Uskotko paranormaaleihin ilmiöihin?

Vierailija

Nyt tuntuu olevan pinnalla kaikenmaailman tv-ohjelmat, joissa jahdataan kummituksia jne..

Itse olen pienestä pitäen tykännyt lukea kummitustarinoita ja äitini on kertonut niitä mulle paljon (hänellä on kaikenlaisia omia kokemuksia).

Nyt olisi kiva tietää, oletteko te koskaan kokeneet mitään paranormaalia? Nähnyt kummituksia, kuullut ääniä, tai mitä tahansa outoa ja selittämätöntä..

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

En itse, mutta poikaystäväni kotona 300 vuotta vanhassa navetassa taitaa kummitella. Hän on parikin kertaa, sekä hänen isänsä, kuullut lehmän sorkkien kopsetta. Lehmiä ei tilalla ole ollut ainakaan 30 vuoteen. Pakko kait sitä on uskoa, ei tuollaisia ääniä edes vanhassa rakennuksessa voi kuvitella, koska kyllä maalainen tunnistaa sorkan kopinan aivan varmasti.

Vierailija

niinpä, kyllä varmasti tunnistaa..
mulla on itelläki muutama outo kokemus, joita en pysty järjellä selittää, tästä mun nykyisestä asunnosta.

esimerkiksi ihan muutama yö sitte heräsin siihen ku mun ulko-ovi repästiin auki. menin kattomaan ni siinä se heilu yksinään edestakasin eikä ketään ollu missään.. ja pari vuotta sitten ku istuin koneella, pöydältä lensi tyhjä siideritölkki voimalla suoraan mun ohimoon, ja sen tölkin läheisyydessä olevat tavarat (tyhjä penaali ja pahvinen säilytysrasia) lensivät toiselle puolelle pöytää. muutenkin on tavarat täällä lennelleet, ja yövieraat heräilleet siihen kun luullut että mä oon alkanut keskellä yötä siivoamaan olkkarissa. oon kuitenki aina nukkunu silloin ihan rauhassa..

en tykkää asua tässä kämpässä, tunnelma on tosi painostava aina, eikä mukavuutta lisää yhtään noi kummalliset tapahtumat. aina tunne ettei ole yksin. en oo yli kahteen vuoteen nukkunu ilman että olisi joku valo päällä, ja usein itseäni rauhottaakseni mä nukkumaan mennessäni laitan muumit koneelta pyörimään :D

Vierailija

En usko mihinkään yliluonnolliseen. Joskus väsyneenä mielukuvitus saattaa tehdä tepposia, mutta mitään muuta se ei mielestäni ole. En usko muutenkaan kyllä mihinkään, en rakastumiseen ensisilmäyksellä, enkä taikauskoihin, enkä mihinkään muuhunkaan :D

Vierailija

En usko mihinkään paranormaaliin. Mutta en ole mitään sellaista koskaan kokenutkaan, joten en täysin sulje paranormaalien ilmiöiden olemassaolon mahdollisuutta. Kaikkiin telkkarin aavejahteihin suhtaudun kriittisesti. Kameralla pystyy huijaamaan helposti, varsinkin kun nykyään on kaikenlaiset kuvankäsittelyohjelmatkin käytössä.

Vierailija

Mua ärsyttää eniten noissa aavejahtiohjelmissa se, että aina raahataan joku ihmeellinen meedio sinne puhumaan viisaita... ja nykytekniikalla todellakin voi tehdä kaikesta sellaista materiaalia kuin kukin haluaa. TV:n aavejahdit onkin tarkoitettu viihteeksi, mutta uskonpa, että oikeasta aaveen tms hengen kohtaamisesta on viihde kaukana:D

Vierailija

Itse uskon näihin juttuihin, vaikka tieteellisesti ne aina jotenkin jotain kautta pystytään selittämään, mutta ajattelen asiaa niin että jos ihminen uskoo jumalaan ja enkeleihin tai taivaaseen ja helvettiin, niin miksei sitten usko kummituksiin ja myyttisiin olentoihin ? omaa kokemusta on ollut sen verran että kun asuin n. vuosi sitten vanhassa asunnossani niin jouduin nukkumaan joka yö valo tai telkka päällä koska pelotti niin älyttömästi, heräsin öisin monia kertoja sellaiseen tunteeseen että joku tulee vauhdilla suoraan minua kohta tai että joku seisoo oveni takana, miettikää miltä tuntuu herätä tuollaiseen tunteeseen !!? :D kaikki tietää varmaan tunteen jos laittaa silmät kiinni niin tuntee jos vieressä on kaveri tai tuntee jos joku liikkuu vieressä? koko homma loppui kun muutimme uuteen kotiin... onneksi, yöunet oli aika surkeita meinaan :D

Vierailija

Uskon et ihmismieli on käsittämätön ja oma mieli voi aiheuttaa todentuntuisia selittämättömiä harhoja, mutta uskon silti myös, että on olemassa tieteelle vieras "ulkomaailma", jossa outoja asioita tapahtuu! Tän maailman kanssa ei mun mielestä kannata leikkiä. Tietän monia joiden elämä on muuttuvut hirvittäväksi painajaiseksi kun on vähän pelleilty asioiden kanssa sen enempää ajattelematta...

Vierailija
anniqa

Uskon et ihmismieli on käsittämätön ja oma mieli voi aiheuttaa todentuntuisia selittämättömiä harhoja, mutta uskon silti myös, että on olemassa tieteelle vieras "ulkomaailma", jossa outoja asioita tapahtuu! Tän maailman kanssa ei mun mielestä kannata leikkiä. Tietän monia joiden elämä on muuttuvut hirvittäväksi painajaiseksi kun on vähän pelleilty asioiden kanssa sen enempää ajattelematta...

joo, mä välillä mietin että siksikö täällä on niin painostavaa, kun kaverin kanssa kokeiltiin joskus muutamaan otteeseen spiritismiä.. kun usein on just se tunne, ettei ole yksin. ;o
oon tässä jo vuoden verran myös valitellu äidille, kun mitä karmeammat painajaiset vainoo joka yö mua. äiti sitten ystävällisesti totesi, että "se johtuu varmasti siitä kummittelusta"

Vierailija

Uskon kyllä vaikka mulle ei ole ikinä tapahtunut oikein mitään yliluonnollista. Toisaalta olis mielenkiintoista kokea jotain, mutta luulen kyllä että kuolisin ihan vaan säikähdyksestä jos jotain tapahtuis. Joten ehkä kummitukset jotenkin varjelee mua ja pysyttelee piilossa :)
..Koska olen kuullut että kummitukset ei näyttäydy sellaisille jotka ei sitä kestäis.

Vierailija

Täälläkin on yksi, joka uskoo näihin juttuihin. En ole mitenkään uskonnollinen ja uskon puhtaasti evoluutioteoriaan, mutta silti uskon henkiin. Mä olen ihan varma, että niitä on meidän ympärillä -sekä hyviä, että pahoja. Hengellä tarkoitan puhtaasti kuolleiden ihmisten henkiä -ei siis mitään leffatyylisiä henkiä, jotka olis jotenkin pelottavia tai hirveet voimat omaavia tms. typerää.
Meidän vanhassa asunnossa en pystynyt olemaan pitkiä aikoja yksin kylpyhuoneessa, koska olin ihan varma, että meidän saunassa oli joku. Suihkussakin kun kävin, piti verhon taakse aina välillä kurkkia. Tunsin sen jonkun läsnäolon, vaikkei ketään näkyny missään.

En mieti näitä juttuja joka päivä ja koen muutenkin olevani täysin "normaali".:)Mut silti mulla on vahvasti se tunne, ettei me olla yksin.;)

Vierailija

Onhan kaikenlaisia kummitustarinoita olemassa.. ja voihan niitä henkiä tietenkin ollakin, mutta ei nyt niille voi puhua tai kuulla mitä ne sanoo! En itse todellakaan usko että pääsee pitkälle olemalla joku aavekuiskaaja, miten ees sellaseks tulee? hah! ihmiset kattonu liikaa sitä sarjaa telkkarista :D ja jotkut saattaa muuten vaan olla hulluja ja tarttis psykologin sekä lääkärin apua eikä uskoo enemmän näihin asioihin, silloihan alkaa pelottaa enemmän ja enemmän.

Se subin "paranormaalit lapset" sarja on kyllä aika järkyttävä, lapsi parat. Vanhemmat vois viedä ne lastenpsykologille ja lopettais sen "voi, mun lapsi näkee kummituksia, uskomatonta! nyt se tulee kuuluisaks!" Jos pienellä lapsella tuollaisia ongelmia niin kannattais vanhempien herätyskellot soida ja tehdä parhaansa auttaakseen lastaan, ettei se sitten myöhemmin joudu laitoshoitoon.

Jos nyt jotain ääniä kuulee joltain vintiltä niin todennäköisesti rotat heränny päiväuniltaan tai pöllö löytäny sieltä itselleen uuden kodin. :D Luonnonääniä on monenlaisia, tyhmää luulla et siellä olis kummitus tai jotain. : D

Mutta, tämä nyt oli vain mun mielipide, kaikilla eri mielipiteet ja saa ihan vapaasti uskoa mihin haluaa : )

Vierailija

Tohon mäkään en usko, että hengille vois puhua tai ne puhuis. Mut siihen uskon, että niitä on meidän ympärillä. Mut ei ne meille mitään tee, eikä niitä voi nähdä - ainoastaan niiden läsnäolon voi tuntea.

Ja munkin mielestä kaikki tollaset oudot, "selittämättömät" äänet on aina jollakin järkevällä tavalla selitettävissä; kyllähän talot ja niiden rakennusmateriaalitkin "elää", eli puu turpoaa eri lämpötiloissa yms. aiheuttaen erilaisia ääniä.

Nämä mun mielipiteitäni...:)

Vierailija

Näin on. Joskus mielikuvitus tietenkin tekee kepposia ja saattaa uskoa mihin vaan. Kuhan ei vie asiaa liian pitkälle niin kaikki hyvin! En usko että on olemassa mitään hölmömpää ammattia kun joku meedio : D rakastan tuota "aavekuiskaaja" sarjaa missä Jennifer Love Hewitt, aivan mahtava! mutta ne jotkut reality hömpät subilta on siis niiiiiiin ärsyttäviä =D

Vierailija

En minäkään usko että kummituksille voisi puhua tai että ne puhuu. Ehkä voi kuulua jotain ääniä ja kuiskauksia, mutta keskusteluihin kummituksien kanssa en usko ;>

Vierailija

En itse, mutta isäni lapsuudessa tapahtui eräs asia, joka on hieman yliluonnollista.. Ja en usko kummituksiin tai mihinkää yliluonnolliseen/paranormaaliin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat