poikaystävä/mies ulkomailta

Vierailija

seurustelen ulkomailta suomeen muuttaneen miehen kanssa. hän on uskonnoltaan muslimi ja olen miettinyt vaihtoehtoa, että vaihtaisin uskontoa. en ole kuitenkaan varma haluanko muslimiksi ja että olenko valmis siihen muutokseen. muutos olisi kuitenkin aika suuri...

haluasin kuulla muiden kokemuksia ja mielipiteitä aiheesta ja muustakin kuin uskonnosta. varsinkin, jos seurustelet ulkomaalaisen kanssa. oletko vaihtanut uskontoa ja katunut vaihtamista?

Kommentit (3)

Vierailija

Itse olen seurustellut yli vuoden ulkomailta suomeen muuttaneen muslimi poikaystäväni kanssa, olen oppinut häneltä paljon uskonnostaan ja kiinnostuin siitä reilut puoli vuotta sitten ja olen lukenut paljon kirjoja mitkä kertovat Islamin uskonnosta. Nyt olen varma että aion kääntyä muslimiksi.

Aluksi kun poikaystäväni kertoi uskonnostaan, oli vaikea kuvitella miten erilaiset uskontomme ovat ja en voinut uskoa että tulisin kääntymään muslimiksi.

Olen tarkkaillut ja vertaillut useiden suomalaisten ja muslimien käyttäytymistä ja olen huomannut miten ystävällisiä ja hyväsydämisiä muslimit oikeasti ovat. Se johtuu uskonnostaan missä opetetaan hyviä asioita ja yritetään saada kaikki tulemaan toimeen keskenään.

Olen jo sydämestäni kääntynyt ja odotan sitä päivää kun on oikea mahdollisuus kääntyä kokonaan muslimiksi. Olen hyvin kiitollinen poikaystävälleni, sillä ilman häntä en olisi koskaan ehkä tajunnut koko asiaa ja sen tärkeyttä.

Suosittelen että luet kirjastosta esim. Islam - yhteinen uskomme, siinä kerrotaan selvästi perus asioita Islamista ja se sai minut ymmärtämään paljon asioita
En kannata sitä hätiköityä päätöstä, ensin kannattaa olla varma ja tietoinen uskonnosta ja täysin valmis siihen. Onhan se iso muutos koko elämässä mutta ei varmasti ole pahaksi ollenkaan
Tsemppiä ! :)

Vierailija

Uskonto on niin suuri juttu, että enpä menisi sitä miehen vuoksi vaihtamaan, jollen oikeasti olisi kiinnostunut ko. uskonnosta. Jos käännyt muslimiksi vain hänen vuokseen ja sitten tämä mies jättääkin sinut, kannattiko? Eri asia jos olet todella kiinnostunut uskonnosta, mutta pelkästään miehen takia ei kannata luopua osasta kulttuurillista identiteettiään, vaikkei kristinuskovainen olisikaan. Ja miksette voisi olla yhdessä, vaikkette jakaisikaan uskonnollista vakaumusta?

Ateistiystäväni seurustelee muslimin kanssa ja on päättänyt pysyä ateistina, koska hän on ateisti ja se on HÄNEN maailmankatsomuksensa.

Vierailija

Olen ateisti ja ateiatina pysyn. Toki tuo mieheni toivoo, että jonain päivänä muslimiksi käännyn. Mutta siinäpä sitten toivoo, koska niin ei tule käymään. Tuskin kääntyisin siinäkään tilanteessa, että ylipäätänsä jumalaan uskoisin. Islamia vastaan mulla ei ole mitään, hyvää tarkoittava uskonto se on oikeaoppisesti. Mutta molemmat on mitä on ja homma toimii.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat