E-pillerit ja ihonhoito

Vierailija

Olen itse kärsinyt aknesta (välillä ollut lievempi, välillä erittäin vaikea) jo ala-asteen kuudennesta asti (nyt olen 19) enkä ole löytänyt siihen tähän päivään asti mitään helpotusta. Kaiken maailman antibiootit on kokeiltu ja Roaccutan kuurikin tuli syötyä ja se olikin elämäni hirveintä aikaa. Roaccutan onneksi auttoi, iho oli sen jälkeen tosi hyvässä kunnossa. Kunnes eräänä päivänä finnit tulivat takaisin. Pahoin pelkäsinkin että Roaccutan ei kerralla tehoa. Nyt ihotautilääkärini määräsi mulle e-pillerit tätä aknea varten, jotta pääsisin helpommalla ja ettei Roaccutania tarvisi aloittaa uudestaan. Nyt olen syönyt yhden levyllisen Diane Novaa eikä suurta vaikutusta ole vielä näkynyt. Suunnilleen ekan levyn puolivälin paikkeilla naama suorastaan räjähti! Poskiin, ohimoille, otsaan ja suun alueelle ilmestyi vuorotellen hirveitä paiseita. Ja ne ylettyvät jopa kaulaan ja niskaankin! Poskia ihmettelin koska niissä mulla ei ole KOSKAAN ollut finnejä. Mutta nyt kun katson peiliin ja kokeilen ihoa niin se on aika sileä, vaikkakin pieniä patteja poskissa. Mutta tuntuu että on vaan ajan kysymys millon taas räjähtää. Lisäksi arvet näkyy erittäin selkeesti.
Tiedän että olen syönyt tota diane novaa vasta yhden levyn mutta alkaa epätoivo iskeä. Mitä jos NÄMÄKÄÄN ei auta? Ja jos auttaakin, niin palaako finnit sitten takaisin kun joku päivä lopetan pillerit. Pelkään että kärsin aknesta vielä päälle kaksikymppisenäkin. Tälläkin hetkellä itken kun luen keskusteluja siitä, kuinka finnit palaa pillerien jälkeen. Yhtään viestiä en löydä jossa joku olisi kertonut että finnit katosi pillerien avulla lopullisesti. Auttakaa, kertokaa jotain omia kokemuksia, mielipiteitä jne? Kuinka pitkän ajan päästä TEILLÄ näkyi pillereiden vaikutus ihoon? Tuliko näppyjä kenties enemmän jne? Iho masentaa jo valmiiksi niin pilleritkään ei varmaan auta asiaa kun tuntuu että itkettää entistä enemmän..

Kommentit (15)

Vierailija

Hei!

Olen 19- vuotias nainen ja ollut TÄSMÄLLEEN samassa tilanteessa! ylä-aste aikoina naamani räjähti, pysyttelin sisällä paljon enkä tahtonut mennä ihmisten ilmoille koska finnit veivät suuren osan itsetunnostani.
Eräänä päivänä kuitenkin uskalsin lähteä ihotautilääkärille joka määräsi minulle ensin jotain ihmelääkkeitä pariks kuukaudeks ja samalla määräsi Diane Nova e-pillerit. Kesti puoli vuotta kunnes ihoni oli suhtkoht hyvässä kunnossa ja jatkoin pillereitten syömistä. Samalla käytin Skinoren voidetta sekä Dalacinia iholleni.
Kun lääkekuuri loppui ja tuli syksy, ihoni alkoi taas punoittaa ja finnejä tuli näkyviin.. Jotenka taas ihotautilääkärille, silloin sain Roaccutan kuurin päälle ja aina välilä kävin verikokeissa koska lääkehän on niin vahva että saattaa aiheuttaa maksavaurioita. Lääkekuurin loppuessa käytin tuttuun tapaan Skinorenia & Dalacinia ja kuivaan ihoon Aqualan L voidetta. Puolen vuoden jälkeen kävin taas ihotautilääkärillä joka kehotti jatkamaan samaan malliin.

Nyt olen käyttänyt Diane Novaa lähes 4 vuotta ja jatkanut Skinorenin sekä Dalacinin käyttöä. Välillä tulee sinne sun tänne pieniä finnejä, mutta muuten olen todella tyytyväinen lopputulokseen! Olen käyttänyt 3 vuotta samoja puhdistusaineitakin - Kun VIHDOIN löysin sopivan iholleni, käytän apteekista Eucerin tuotteita, Dermo purifyer Scrub (kuorintageeli 1-3 kertaa viikossa)sekä aamuin illoin Dermo purifyer Cleanser. Noitten hinta yhteensä n 30e joten eivät ole mitään halpoja litkuja.. minulle toimivat, joten ovat hintansa arvoisia!

Käytät varmasti meikkejä silloin tällöin? Suosittelen lämpimästi Lumenen Natural Code tuotteita!! Meikkivoide on vesipohjainen - Mikä on tärkeää!! sillä öljypohjaiset meikkivoiteet tukkivat ihohuokoset ja silloin niitä finnejä vasta tuleekin. Peitepuikkona käytän body shopin Tea Tree Oil Coverstickiä, teepuu öljyssä jotain ekstraa joka tekee jotain iholle (en muista kaikkea mutta siitä voi kysyä myyjältä jos kiinnostaa.) Puuterina käytän Lumenen Natural Code Skin Perfector: Shine & Redness Eliminator, elikkä tämä puuteri vähentää punoitusta ja näyttää siltä ettei iholla ees olisi puuteria! - works for me! ja suosittelen todella paljon Natural Code tuotteita koska niin kuin pakkausten päällä lukee - Fights against impurities.

Toivottavasti sait jotain irti mun kokemuksista, ja kysy ihmeessä lääkäriltäsi lisää Diane Novasta tai gyneltä jos sinusta tuntuu että ne eivät sovi sinulle! Sen voin vielä lisätä, että n. puolen vuoden jälkeen vasta huomasin että Diane Nova auttaa ihoani.

Tsemppiä! T. Salla.

Vierailija

Pakko vielä lisätä tähän sen, että ÄLÄ KOSKAAN PURISTA FINNEJÄ!! muillekin tiedoksi, se tekee sen että finnit vain lisääntyy, silloin kaikki bakteerit leviää iholle!

//Salla

Vierailija

Salla, kiitoksia paljon viestistäsi! : ) Valoi muhun edes vähän uskoa kun alkaa tuntua hieman toivottomalta : D vähän vaan huolettaa jos minullakin kestää ihon paraneminen sen puoli vuotta :s olen lukenut että yleensä vaikutus alkaa näkymään 2-3 levyn jälkeen. Jotenkin tuntuu että ihankuin tää iho olisi jo edes vähän parempi kun vähän aikaa sitten oli KAMALIA paiseita naamassa mut nyt ne on laskenut. Munkin pitäs löytää jotkut kunnon puhdistustuotteet! Nykyisin käytän Freemanin vadelma kuorintavoidetta, käytän sitä melkein päivittäin vaikkei ehkä pitäisi. Tuo kuorintavoide on kyllä hyvin mietoa. Täytyisi ehkä käydä apteekista kysymässä. Ja käytän kyllä meikkejä, olen vaan huomannut että nestemmäiset meikkivoiteet ei mulle sovi :/ en tiedä miksi, tuntuu että ne paakkuuntuu eikä peitä kunnolla jne. Olen jo vuoden käyttänyt id baremineralsin mineraalimeikkiovidetta joka on sellaista puuterimaista koostumukseltaan. Sekin on kyllä aika kallista ja nyt se on taas lopussa mutta rahaa ei ole :/ uskaltaisikohan kokeilla tavallista meikkivoidetta taas. Äh, justiin mietin että olisin mieluiten ilman meikkiä koska silloin ihoni näyttää hyvältä. Taisiis ilman niitä finnejä ja arpia näyttäisi hyvältä. Haluaisin että meikkaus oli sellainen kiva huvi eikä välttämätön naaman maskeeraamis operaatio : D ehkä tää tästä..

Vierailija

Ei kestä kiittää! tiedän tuon tunteen niin hyvin että mielelläni autan/ annan vinkkejä muille ja toivon että mun saarnauksista on jotain hyötyä :D Diane Nova alkaa vaikuttaa tietenkin ehkäisynä heti mutta luulisin että se alkaa näkymään ihossa ihan silloin kun alkaa näkymään, elikkä todennäköisesti monella ihmisellä 2-3 levyn jälkeen jos selosteessa tai jossakin lukee niin.

Jotkut kuorintavoiteet/geelit ovat niin mietoja että sopivat pävittäiseen käyttöön, expertit tietenkin tietävät asiasta enemmän :)

Minäkin rupesin vesipohjaista meikkiä käyttämään vasta silloin kun ihoni oli lähes virheetön, koska en missään nimessä halunnut öljypohjaisilla tukkia ihohuokosia kun vihdoin olin tyytyväinen peilikuvaani! Mutta olet oikeassa, että on meikkejä jotka toisille ei vaan sovi. Varmaan sen takia merkkejä ja malleja onkin NIIN monia!
Jos ihosi on hyvässä kunnossa ilman meikkiä niin tee vaikka sillei että et käytä meikkivoidetta/puuteria ollenkaan pari päivää tai viikon. Iho saa hengittää ja se tekee hyvää, jotkut finnit saattaa ehtiä supistua silloin myöskin. Voit sen sijaan käyttää pikkusen peittaria. Mä en yleensä kesäisin käytä puuteria tai meikkivoidetta ollenkaan, mutta kesäsinhän iho yleensä näyttää paremmalta, arvet varsinkin! :)
Muuten, jos tupakoit niin se tietenkin pahentaa asiaa ja saattaa olla hyvinkin vaikeaa päästä eroon finneistä!

Valitettavasti mun on pakko sanoa, että parissa päivässä tai jopa kuukaudessa iho ei koe ihmeparantumista, koko hoito voi kestää todella kauan. Mutta sehän "riippuu ihan ihmisestä" voisi sanoa. Mulla kesti koko hoito n vuoden - puolitoista vuotta, ja käynnit ihotautilääkärillä kalliit! onneks sain jonkun verran kelalta takaisin. Vihasin niitä aikoja, mutta lopputulos oli hyvä ja nyt olen ikionnellinen lääkärilleni.

Voimia! Toivottavasti saat kaiken avun jonka tarvitset, ja lääkäriltähän tosiaan kannattaa kysyä ihan mitä mieleen tulee ihosta ja sen hoidosta. Voi olla että lääkärisi osaisi vastata meikki- ja ihonpuhdistuskysymyksiin ja suositella jotain tuotteita jotka saattaa olla erinomaisia sun ihotyypille!

//Salla

Vierailija

älä huoli! mulla on kans ollu akne ja antibiootit ja monet rasvat on vedetty siihen, sillon en vielä syönyt pillereitä. antibiootit eivät auttaneet akneen mutta sain joskus jonkun rasvan jolla iho parani tosi nopeasti ja olin ihan innoissani mutta sitten ihoni jotenkin paloi enkä voinut enää käyttää sitä ja finnit tulivat takaisin. mulla on myös aika laikukas puna-sini-valkoinen iho :'D joten aika paskamaista. en pystynyt monesti olemaan koulussa kun ahdisti iho ja lähdin kotiin puolelta päivin. mutta sitten tuli kulti mun elämään ja sitä mukaa pillerit, ja enää ei kyllä oo läheskään niin paljon finnejä kuin mitä oli sillon aikanaan. en muista kauanko meni että finnit lähti mutta muistaisin että munkin iho kukki ennen ku ne finnit sitten lähti pois. mustapäitä kyllä on nenässä mutta ei niitäkään huomaa muut kuin minä ite, kaikki sanoo :D ja sillon kun on menkat ja tauko pillereistä niin sillon saattaa tulla pari finniä mutta ne sitten lähtee pois :) älä lannistu, ja jos nuo ei tepsi mitä nyt syöt niin kokeile jotain muita. mulla oli yasminit mutta vaihdoin yaziin kun mulle tuli kaikkee huonoja oloja yasmineista. :)

Vierailija

Salla, kiitos vielä! Toivon tosiaan että näillä diane novilla pääsisin ongelmastani eroon. Innolla odotan että saan huomenna aloittaa toisen levyn : D Ois kiva jos uuteen vuoteen mennessä ois suht hyvä iho eikä tarvisi pelätä hullujen pattien nousevan. Nytkin alkuviikosta ihoni on tuntunut sileältä mutta kappas vaan poskeen on taas noussut pari kipeää pattia, juuri kun sain täsmälleen samasta kohdasta edelliset hoidettua pois. Mullakin tosiaan on rahaa uponnut noihin yksityisellä ihotautilääkärillä käynteihin ja turhauttaa se kun kaikkea on kokeiltu eikä apua ole löytynyt. Ja eniten ärsyttää se kun edes Roaccutan ei toiminut. Tai toimihan se mutta se ei poistanut ongelmaa lopullisesti niinkuin toivoin. Kuurin alussa olin tietoinen että kuuri ei välttämättä toimi ensimmäisellä kerralla, mutta olin sillon toiveikas että "tämän on pakko tepsiä kerralla". Olisihan se pitänyt arvata. Tämän takia epäilen myös pillereitä, että miksi nekään auttaisivat kun mikään muukaan ei ole tähän mennessä auttanut. Jotenkin inhottavaa kun KAIKILLA kavereillani on täydelliset ihot joiden tarvii hädin tuskin edes laittaa meikkiä ja vaikka laittaisivatkin he näyttävät meikkaamattomilta. Kun taas minä näytän omasta mielestäni paklatulta. Huoh.

iippupu, kiitos kannustuksesta! anto taas vähän voimaa : ) joo mä oon kanssa käyttänyt kaikenmaailman rasvoja tähän ihoon! just sellasia kuivattavia jotka polttaa naaman :s nyt on käytössä sellainen kuin avitcid, joka on niin tujua kamaa että ihoon tulee punainen läntti jos sitä laittaa. Finnit se kyllä tappaa mutta ei sekään jotenkin tunnu aina auttavan. Kiva kuulla että jollakin muullakin tuli tollai finniryöppy alottamisen jälkeen : D kai se sitten kuuluu asiaan. Kauan sä olet nyt syönyt pillereitä?

Vierailija

Ei kestä kiittää! Et oo ainoa, joka kärsii finneistä! Ihanaa nyt kun vihdoin löysin netistä sen lääkkeen nimen jota ihan ensimmäiseksi käytin, elikkä sellainen kun tetralysal. Sitä käytin noin puoli vuotta. Vuos sen jälkeen määrättiin roaccutan ja noitten jälkeen tulos oli aivan uskomaton! ^^
Tiedän tunteen, kun kaikilla kavereilla ihan täydellinen iho, ja itse siinä kauhee matto naamassa kun koittaa peitellä jokaikistä pientä sekä isoa pattia. Tuntee ittensä niin rumaksi välillä, ja on kateellinen kun tahtois et itselläänkin olis virheetön iho.. Mulla nyt tullu jonku verran pieniä takaisin, mut niin se yleensä onkin naistenvaivojen aikaan. Ärsyttävää.. ku tahtois vaan joka päivä syödä pillereitä. Mua kyllä pelottaa ihan älyttömästi että sinä päivänä kun tahdon lopettaa pillereitten käytön niin ihoni räjähtää taas. En ajattele asiaa niin paljon, se on sen ajan ongelma. Mutta kun pian tulee 20 täyteen ja vuodet menee nopeesti, yhtäkkiä saattaa löytyä mies ja alkaa perheenlisäys pyörii mielessä.. mutta, se on sen ajan ongelma. :/

Paljon voimia ja toivottavasti Diane novat auttavat suakin! Niin, ja uutena vuotena sais kyllä ihan muut räjähdellä kuin naama. Sitä itsekin toivon! : D

Vierailija

Mä oon niin onnellinen kun löysin tän keskustelun! Mulla on kans iho-ongelmia ja ärsyttää, kun ne tuntuu koko ajan vaan pahenevan vaikka ikää on jo päälle 20:ntä.. En syö mitään pillereitä, enkä ole syönyt myöskään mitään lääkekuuria vaan olen yrittänyt sinnitellä terveellisellä ruokavaliolla ja hyvillä tuotteilla. Kaikesta huolimatta iho menee koko ajan huonompaan kuntoon ja tällä hetkellä tilanne on se, että iho on todella rasvainen, mustapäitä on valtavasti, pieniä näppyöitä sikiää ja tasaisesti myös muutava isompi finni. Ajattelin siis kääntyö ihotautilääkärin puoleen, mutta ongelma on rahatilanne.. Voiko ihotautilääkörille päästä julkisen terveyden huollon, esim. YTHS:n kautta? Kuinka kallista ihotautilääkärillä käyminen todellisuudessa on? Entä ovatko lääkekuurit kalliita? Ja vielä, olen kuullut, että joidenkin kuurien ollessa käynnissä, ei alkoholia saa käyttää. Onko tämä ehdotonta (joo en ole alkkis, mutta kyllähän noissa opiskeluriennoissa tulee joskus siideri korkattua :P ) ?

Vierailija

Oho tänne on joku vielä vastannutkin : )

Eleanoora, kannattaa todellakin kääntyä ihotautilääkärin puoleen, hän osaa sitten neuvoa että mitkä lääkkeet sopii sun tilanteeseen. Mulla kokeiltiin tosiaan ekaks melkeinpä kaikki antibioottikuurit (tetracyclin, apocylin, mitä näitä nyt on) mutta mikään ei tehonnut. Roaccutanista oli ainoa oikea apu, olisi pitänyt aloittaa se heti ensimmäisenä..
Tuosta en valitettavasti yhtään tiedä että pääseekö sinne julkisen terveydenhuollon kautta :/ Itse kävin yksityisellä ihotautilääkärillä ja aika kalliitahan ne käynnit yleensä on. Yleensä kerta vierailu sellaiset 50e. Lääkekuurienkaan hintoja en oikeastaan muista ollenkaan : ( Äitini maksoi kaikki, koska on itsekkin kärsinyt aknesta ja tietää miten paljon olen itse saanut kärsiä sen takia ja halusi viedä mut ihotautilääkärille.
Ja Roaccutan kuurista sen verran että aika rankkahan se kuurina on. Ainakin oli minulle. Riippuu tosin myös kuinka suurta annostusta syö, jos syö suurinta mahdollista niin vaikutus on nopeampi mutta pahenemisvaihe saattaa olla pahempi. Jos taas syö pienempää kuuria niin vaikutus on hitaampi. Ja mahdollisimman nopeastihan tuollaisen kuurin haluaisi alta pois.
Kuurin alettua tulee melkeinpä heti alussa se "pahenemisvaihe" eli iho alkaa kukkimaan ja iho ja limakalvot kuivuvat melko herkästi. Mulla oli ainakin mm. ihan järjettömän kuivat huulet. Lisäksi naama kuivui ja tuntui että ihokin kuoriutui. En halua pelotella, vaikutuksethan ovat täysin yksilöllisiä eikä kaikilla välttämättä vaikuta noin pahasti. Roaccutan on kuitenkin siinä mielessä palkitseva että itse sain ainakin sillä ihoni TODELLA hyvään kuntoon. Ainakin vähäksi aikaa. Toisaalta, jos en olisi syönyt kuuria ollenkaan, luulen että ihoni olisi VIELÄ huonommassa kunnossa nyt. Joillakin ei tosiaan välttämättä riitä, että kuurin syö yhden kerran ja sen saattaa joutua syömään kahdestikkin. Itse päätin kuitenkin ihotautilääkärini suosituksesta aloittaa nuo e-pillerit sen sijaan. Oon syönyt näitä e-pillereitä nyt 4 levyä, eikä suurta vaikutusta näy, vaikka on iho ehkä hitusen paremmassa kunnossa. Kipeitä finnejä tulee harmikseni edelleen : ( Ihon kunto vaihtelee lähes viikottan hyvästä huonompaan.

Ja tuosta alkoholinkäytöstä, suositeltavaahan olisi että alkoholia ei käyttäisi kuurin aikana, koska se rasittaa maksaa. Roaccutanin aloitettua joutuu yleensä käymään maksakokeissa, minun ei kuitenkaan tarvinut käydä kertaakaan. Itse olin vasta n. 16-17v. kun aloitin kuurin enkä silloin vielä ollut juonut kertaakaan alkoholia, joten kuuri oli helppo aloittaa. Nykyään tulee kyllä otettua, joten senkin takia koen että en voisi aloittaa Roaa uudestaan, koska haluan kuitenkin joskus viikonloppuisin juhlia ;) En tosin tiedä siitä kuinka ehdoton tuo alkoholin käyttörajoitus kuurin kanssa on. Kannattaa kysyä lääkäriltä tarkemmin :)

Niin ja sen verran vielä että ton Roaccutanin kanssahan olisi lakisäädöksen mukaan tavallaan "pakko" syödä e-pillereitä, koska jos tulee raskaaksi, Roaccutan voi aiheuttaa sikiövaurioita. Itse en ollut kuuria aloittaessa aloittanut seksielämää, joten en syönyt pillereitäkään. Siinä sitten pienen valkoisen valheen heitin lääkärille että syön niitä kyllä.

Toivottavasti tästä oli edes jotain apua vaikka en noista hinnoista sun muista osannut oikein sanoa mitään :/ Ja toivottavasti ei ollut liian pitkä taikka sekava teksti : D Ja saa toki kysyä lisää jos kysyttävää tulee : ) Tsemppiä ihon parannukseen!

Vierailija

Miri: kiitti neuvoist :) ! Ja pitkä teksti oli tosiaan täs kohtaa parempi, kaikest tiedost on hyötyy. Pitänee nyt sit alkaa vaan ottaa asioist selvää ja varailee aikaa :)

Vierailija

Vaikka onkin vanha keskustelu, niin joku tätä tulee lukemaan, kun itsekin tänne eksyin. BareMinerals on viimeinen asia, jota akne iholle kannattaa laittaa - mica ja titanium dioxide nimittäin ärsyttävät ihoa. Kannattaa kokeilla Revlonin Colorstayta, peittää hyvin, pitää ihon mattapintaisena ja sisältää salisyylihappoa. Toinen on Vichyn Dermablend, joka peittää kaiken.

- Meikkitaiteilija

Vierailija

Pakko kertoo omakohtanen kokemus.. Olen 29 ja sairastanu tätä kirottua finnitautia peruskoulun kutoselta lähtien. Olen syöny kolmet eri antibiootit, kokeillu eri ruokavalioita, kaikki hienot ja kalliit ongelma iholle tarkotetut puhdistusaineet ja pakkelit on tullu kokeiltua ja tota diane novaa olen syöny kohta kolmevuotta.. Voin kertoa että ei toimi ainakaan mulla! Välillä tuntuu että iho menis parempaan suuntaan, mutta nyt parin kuukauden aikana finnit ovat vallanneet mun selänki kokonaan. Olen harkinnu sitä laser hoitoa, mutta aika kallista kuuluu olevan ja tuloksetkaan eivät ole kuuleman mukaan pysyviä. Tuon diane novan syömisen meinaan lopettaa, ku luin siitä että se olis aivan kauheeta myrkkyä keholle ja ku ei se mun akneen edes auta. Mutta tsemppiä kaikille finnitaudin kanssa taisteleville!

Vierailija
miri

Olen itse kärsinyt aknesta (välillä ollut lievempi, välillä erittäin vaikea) jo ala-asteen kuudennesta asti (nyt olen 19) enkä ole löytänyt siihen tähän päivään asti mitään helpotusta. Kaiken maailman antibiootit on kokeiltu ja Roaccutan kuurikin tuli syötyä ja se olikin elämäni hirveintä aikaa. Roaccutan onneksi auttoi, iho oli sen jälkeen tosi hyvässä kunnossa. Kunnes eräänä päivänä finnit tulivat takaisin. Pahoin pelkäsinkin että Roaccutan ei kerralla tehoa. Nyt ihotautilääkärini määräsi mulle e-pillerit tätä aknea varten, jotta pääsisin helpommalla ja ettei Roaccutania tarvisi aloittaa uudestaan. Nyt olen syönyt yhden levyllisen Diane Novaa eikä suurta vaikutusta ole vielä näkynyt. Suunnilleen ekan levyn puolivälin paikkeilla naama suorastaan räjähti! Poskiin, ohimoille, otsaan ja suun alueelle ilmestyi vuorotellen hirveitä paiseita. Ja ne ylettyvät jopa kaulaan ja niskaankin! Poskia ihmettelin koska niissä mulla ei ole KOSKAAN ollut finnejä. Mutta nyt kun katson peiliin ja kokeilen ihoa niin se on aika sileä, vaikkakin pieniä patteja poskissa. Mutta tuntuu että on vaan ajan kysymys millon taas räjähtää. Lisäksi arvet näkyy erittäin selkeesti.
Tiedän että olen syönyt tota diane novaa vasta yhden levyn mutta alkaa epätoivo iskeä. Mitä jos NÄMÄKÄÄN ei auta? Ja jos auttaakin, niin palaako finnit sitten takaisin kun joku päivä lopetan pillerit. Pelkään että kärsin aknesta vielä päälle kaksikymppisenäkin. Tälläkin hetkellä itken kun luen keskusteluja siitä, kuinka finnit palaa pillerien jälkeen. Yhtään viestiä en löydä jossa joku olisi kertonut että finnit katosi pillerien avulla lopullisesti. Auttakaa, kertokaa jotain omia kokemuksia, mielipiteitä jne? Kuinka pitkän ajan päästä TEILLÄ näkyi pillereiden vaikutus ihoon? Tuliko näppyjä kenties enemmän jne? Iho masentaa jo valmiiksi niin pilleritkään ei varmaan auta asiaa kun tuntuu että itkettää entistä enemmän..

Vierailija

Vihdoinkin löyty joku semmoinen joka käyttää samoja ehkäisypillereitä akneen. Itse aloitin kuurin 11.6.14 ja olen siis syönyt nii nytten noin. vähän reilut kaksi viikkoa ja tuntuu että painoa on tullut lisää ja iho alkoi "kukkia" finneistä yksi kaksi... Luulen ainakin että auttavat :) 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat