onglmia kaverin kanssa

Vierailija

en oikeen tiedä mihin aihealueeseen tämä kuuluisi, joten laitoin sen tänne.

mä en tiedä mistä alottasin. mulla on hirveen ahdistunu olo johtuen tilanteesta sellasen ihmisen kanssa jota pidin ennen ystävänä. en tiedä kelle tästä puhuisin, koska meillä on paljon yhteisiä tuttuja ja tuntuu oudolta avautua niille tästä.

meillä on ollu tän "ystävän" kanssa hankalaa jo muutaman vuoden ajan. kaikki alkoi siitä kun huomasin että tää isketti mun sillosta poikaystävää. meillä on aina ollu tietynlaista kilpailuhenkeä ja ollaan kilpailtu keskenään vähän kaikesta. kilpailu ei kuitenkaan mun mielestä oo ollu mitenkään pahan tahtosta, enemmänki sellasta kavereiden välistä leikkimielistä kisailua. kuitenki silloin mun poikaystäväkin tunnusti, että oli kokenu tän mun kaverin hieman päälle käyvänä iskuyrityksineen. tietenki olin pettyny kaveriini, mutta jotenki tuo asia sitten unohtui. tämän jälkeen on ollu paljon muunlaisiaki ongelmia meidän välillä. en nyt jaksa alkaa selittämään niitä kaikkia, mutta asiat paheni muutama viikko sitten sen verran, että oon ollu viime aikoina niin ahdistunut etten meinaa pystyä keskittymään mihinkään. muutama viikko sitten oltiin viettämässä tyttöjen iltaa. paikalla oli tän mun kaverin lisäksi yks meidän yhteinen kaveri. meillä oli ihan normaali ilta kunnes tää kaveri kävi mun kimppuun. tilanne meni niin pahaksi että meidän yhteinen kaveri joutu soittamaan poliisit paikalle. en mun mielestä provoisoinu tai sanonu mitään mistä kaveri ois voinu kimpaantua niin että kävi muhun käsiksi. oon vieläkin pökerryksissä enkä tiedä mitä ajattelisin. oon kuitenki jotenki loukkaantunu siitä, että kaveri kävi vain mun kimppuun, niin hullulta kun se kuulostaaki. oon puhunu kummankin kanssa tästä. molemmat on vakuuttanu,että voidaan jatkaa normaalisti kavereina ja että välit ei muutu, mutta en ole niin varma tuosta kun muut vaikuttaa olevan. en ole kellekkään ulkopuoliselle osannut kertoa tästä. tuntuu tyhmältä kirjoittaa tätäkin kun en oikein tiedä mitä edes ajattelen. kaipa tarvitsen vain jonkinlaista ajatusten purkua ja jäsentelyä.

Kommentit (3)

Vierailija

Mä olisin jättäny tuon kaverin taakseni jo silloin, kun se olis yrittäny iskeä mun poikaystävääni. Luuletko, että se kaveri arvostaa ja kunnioittaa sua, jos se käyttäytyy noin? Entäpä jos sun poikaystävä olis narahtanu siihen, olisitko syyttäny vain poikaystävää, mutta et tätä kaveria?

Vierailija

Tilanne on varmasti todella hämmentävä jos kyseessä on pitkä aikainen ystävä. Kuitenkin en usko että tilanne pystyy kovinkaan muuttumaan, koska minullekkin tuli mieleen että tämä kaveri ei oikeasti kovin välitä sinusta tai ystäyydestänne. Ehkä tällä "ystävällä" on jotain patoutumia joiden takia hän sitten kävi päällesi mutta tuommoinen väkivaltainen teko ei minusta ole hyväksyttävää ja kerran näitä ongelmia on jatkunut jo kauemman aikaa laittaisin minäkin välit aika lailla jäihin tämän kaverin kanssa.
Selittikö "ystäväsi" ollenkaan miksi hyökkäsi kimppuusi tai muita tekojaan?

Vierailija

Hmmmm.. vaikea tilanne. Sinuna ottaisin nyt rennosti, vaikka se vaikealta varmasti tuntuukin ja yrittäisin vältellä sen kaverin seuraa vähän aikaa.. Ota aikalisä ja selvitä asiat hänen kanssaan kahdestaan sen jälkeen ja jos tuntuu siltä, että et pysty enää olemaan hänen kanssaan normaali oma itsesi, laita välit poikki. Kuulostaa siltä että hän on kateellinen sinulle tai loukkaantunut/vihainen/katkera jostakin. Itse en kyllä hengaisi tuollaisen kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat