Au pair

Vierailija

Ensi kesäkuussa olen lähdössä tutustumaan maailmaan, heti ylioppilaaksi päästyäni eli keväällä 2010. Tarkoitus olisi alkajaisiksi lähteä jonnekkin päin Italiaa ja viettää siellä 6kk. Au pairiksi ajattelin hakea. Kysymys kuuluu, mitä paikkoja osaisitte suositella Italiasta??? Ei miljoonakaupunkia, vaan miellyttävä rantameininkinen kaupunki, josta menoakin löytyy!

Sama kysymys koskisi myös Yhdysvaltoja ja Meksikoa... Toiseen näistä ajattelin lähteä seuraavaksi 6kk. Kannattaisiko lähteäö Au pairiksi sinnekin, vai olisko toisenlainen duuni antoisampaa???

Olisin kiitollinen, jos kultaisia neuvoja teiltä saisin :)

Kommentit (4)

Vierailija

Kantsii tsekata myös vapaaehtoistyön parissa pyöriviä järjestöjä :)

Voi löytyä joku todella mielenkiintoinen projekti tai muuten vain jokin antoisampi työpaikka kuin jokin random pätkätyö. Ja noissa voi monasti olla majoitukset ym samassa paketissa et sikälikin helppoa, ynnä sit paljon muitakin vapaaehtoisia ja "samanhenkistä" porukkaa. Ja toki paikallisia ihmisiä :)

Vierailija

Itse oon lähdössä kanssa keväällä lakkiaisten jälkeen välivuotta viettämään ulkomaille. ilmeisesti au pairiks jenkkeisin. järjestöjen kautta au pair aika on lähes aina vähintään 1 vuosi/perhe, sillä muuten hoitsunvaihtumistahti olis liian nopea pienille ihmisen aluille, ja muutenkin... et jos au pair hommii meinaat niin "yksityisesti" voi olla helpompi tehdä lyhyempiä työ jaksoja.

Vierailija

Työskentelin 2005-2006 vuoden Sveitsissä au pairina ja täytyy sanoa että tähän mennessä se oli ehdottomasti elämän parasta aikaa!
Sellaista voisin antaa vinkiks, että on tärkeetä yrittää tutustua perheeseen mahdollisimman hyvin etukäteen. Käydä tapaamassa heitä etukäteen, mikäi mahdollista. Kysellä mahdollisilta entisiltä perheen au paireilta kokemuksia jne..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat