auttakaa

Vierailija

Hei ihmiset, auttakaa mua.
Mä haluaisin parin kolmen vuoden päästä kielimatkalle, mutt ei oo varaa. Onko kellään hyvii ideoita??

Kiitti jos vastaatte <3

ps. ei si mitii tarvii vastata, jos ei oo idiksii ;)

Kommentit (3)

Vierailija

Eiköhän kannata aloittaa heti paikalla säästäminen. Kyllä sitä kahdessa vuodessa hirmusesti ehtii säästää. Jos laitat kaiken rahan säästöön mitä saat, niin sinun täytyy osata luopua muista tavaroista, kuten vaatteista. Toki pakolliset voit aina ostaa, mutta täytyy myös ottaa se pienikin raha jostain pois. Eli säästä hyvä tyttö. Kahden-kolmen vuoden päästä sinulla on jonkin verran jo rahaa mikäli säästät kunnolla.

Voit myös hoitaa jotain naapurin lapsia, tai tuttavien. Olet siinä iässä että et saa ainakaan kovin helposti oikeaa työtä. Tai jaa postia. Eli työnteolla sitä rahaa myös tulee.

Kolmanneksi, vanhempasi, mikäli he tukevat sinua kielimatka haaveiden kanssa, voivat avata sinulle ylimääräisen tilin, johon vanhempasi, ja sukulaisesi, mummosi, kummisi, voivat laittaa rahaa aina syntymäpäivisin ja jouluisin. Mutta kuten sanoin, jostain se on pihistettävä aina!

Onnea haaveesi kanssa!

Vierailija

Ainoa tapa on alkaa säästäminen niinkuin helmiäinen jo sanoikin. Minä keräsin/sain rahaa kun säästin rahat jotka sain jouluna, synttäreillä, jostain koiranulkoiluttamisesta, pikku hommista esim. ruohonleikkuun ajosta mitä nyt keksiikään mistä saa rahaa. Niin sain kerättyä 500€ ja vielä 8 kuukaudessa! Että nopeasti keräämään niin pääset kielimatkalle. Ja vanhempasi tukevat sinua varmasti matkan kanssa ja antavat rahaa.

Ja toivotan onnea että pääsisit kielimatkalle! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat