Venytyskorut, puolesta ja vastaan

Vierailija

Noniin, ideana olis keskustella venytyskorusta korvassa! Eli aletaan venyttämään korvaan tehtyä reikää siihen tarkoitetulla korulla. Itse olen aloittanut vähän aikaa sitten mutta korvani iho on todella herkkä ja se repesi kun vaihdoin 3mm:stä 4mm:iin! Miten minun pitäisi toimia? En haluaisi lopettaa tätä tähän, itse ajattelin että pidän tätä 4mm, hoidan haavaa, käytän esim bepanthenia ja puhdistan pari kertaa päivässä yms.? onko huono asia. Miettisin uuden venytyksen ostoa vasta sitten kun haava on TÄYSIN parantunut? Onko mahdollista että tulee tulehduksia tai mahdollisesti arpikudoksen liika-kasvua tästä? Vastailkaas!

Kommentit (9)

Vierailija

Mielestäni korvan iho korjautuu aika hyvin, ainakin ajan kanssa... Kannattaa tosiaan antaa parantua kokonaan ja kunnolla, ja luulisin että voit sitten jatkaa venyttämistä. Hyvä olis myös kysyä liikkeistä, joissa näitä venytyskoruja myydään, siellähän luulis myyjien tosiaan tietävän miten kannattaa toimia. :)

Mulla itsellä on molemmissa korvissa sentin venytykset, ja tähän aion jättääkkin, on nää korvissa ollu jo varmaan pari vuotta. Muita ongelmia ei korvia venyttäessä ollut, kuin että toinen korvareikä vähän tulehtui, vaihdoin sitte vähäksi aikaa pienemmän korun tilalle ja annoin parantua, kunnes jatkoin venyttämistä.

Vielä tuosta korvan ihon parantumisesta; joskus kun mulla on plugit korvissa, ne saattaa yön aikana tippua, aamulla sitten pitää melko lailla väkisellä tunkea takaisin, eli jo muutamankin tunnin aikana alkaa iho tavallaan korjaamaan itseään. Yleensä pidän tunneleita korvissa, pysyy paremmin ja pystyy pitämään esim korvarenkaitakin.. Itse oon tykänny näistä ja ei kyllä kaduta että venytin. :D

Vierailija

Ehdottomasti vastaan. Siskoni venytti korvaansa aivan oikea oppisesti, mutta silti se tulehtui ja aiheutti verenmyrkytyksen! Oli melko lähellä ettei tulehduksen aiheuttama mätä patti levinnyt kaulavaltimoon saakka! Että onnea vaan niiden kanssa.

Vierailija

AIJAIJA, aika kammottavalta kuullostaa! Yritän vielä parannella tätä, mutta jos ei tahdo onnistua niin sitten kyllä huolestun! Kiitos kuitenkin varotuksesta.

Vierailija

Jos on revenny niin siihen haavaan tulee arpikudosta ja arpikudos ei veny enää läheskään niin joustavasti kuin normaali korvalehden iho. Voit tietenki pitää sitä 4mm korvassa ja antaa sen haavan samalla parantua, mutta siinä on sitten kans se, että kun se arpikudos ei kauhesti sitten enää palaudu takasin entiselleen. Yhen kaverin siskolla oli tullu niin paha arpikudos, että oli alkanut kasvaa jo reiästä ulos, oli kyllä ilkeän näköne :/ Mut ei sitä haavaa kannata liikaakaan puhdistella, kun sitte ne "hyvät" bakteerit kuolee kans samalla.

Itellä on enytyskorut molemmissa korvissa, tällä hetkellä kans 4mm timanttiplugit. Joku ½ vuotta taaksepäin mulla oli molemmissa 8-9mm venurit, mut otin pois ja annoin noiden lehtien palautua entiselleen. Eihän toi toinen kuitenkaan palautunu kokonaan kun seki oli joskus vähän revenny ku liian ison törkkäsin liian pian. Mutta, nyt mennään siis näillä koruilla :) Katotaan sitten jos joskus innostun uudelleen venyttämään enemmänki ^^

Vierailija

Vastaan. Tietty jokaisen oma asia, mutta itse en IKINÄ laittaisi venytyskorua. Ne on todella mauttomia ja en tajuu ihmisiä, jotka haluu suurentaa korvisreikää!

Vierailija

Vastaan. Tietenkin ne sopii hyvin joidenkin tyyliin mutta mitäs sitten tapahtuu kun korva on venynyt niin että puupalikka mahtuu läpi ja sitten yhtäkkiä kyllästyykin tähän ja tahtoo korvan takas ennalleen? Pitääkö silloin varata aika kauneusleikkaukseen? Onhan niitä riskejä myöskin, niin kun tässä keskustelussa tullut jo esiin, verenmyrkytys sun muut.. mutta toisaalta kaikella on sivuvaikutuksensa sekä riskinsä... ja, kaikki päättävät itse korvistaan. : D Olkaa kuitenkin varovaisia!

Vierailija

Mille puolelle tytöt laittaa yleensä venytyksen? Jos ei halua kummallekkin puolelle koska aloitin tänään venyttämisen, ja en ole varma kummalle puolelle se pitäisi oikeasti laittaa. Vai onko se ihan sama? Ettei siinä ole mitään lesboa yms?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat