en kestä ja siedä ystävieni huonoja piirteitä

Vierailija

Nyt taas kävi niin, elämäni aikana tämä on tapahtunut jo joku 4 kertaa, siis en siedä ystävääni hetkeäkään, en vaan jaksa sitä enää, liikaa huonoja piirteitä ja tuntuu että pitää laittaa välit poikki.

No joskus näin on käynyt lapsuuskaverini kanssa, mutta koulujen kesäloman aikana unohdin huonot piirteet kaverissani ja sitten taas jatkoimme ystävyyttä kun koulu alkoi.

Toisen kerran varmaan tossa kauppis aikoina kun kaveri alkoi seurustelemaan ihastukseni kanssa, siis mulla ja sillä ihastuksella oli kaikki jo ohi, enkä sen kanssa ees seurustellut, mutta en sietänyt että pitikö mun yhden parhaimman kaverini sitte siihe sekaantua.. no siitä alko välirikko joka kesti öööh vuoden (oikeen mietityttää näin jälkeen päin et teinkö ees oikein)..

No sitten tuli seuraava välirikko mutta ihan aiheesta, nimittäin ero vuoden mittaisesta seurustelusta, poikaystävä oli narsistinen ja oli kyllä syytä jättää se.

Sitten seuraaa kun mulla oli sellainen kaveri, olin tuntenut sen jo kaksi ihanaa vuotta, meillä aina hauskaa mutta kaverin huonot luonteenpiirteet tai teot oli sellasia että se valehteli aika useesti... oli tottunu harrastaa sitä kun perhe uskonnollinen ja sitten sitä koko ikänsä joutunu peittelee, ku ei ois ite halunnu kuuluu kyseisee uskontoon.. noh se valehteli ihan kaikessa arkipäiväisissä asioissa, ja sitten mul meni hermot sen käytökseen viimeistään sillon kun se alko varastaa työpaikoista- Kun käyttäytyminen ei ollut mun mielestä mistään kotoisin, en vaan halunnut ainaisesti huolehtii sen elämästä niin sitten en enää vaan ollut sen kaveri. sanoin sille kyllä miksen enää halua sitä nähdä, mutta ei ymmärtänyt.. no nykyisin kun on kulunu kyseisestä vuos, niin oon alkanu vähä pitää taas yhteyttä, kun ikävä tullut.

No nyt kerron sitten tästä itse aiheesta.
Olen ollut yhden tytön kaveri nyt suunnilleen 3 vuotta, ja viime talvena aloin huomaamaan hänessä kummallisia piirteitä, ylpeys, leuhka asenne ja sellanen että olen parempi kun muut ( siis ei se siihen lopulta itsekään usko tosiaan, mutta haluaa vaan nostaa itseluottamustaan tai jotain ?!) no jooo oon tässä lähemmin huomannut että sen sisko ja äiti on samantyylisiä, joten luonteestahan se tulee ja siitä opitusta tyylistä.. en kestä sitä. olemme samassa koulussa ja näemme jatkuvasti, nykyisin vähemmän kun en vaan halua oleilla sen kanssa koulun jälkeen. on alkanu ärsyttämään sen puhetyyli , äänensävy ja kaikki, tehdyt teot, no voin selittää tarkemmin jos jää ihan epäselväksi??

Mutta kun en vaan jaksa, miks vaadin täydellisyyttä?!:(
olen vaan niin nirso vai mikähän mulla mahtaa olla. Ja sitten sekin vielä, kun ajattelin vielä viime syksyllä, kun oli ihan sairaan kivaa tän kaverin kanssa, että jos sen kaa menee välit, niin mussa on kyl vikaa ja pahasti.

voitteko viisaat ihmiset kommentoida.. mua.
? tänks:)

Kommentit (5)

Vierailija

Kannattaa varmaan yrittää pitää ennemmin taukoa kuin pistää välit poikki. Jos ootte ollu kolme vuotta kavereita, niin voitte varmaan keskustella asioista? Jos sua ärsyttää kaikki siinä kaverissa, niin ei ole varmaan mitään menetettävää, jos otatkin asian puheeksi? Asiat voivat parhaimmassa tapauksessa selvitä:) Jos teille tulee riitaa, niin sekin on monesti vain hyväksi, koska riidat puhdistavat ilmaa (jos ne saadaan sovittua) Jos teillä menee välit poikki, niin vika ei ole vain sinussa. Siihen tarvitaan aina kaksi "syyllistä".

Vierailija

No olenhan mä ottanutkin asioita puheeksi, kerran juteltii joku 4 tuntia kaikesta, myös meijän väleistä.. ja se myönsi et se käyttäytyy töykeesti ja pyyteli anteeks, ja sanoi ettei hän jää miettii tollasia, et ei hän ajattele et mäkään jää mitää miettii.. ei se vaa ymmärrä...
Jos meille tulee riitaa niin se johtuu siitä ku mua ärsyttää kaikki :D

voi vitsi, tä on aika vaikeeta, mut hyvä vinkki oli kyllä et pidetää taukoo.. ettei nähtäis enää koulun jälkeen, noh enpä ole sitä nyt muutamaan viikkon nähnytkää monesti koulun jälkeen..

Onko kellään mitään omaa kertomusta, et jos kaverin piirteet ärsyttää, niin mitä sitten teette, ja jääkö ne mielee häirittee?:o

Vierailija

Muakin aina joskus alkaa vaivata kavereiden käytös (milloin mikäkin asia, esim. piilovittuilu), ja joskus sitten sopivan hetken tullen olen hienovaraisesti sanonut suoraan asiasta kaverille, ja yleensä he ovat sitten olleet aika noloina ja sanoneet että "ei oo tarkottanut" tms. (olen siis sanonut asiani muodossa "minua vaivaa, kun.." ja olen varonut syyttelemistä :) )

Toisaalta kun eihän kukaan ole täydellinen, ja varmasti minussakin on piirteitä jotka muissa ärsyttää.. välillä pitää vaan nostaa kissa pöydälle, parhaita ystävyyksiä itsellä on ne joissa voidaan joskus vähän riidelläkin, puhdistaa ilmaa, ja sitten on aina taas sovittu asiat :) minusta on kamalaa jos ei voi puhua kaikista asioista ystävien kanssa..

+ olen huomannut, että kun jonkun ihmisen kanssa viettää paljon aikaa, niin mua alkaa väistämättä aina ärsyttämään joku piirre, kun on vaan liikaa aikaa viettänyt saman ihmisen kanssa.. kannattaa koittaa tehdä välillä jotain ihan muuta, erilaista, olla erilaisten ihmisten kanssa eri piireissä, niin sitten näkee taas sen "ärsyttävän" kaverinkin uudessa valossa, voi arvostaa häntäkin ihan erilailla ja nähdä hänen hyvät puolet korostetummin :)

Vierailija

Cyanide_Sun, mulla on juuri nyt aika samanlainen tilane, eli olen erittäin kyllästynyt yhden ystäväni käytökseen. Siispä päätin pitää pientä taukoa tämän ystävän tapaamisessa, katsotaan miten käy...

Vierailija

kitios vastauksista :>

Jep, kokeilen sitä nyt etten pitäis mitään yhteyttä enempiä...
ehkä helpompi kaverillekki, ettei sen tarvi kestää mun käytöst:p

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat