huonot hiilarit, hyi >:(

Vierailija

Moi Cosmolaiset

Uutena rekisteroityjana aion heti valittaa itseani tod. hairitsevasta ongelmasta, hiilarihimosta. Pienikin pala vaaleaa leipaa, karkkia, sipsia tms pamauttaa aina paalle jarjettoman himon hotkia kaikki mita vastaan tulee. Sitten vasyttaa, v~tuttaa ja farkut kinnaa.
Ajattelin huomisesta asti tehda sellaisen ilveen etta jatan kaikki ylim. hiilarit suosiolla pois ja katson josko olo paranee. Olen poissa Suomesta eli ruisleipa jaa haaveeksi, riisia sen sijaan on useimmissa ruuissa joten paatin etta riisia menkoon vahasen, mutta pasta, vaalea leipa, karkit, leivokset jne on nou-nou. Ja kiskon maustamatonta jukurttia, hedelmia, vihanneksia, kalaa jne...

Kokeilu kestakoon nyt sitten niin kauan etta sisainen Pac-Man talttuu.

Samankaltaisia aatoksia, viisaita neuvoja tai kokemuksia, anyone?

Kommentit (4)

Vierailija

Mulla ei varsinaista kokemusta mistään "huonojen" hiilareiden aiheuttamista ahmimiskohtauksista, mutta olen vähentänyt niiden syöntiä. Päättäessäni pari vuotta sitten elää terveellisemmin lopetin lähes kaikkiesn "huonojen" hiilareiden syönnin: vähensin sokerin käyttöä, vaihdoin leivän, pastan, riisin jne. kuitupitoisempiin vaihtoehtoihin, kuten täysjyväpastaan, täysjyväleipään, kauraan, bulguriin ja tattariin. Kiloja lähti pois muutama ja vatsa toimii paremmin:).

Syön kuitenkin edelleen välillä näitä "huonoja" hiilareita silloin tällöin. Enkä ole vaihtanut riisiä tummaan riisiin, koska jälkimmäinen on yksinkertaisesti pahaa.

Toivottavasti tästä oli apua.

Vierailija

Mita tarkoitat etta olet suomesta poissa?

Koska henkilokohtaisesti itsekkin olen poissa suomesta, olen vuosivaihdossa.. Ja talla hetkella on menossa vahan samantyylinen projekti mutta huomattavasti tiukemmalla linjalla! (lisaa tasta kyseisesta dietista loytyy googlella : V Diet, hakusanalla)

Tuohon vinkiksi suosisin etta proteiineja RUNSAASTI, ympari vuorokauden. Pyri kuitenkin ajoittamaan hiilarit (ne vahaisetkin, aamulle ja paivalle) ja rasvat sitten iltaan. Ylimaarainen tarve kalori kannattaa ottaa rasvoista ja proteiineista, eli siis RASVAAkin KUULUU syoda! (jos ei muuten saa niin illalla sit lusikalla ihan oliivi oljya nassuun..! toimii :) )
mitahan muita vinkkeja?, syo tarpeeks kuitenkin fiber (kuitua) ihan vaan helpottaaksesi vessassa vietettyja hetkia...

Ja voin sanoa etta kyseinen "dietti" vaikkei sita ihan dietille asti vetaisi, saa olon tuntumaan huomattavasti paremmalle: ei ole tukkoinen olo ja urheilukin on (kumma kylla) mukavampaa :)

Mikali kysyttavaa tulee niin kysy toki! Hyva idea sulla pohjana tassa! onnea yritykselle, ja toivotaan ettei jaa vain yritykseksi!

Vierailija

Hiilareita voi saada hyviäkin. Vaaleat viljat ja sokeri sisältävät lyhyitä hiiliketjuja ja näin ollen palavatkin nopeasti. Esimerkiksi tumma pasta ja kaurapuuro sisältävät pitkiä hiilihydraattiketjuja, jotka pitävät kylläisinä pidempään ja edistävät useilla ihmisillä myös vatsan toimintaa.

Itseltään kaikkien herkkujen (eli lyhyidne hiilihydraattiketjujen) syöntiä ei kannata katkaista kylmiltään. Näin esimerkiksi makeanhimo hallitsee elämääsi yhtä paljon kuin silloinkin kuin yleensyöt makeaa. Kerrasta poikki ei mielestäni toimi kuin alkoholin kanssa.

Kannattaa muuten riisin sijaan mielummin syödä perunoita, mikäli siihen on mahdollisuus. Peruna sisältää kolme kertaa vähemmän kilokaloreita kuin riisi ja on täyttävämpää.

Vierailija

Peruna: sitä tosiaankin kannattaa syödä, mieluummin kylmänä. Monet mollaavat perunaa aivan syyttä, olen siihen törmännyt usein. Jos tuntuu siltä, että peruna lihottaa, niin kannattaa katsastaa ruokavalio kunnolla ja miettiä uudestaan:D.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat