisinköhän iskemään hänet takaisin? ehä meidän rakkaustarinamme on vasta alussa näiden kaikkien vaikeuksien jälkeen? en tiedä.... :((

aion kyllä deittailla muita ja katsella muita uroksia, mutta tää oli ensimmäinen tyyppi, jonka kanssa oikeesti ajattelin jotakin vakavempaakin kuin pelkkä "seurustelu" ajattelin oikeasti tulevaisuutta yhdessä ja suunnittelin omiakin opintoja yms, että ne menis paremmin yhteen hänen kanssaan.. taisin vain olla tyhmä :'(

vaikka oon avoin kaikenlaiselle upealle tulevaisuudelle ja tiedän että tulen löytämään monia uusia tuttavuuksia ja olen osan jo löytänytkin, mut mulla on vaan hän mielessäni. olen mä suudellut ja flirttaillut/hengaillut muutamankin tyypin kanssa hänen jälkeensä jo, mut.... olen loppujenlopuksi tosipaikan tullen livistänyt itkemään pahaaoloani siitä, että teen väärin tätä Mää kohtaan.. :( osa tapaamistani tyypeistä ovat olleet jopa ihan potentiaalisia ehdokkaita ja diskannut jättänyt ne ihan kylmilteen ilman yhteydenpitoa :/

virallisestihan erosta on vähän päälle 2 viikkoa, epävirallisesti vähän päälle 3 viikkoa ja epäillyttävää aikaa (paljon keskusteluja, riitelyä, huonoa aikaa... mun pohdintaa suhteen epävarmuudesta yms.) on sitten ollut pidemmän aikaa... ei ihan niin pitkään kuin tuo M exä on ollut kuvioissa, mutta riittävän pitkään siihen, että fiksumpi ihminen olisi suojannut tunteensa paremmin kuin minä :(

Annie28
Seuraa 
Liittynyt29.12.2009

Ei kannata jäädä odottelemaan, että "Mitä jos.." vaan jatkaa elämäänsä ja jos se joskus tulee ja sanoo haluavansa palata yhteen kanssasi niin sitten mietit asiaa uudelleen, mutta kannattaa vaan yrittää päästä yli ja unohtaa. Voimia!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat