Unen tarve

Vierailija

Kuinka monta tuntia nukutte yössä ? Jos nukutte vähän niin vaikuttaako se esim kauneuteenne ?

Kommentit (4)

Vierailija

Mä olen nyt mennyt pari kuukautta 3-4 tunnin yöunilla, hyvinä päivinä jopa kuusi tuntia ja viikonloppuisin toki enemmä mutta laadultaan huonompaa unta kun nukkuu yli keskipäivän.

Voin kertoa että vaikuttaa todellakin ja kaikkeen. Kauneuteen siinä suhteessa että aamuisin se herätyskello soi just vasta silloin milloin ehtii vielä kouluun. Aamulla meikkivoide ja ripsiväri naamaan ja tukka ponnarille, vaatteet päälle ja kouluun. Vielä reilu vuosi sitten heräsin tuntia aikaisemmin laittamaan tukkaa ja meikkaamaan.

Tämä kauneus ei kuitenkaan ole nyt se seikka joka itseä tilanteessa harmittaa vaan yleinen väsymys ja apatia. Aamuisin ei tahdo päästä ylös sängystä ja tunneilla ei pysty keskittymään haukotuksiltaan ja kiinni painuvilta luomiltaan. Lisäksi unettomuus ajaa kaikki mielen ongelmat äärimmilleen eikä keho enää jaksa toimia. Vähän kaikki on nyt perseellään. :)

Nyt olen unettomuuteen saanut/saamassa apua. Viime viikolla nukuin arkena lähes kymmenen tuntia yhtenä yönä ja oli kyllä heti helpompi lähteä kouluun.

Vierailija

Normaalisti nukun ehkä reilut 7 tuntia, mutta stressikausina kuten nytkin, on 5 aika unelma...Kummastakaan päästä yötä ei saa unta oikein. Ja vaikuttaa se kauneuteen,mulla on luonnostaankin jo tummat silmänaluset ja huonojen unien jälkeen saakin laittaa kolme kiloa pakkelia naamaan.

Ja siitä tulee kierre. Jos en saa unta, en jaksa keskittyä opintoihin, ja paniikki kasvaa kun hommat kasautuu. Onneksi torstaina alkaa loma!

Vierailija

Nukun suunnilleen 6-8 tuntia arkisin ja viikonloppuisin n. 8-10h. Mielestäni tämä on siis ihan riittävästi, mutta silti olen arkisin aina väsynyt. Tosin, uskon että se johtuu aikaisesta herätyksestä joka arkiaamu (klo. 4.50). Ei se kauneuteen minulla ainakaan vaikuta, mutta tekemisiin kyllä. En jaksa tehdä juuri mitään arki-iltaisin ja se on tosi tylsää.

Vierailija

Oon huomannut että olen virkeimmilläni n. 7 tunnin yöunien jälkeen, joten yritän aina pyrkiä siihen. Ja vaikka nukkuisin vähemmänkin, niin ei vaikuta mitenkään kauneuteen, koska normaalisti nukun ihan riittävästi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat