Seksisuhde - kyllä vai ei?

Vierailija

inulla on hirveä ristiriita tämän asian kanssa ja toivoisin jotain avustusta ongelmaani:s

Seurustelin joskus aikani erään miehen kanssa ja seksi välillämme oli upeaa, mutta loppujen lopuksi huomasimme, että se oli ainut asia mikä toimi välillämme. Sen jälkeen aloimme tapailla ainoastaan seksin merkeissä, mutta täytyy sanoa, että minulla ei ole koskaan ollut niin hyvä fiilis mitä silloin oli. Minulla oli asiat erittäin hyvin ihan omassa elämässäni ja kaiken päälle sain vielä kiitettävää seksiä ilman sitoomuksia. Muut ihmiset ympärilläni eivät kuitenkaan pystyneet kunnolla sulattelemaan toimintaani ja pistinkin kyseisen seksisuhteen jäihin - ainoastaan sen takia, sillä se ei ole yleisesti hyväksyttävää. Oma oloni oli kuitenkin erinomainen, mutta muiden paheksunta voitti.
Kieltämättä sekin pisti mietityttämään, että muiden miesten silmissä olen nyt lutka. Haluan kuitenkin parisuhteeseen...sitten joskus kun se oikea löytyy, mutta olen sen verran seksuaalinen, että ahdistun jos en pääse purkamaan seksuaalista tarvettani. Kai jotain lievän nymfomaanisuuden oireitakin havattavissa. Tämä mies oli kuitenkin sellainen, jolle menetin neitsyyden. Yksi yhden illan juttu löytyy tästä välistä, mutta sitä kadun sydämeni pohjasta ja haluaisin vain unohtaa sen.
Minua pidetään kilttinä ja kunnollisena tyttönä noin muuten ja toisaalta pidän siitäkin. Kovin moni ei tiedä suhteestani tuohon mieheen... tai no tietää, että ollaan erottu, mutta ei muuta.

En tiedä mitä toivon vastauksiltanne, mutta jotain mielipidettä tähän. Minulla on suuret ristiriidat sisälläni, sillä tahdon ja haluan seksiä säännöllisesti jo ihan mielenterveyden kannalta, mutta siinä piilee se ristiriita, että minut leimataan heti lutkaksi, kun en ole muuten sitoutunut tähän mieheen. Ja tahtoisin kuitenkin joskus sen kunnollisen parisuhteenkin, en kuitenkaan tämän miehen kanssa, sillä se ei toiminut, kun taas seksi toimi.

Olenko siis ilman seksiä, kärvistelen puutteessa, olen onneton, MUTTA olen hyväksytty muiden silmissä ja voin unelmoida kunnollisesta parisuhteesta?

VAI

Nautin elämästä täysillä, nautin hyvästä seksistä saman miehen kanssa, nauran enemmän, saan läheisyyttä, MUTTA olen sitten leimattu varmaankin lutkaksi?(=en saa parisuhdetta?)

Ja ikää löytyy 22v.

Kamalat vaikeudet päättää mikä sopii siihen omaan arvomaailmaan...

Kommentit (11)

Vierailija

Itselläni on tismalleen sama onglema ja toivoisin myös muilta mielipiteitä asiaan.

Omasta mielestäni pelkässä seksissä ei ole mitään pahaa eikä se todellakaan tee kenestäkään lutkaa. Jos kumpikin on asiasta samaa mieltä niin ei pelkälle seksille saisi olla mitään esteitä jos homma tuntuu oikealle:)

Tämä siis oma mielipiteeni, mutta kuten sanottu, kaipaisin myös muiden mielipiteitä sillä olen myös kahden vaiheilla!

Vierailija

mäkin oon samantapasessa tilanteessa, tosin mä oon jo päätökseni tehnyt. aion jatkaa seksisuhdetta hyvän ystäväni kanssa, koska se tekee mulle itelleni hyvää. oon paljon pirteempi ja ilosempi ku saan säännöllisesti seksiä.
läheisimmät ystävät tietää, muille en oo tästä kertonut, koska eihän se edes muille kuulu.
mä tarvin seksiä, ja mun mielestä on sillon parempi että mulla on vakipano sitä varten, enkä joka viikonloppu pokaa baarista uutta miestä.
näin mulla, toivottavast säki löydät itelles oikeen ratkasun:)

Vierailija

Minusta seksisuhteessa ei ole mitään pahaa.Minun näkökulmani asiaan on, että mielummin seksisuhde tutun miehen kanssa, kun joka ilta baarista eri ihmisen kanssa sänkypuuhiin ,joka ei välttämättä ole sinulle niin tuttu, kuin tämä seksisuhdemies ystäväsi ja onhan se parempi tuttu kuin aivan tuntematon henkilö. Seksihän on yksi maailman luonnollisin asia, ja jokainen ihminen tarvii elämäänsä seksiä/läheisyyttä. Olet 22.V nainen ja tiedät mitä haluat elämältäsi-oli se sitten parisuhde tai seksisuhde, niin kehotan kuuntelemaan itseäsi ,eikä muita ihmisiä nimittäin, sinä tiedät parhaiten mikä sinulle sopii ja jätä muiden ihmisten kommentit oman arvoonsa! Nauti seksisuhteestasi !

Vierailija

Päädyin nyt kuitenkin kielteiseen vastaukseen, vaikka hirveästi haluaisinkin tätä miestä, mutta sen verran itseäni tunnen, että mä menisin ja ihastuisin. Mulla meni reilu puoli vuotta ennen kuin pääsin tosta meijän aiemmasta seksisuhde-jutusta ylitse... koska olin ihastunut, mies ei minuun. Mun täytyy keskittyä nyt tää kevät pääsykokeisiin ja sehän menis sit ihan piloille, jos miettisin vain jotain miestä siinä samalla lukiessa! Vaikka kyllähän vakituinen seksi tuo kivaa piristettä elämään, mutta sit viikot helposti kuluis siinä, kun odottelisin milloin miehelle mahtaa taas sopia nähdä:/ Ja olisinko hänen ainut panonsa:/ Tää kyl vaatii multa tosi paljon, et kieltäydyn... seksiä saatavilla tutulta ja turvalliselta mieheltä ja mä kieltäydyn!

Vierailija

Minä olen kans harrastanut tälläistä ja pelkäsin että kaikki sanovat minua lutkaksi. :( Mutta ystäväni sanoi että et sä ole lutka kun panet samaa mietä jos panisit aina eri miestä niin sitten olet lutka ja olen kylläkin samaa mieltä. :)

Olen saman lainen että minulla on tarpeita kans aika usein ja tällä miehellä kans on ollut samoin ja olemme sitten auttaneet toisiamme ja en kadu sitä ollenkaan koska hän on ollut tosi hyvä. :D

Nää miedän jutut loppuivat sitten siihen kun sain tietää että hänellä on joku tyttö jota hän yrittää iskeä ja hyväksyin sen että jossain vaiheessa sen on loputtava ja isekin löysin ihanan pojan jota yritin iskä mutta en onnistunut :(

Enkä tiedä sitten onnistuiko hänkään sen tytönkans vai ei en ole viitsinyt kysyä enkä ole nähnytkään häntä nyt hetkeen. Olen ollut nyt ilman seksiä 3 kuukautta vähän tekee tiukkaa mut kyllä tää tästä menee välissä on vaikea ja vellillä ei ollenkaan. :)

Vierailija

Seksisuhteet on okei, itsellänikin on sellaisia ollut viime vuosina parin tyypin kanssa. Mukavampi se on saada hyvää seksiä tutulta tyypiltä, kuin käydä pokaamassa baarista yhdenillanhoitoja. Itsekin olen joskus miettinyt mitä muut minusta ajattelevat seksisuhteitteni takia, mutta olen päässyt sen ajattelusta yli. Minun elämä ja hyvinvointi on minun oma asia, ei ulkopuolisten ihmisten.
Tällä hetkellä omatilanteeni on se, että pitäisi sanoa omalle vakipanolleni, että meidän seksisuhde on ohi, minulla on nimittäin alkanut olla juttua toisen miehen kanssa, jonka kanssa kyse on siis ihan kunnon seurustelusuhteesta.

Vierailija

Itse teet päätöksen asian suhteen, eikä muiden mielipiteitä kannata ottaa huomioon, se on sinun elämä eikä niiden. Eikä tuo ole lutkamaista; se olisi, jos olisi joka vkl eri mies.

Itsellä oli kanssa sama tilanne kevään ja kesän ajan. Seksi oli upeaa tuon ihanan miehen kanssa ja itse olen kanssa seksuaalinen, että haluan säännöllistä seksiä ja tietenkin hyvää sellaista. Sain kokea läheisyyttä ja olla onnellinen. Hänen kanssa se oli upeaa, mutta päättyi kuitenkin lopulta siihen, kun alkoi tunteita tulla mukaan kuvioihin. Itse halusin parisuhdetta ja hän halusi tapailla muitakin, ja itsellä oli enemmän tunteita mukana kuin hänellä. Ja taisin olla jopa jo riippuvainen seksistä, jos siihen riippuvaiseksi voi tulla ;)

Tietenkin harmittaa, mutta selibaatti tekee toisaalta hyvää. Kyllähän hyvä seksi tekee onnelliseksi ja saa mielen paremmaksi, mutta pitää itse tehdä itsensä onnelliseksi ja nauttia elämästä sellaisenaan kuin se on. Oli minulla yksi yhdenillanjuttu tuon jälkeen, mutta yhdenillanjutuista ei aina tiedä onko mies hyvä vai ei.. jos on hyvä, niin aina parempi, mutta jos ei olekaan hyvä, niin harmittaa ja kaduttaa.

Vierailija

Kuullostaa niin tutulta!! Itsellä oli joskus tismalleen samanlainen kuvio ollessani hieman alta parikymppinen. Seksi tämän miehenalun kanssa oli mahtavaa ja meilä oli hauskaa, mutta kumpikaan ei halunnut vielä sitoutua vakavasti. Samaiselle kaverille muuten menetin neitsyyteni:) Kaverini eivät hyväksyneet touhua alkuunkaan. Ja kun vanhanaikaisille vanhemmilleni selvisi, etten koskaan aikonut tuoda tuota miestä näytille,he saivat täydellisen hermonromahduksen. Heidän mielestään seksi kuuluu ainosataan vakavaan seurustelusuhteeseen ja olin heidän silmissään täysi lumppu. Niinpä ympäristön painostuksesta lopetin suhteen, mutta kadun päätötäni edelleen. Ja koska olen kotoisin suht pieneltä paikkakunnalta, vielä reilu kolmen vuoden jälkeenkin saan kuulla kuittia tästä suhteesta läheisiltäni, tyyliin "siinä meni rispektit sua kohtaan.." :/

Mielestäni seksisuhteissa ei ole mitään vikaa, enkä oikein ymmärrä ihmisiä jotka ne tuomitsevat. Se riski niissä aina on, että toinen ihastuu (niinkuin minä taisin lopulta tehdä:) ja toinen ei. Mutta niin kauan kuin molemmille osapuolille on selvää, mitä toinen suhteelta haluaa, mielestäni seksisuhde ei ole mikään ongelma ja lutkaksi leimaava asetelma. Miksi ihmisen muka pitäisi suunnitella häitä ja yhteistä tulevaisuutta saadakseen nautintoa ja läheisyyttä. Hyvähän minun on ratkaisuni pohjalta sanoa, mutta tee niinkuin itsestä tuntuu hyvältä, äläkä välitä muiden mielipiteistä. Tsemppiä :)

Vierailija

Häh?? Millasissa ihmeen piireissä sä liikut jos tollasesta leimataan lutkaksi! D: Ikävää :( Eihän tuossa ole mitään pahaa, paljon vähemmän "lutkamaista" ja paljon vastuullisempaa ja fiksumpaa hommaa kuin vaikka känniset yhdenyönjutut (ja seksikin varmasti parempaa ;)). Mun ja mun eksän eron jälkeistä suhdetta olis kai voinut myös sanoa seksisuhteeksi, (vaikka se oli muutakin) mutta enpä ole koskaan kuullut siitä mitään huomautteluja keneltäkään.

Vierailija

Olen kans sitä mieltä että toisten mielipiteet kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa, eihän kukaan muu lopulta tiedä mitä kaikkea suljettujen ovien takana tapahtuu eikä se heille kuulu. Seksin harrastaminen seksin itsensä takia ei tee kenestäkään lutkaa, ja tosiaan kyllä vakisuhde sitä varten minustakin tuntuu huomattavasti järkevämmältä kuin vaikka yhdenyön suhteet.

Aloittajan kanssa olen tosin siinä samaa mieltä, että pelisäännöistä voi olla vaikea lopulta pitää kiinni. Ihastumisen vaara on iso, eikä se aina ole molemminpuolista. Aika luonnollinen reaktio kyllä, jatkuva fyysinen läheisyys saa helposti tunteetkin syttymään - tai ihan vaan sen omistamisenhalun. Vaikkei haluakaan varsinaista suhdetta toiseen, silti tuntuu pahalta jos se nai muitakin.

Vierailija

Eihän sinun koko maailmalle tarvitse ilmoittaa, että sinulla on seksisuhde jonkun miehen kanssa? Aika naurettavaa, jos muiden ihmisten takia lopetat sen. Pidä vaikka salassa jos oikeasti kavereillasi on jotain sitä vastaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat