Valmistuneet merkonomit: mistä teitte opinnäytetyönne?

Vierailija

Itselläni alkaa kohta olla se aika käsilllä, kun opinnäytettä pitäisi alkaa väsäämään, mutta en yhtään tiedä mistä kannattaisi tehdä se!

Suuntautumiseni on Asiakaspalvelu ja markkinointi eli aihe pitäisi liittyä siihen jotenkin!

Voitte kertoo mistä itse teitte ja ehdotella aiheita!

Kommentit (13)

Vierailija

minä tein pankkikortit ja online-maksukortit. eli Luottokorteista (Visa ja masterCard) maksukorteista (pankkikortti että voi käyttää vaa automaatissa, Visa electron jne.) sit siihen voi lisätä just esim Plussa-kortti ja S-etukortti. niihin sit liittyy myös ne maksu hommat. mutta kannaattaa rajata hyvin että mistä korteista kertoo. sitten kerroin tästä uudesta SEPA järjestelmästä (Single Euro Payments Area)

Sain H4 arvosanaksi. sain siitä n. 20 sivua tekstiä. se oli helppo aihe mutta myös tosi laaja jonka takia piti miettiä et miten rajaan aihealueen.

Kaverini teki lapsiin kohdistuvasta markkinoinnista, toinen teki erilaisista vakuutuksista ja mitä ne kattaa, jotku teki jostain yrityksestä (kertoivat historiaa ja myyntimenestystä ja mite he myy ja markkinoinnista)

Erika88
Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

Tein opinnäytetyöni henkilökohtaisesta myyntityöstä, mutta olen jantskun kanssa samaa mieltä siitä, että asiakastyytyväisyyskysely on suhtkoht helppo toteuttaa. Kannattaa miettiä, mikä itseäsi kiinnostaa.

Henkilökohtaisesta myyntityöstäkin löytyy kyllä ihan mukavasti materiaalia, sain n. 20 sivua kirjoitettua aiheesta.

Vierailija

_Anski: Toi kuulosti todella mielenkiintoiselta ja kiinnostais tietää enemmän et mitä kerroit siinä, käytitkö nettiä/kirjaa apuna?

Erika88: Toiki kuulostaa todella mielenkiintoselle! Käytitkö jtn kirjaa apuna vai mitä?

Vierailija

Tein sellasen arabian teemapäivillä jaettavan lehtisen. Sisältää tietoa yrityksestä ja tuotteista, esittelyt eri tuotesarjoista sekä suunnittelijoista. Tuo ei siis oikeasti tule minnekkään käyttöön.

Yhet kaverit teki reilusta kaupasta.

Vierailija

Mä en ole vielä valmistunut vaan valmistun nyt keväällä, mutta oon tekemässä messuista ja niiden vaikutuksesta erään yrityksen markkinointiin!

Vierailija

Mä tein ystvän kanssa liiketoimintasuunnitelman kuvitteelliselle yritykselle, oli se hankalaa! : D Mut läpi meni nipin napin ja se oli pääasia!

Sivuja kertyi reippaasti ka saatiin arvosanaksi huima kakkonen jos nyt oikein muistan. ; DD

vulture
Seuraa 
Liittynyt17.5.2009

minulla on juuri opinnäytetyö edessä kesä jälkeen enkä yhtään tiedä mistä teen!
olen toimistopuolella... ja olen ihan pihalla koko työn kanssa! numeroarvostelutkin muuttui tänä vuonna.. nyt numerot ovat 1-3.

Vierailija

Tulee nyt vähän myöhässä oma vastaukseni mutta parempi myöhään ja niin edelleen : D

Itse tosiaan valmistuin merkonomiksi vuoden 2009 keväällä ja erikoistuin markkinointiin ja asiakaspalveluun. Oma opinnäytetyöni oli hien ja tuskan takana, valitsin aiheeksi internetpiratismin. Alkuun pääseminen onnistui hyvin, perusjutut ja trackker/P2P ohjelmat tuli selvitettyä mutta sitten iski paniikki; mistä lisätietoa? Onnekseni silloin suurta kohua aiheutti mediassa The Pirate Bayn oikeudenkäynti ja lehdet olivat pullollaan haastatteluja ja tutkimuksia internetpiratismista. Kolmonen siitä tuli, toivon nelosta mutta sivuja oli vain 15 joten en odottanut ihmeitä : D

Opinnäytetyö kannattaa ehdottomasti aloittaa ajoissa, tehdä itselleen viikkosuunitelma (monta sivua viikossa yms.) ja pyytää apuja kaikilta joilla saattaisi olla tietoa aiheesta. Itse valitsin internetpiratismin koska asia kiinnosti minua ja näin sen työn tekeminen oli mieluisampaa :3

Vierailija

Itse en ole suuntautunut asiakaspalveluun ja markkinointiin vaan taloushallintoon, mutta kerron nyt kuitenkin mistä teen opinnäytetyöni. Teen opinnäytetyöni osaston budjetoinnista, aika helppo aihe kyl. Olen jo kopioinut yrityksen osaston kahden vuoden budjettit ja nyt pitää enää haastatella ihmisiä, mistä johtuu että budjetoitu summa ja toteutunut summa eivät "täsmää". Opinnäytetyö on muuttunut uuden Hopsin tultua voimaan. Meillä on taloushallinnon linjalla kolme aihealuetta: kannattavuus, kirjanpito ja tilinpäätös, jos olisin päässyt tekemään kaikkia noita kolmea osa-aluetta työharjoittelussa, minun ei olisi tarvinnut tehdä opinnäytetyötä ollenkaan.

Vierailija
Erika88

Tein opinnäytetyöni henkilökohtaisesta myyntityöstä, mutta olen jantskun kanssa samaa mieltä siitä, että asiakastyytyväisyyskysely on suhtkoht helppo toteuttaa. Kannattaa miettiä, mikä itseäsi kiinnostaa.

Henkilökohtaisesta myyntityöstäkin löytyy kyllä ihan mukavasti materiaalia, sain n. 20 sivua kirjoitettua aiheesta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat