Laiha vai "lihava"

Vierailija

Oletteko huomanneet sitä että miehet katsovat laihoja naisia aivan eritavalla kuin näitä jotka ova vähän pyöreitä?

Itsessäni olen huomannut sen, koska en ole mikään laiha vaan vähän tukeva tai oikeastaan iso rakenteinen.

Onko miesten mielestä sit kivempaa halata laihaa ja "kovaa" kuin pyöreää ja "pehmeää"?

Eikö pyöreämmät naiset ole muodokkaampia kuin laihat? (On sitä tarttuma varaa) En mitenkää halua loukata niitä jokka ovat tahtomattaan laihoja tai muutenki laihoja ihmisiä mutta olen vaan miettiny tälläästä koska itse olen tätä mieltä.

Kommentit (10)

Vierailija

Tietyllä tavalla vankkarakenteiset naiset saattavat olla miesten silmissä jotenkin maskuliineja.

En tiedä katsotaanko laihoja ja lihavia eri tavalla, molemmat puistattaa tervettä "normaalia" ihmistä sukupuoleen katsomatta.

Se on päivänselvää, että muodokasta (ei liian) hoikkaa tiimalasivartaloista katsotaan kieli pitkällä. Se kertoo tänä päivänä terveydestä, älystä ja energeettisyydestä.

Ei parane urputtaa siitä, se vaan on niin.

Vierailija

Miehet on erilaisia mieltymyksiltään. Naiset on erilaisia ulkonäöltään. Jokainen pitäköön siitä mistä pitää ja olkoon sellainen kuin haluaa olla.

Vastapainoksi tuolle "on mistä pitää kiinni" -argumentille teoria siitä miksi laihat/hoikat (selkeästi tai normaalipainoiset) naiset voivat viehättää: he ovat pienempiä ja "suojeltavampia", ja he korostavat miehen omaa kokoa ja "miehisyyttä". Lisäksi hoikkuus ei todellakaan sulje pois muodokkuutta, itsekin olen joidenkin mielestä alipainoinen ja silti kuppikoko on D. Lisäksi monet tuntemani miehet pitävät pienistä rinnoista, eivätkä siksi kiinnostu isokokoisemmista naisista.

Itseänikin kyllä hirvittää ihan kukkakeppien näköiset tytöt, ovat mielestäni niin pienen ja androgyynin näköisiä, ei mitään naisellisuutta.

Ja täytyy vielä sanoa, että hyvin riittää vientiä mun pyöreämmilläkin ystävättärillä :D

Vierailija

Aivan totta, hoikkuus ei missään nimessä sulje pois muotoja! Itse olen melko hoikka, mutta silti vartaloni on hyvinkin tiimalasin mallinen. Ja miehillä on kaikilla myös omat mieltymyksensä. Esim. oma kultani syttyy erityisesti hoikasta vatsasta ja kivoista vatsalihaksista, mikä tietenkään ei ole mahollista, jos on kovin tukeva. Mutta on myös miehiä, jotka haluavat ns. "pehmeämmän naisen" :) Ja kyllähän me naisetkin valitaan aika usein kumppanimme niin, että hän juuri meidän silmiä miellyttää;)

Vierailija

Minä oon taas huomannut että miehet kiinnittää eniten huomiota "keskikokoisiin", normaali naisiin, tai ainakin seurustelee mieluiten sellaisen kanssa. Kovin laihat ei viehätä eivätkä myöskään sitten kovin ylipainoiset. Poikkeuksia tietysti on, mutta tämän olen huomannut omassa tuttavapiirissäni. Ja vaikuttaahan siihen miesten huomioon toki kovin moni muukin asia kuin pelkkä paino. Itse kuulun siihen hoikempaan sorttiin, enkä mielestäni ole koskaan saanut enempää huomiota kuin pyöreämmätkään kaverini.

Vierailija

En halua olla mitenkään loukkaava, mutta itse olen saanut vientiä enemmän juuri hoikempana, jopa laihana.
Kun painoin joskus vajaa vuosi sitten 64 kiloa ja olin 168 cm pitkä (ja olen edelleen) niin eipä niitä miehiä mistään kuulunut, vaikka normaalipainoinen olinkin.
Kun tahtomattani ja myös ns. "tahallisesti" laihdutin jonkin verran niin katseet kääntyivät. Tietenkin tähän voi vaikuttaa myös se, että itse pidin itseäni paremmn näköisenä hoikempana ja se näkyi myös ulospäin. Silloin lihavempana ollessani olin erittäin itsekriittinen ja itsetuntoni oli pyöreät nolla. Eli tapa millä kantaa kilonsa merkkaa paljon :)

Hoikempana ollessani (168/55-52) miehet kehuivat litteää vatsaa, käsiä ja kiinteää pyllyä jne.
Mutta toisaalta mitään erikoista huomiota en edes enää hae, sillä seurustelen tällä hetkellä maailman ihanimman miehen kanssa. (Joka tosin tykkää söpöstä pömppiksestä ja muhkeasta latino-pepusta :D )
Ite en kuitenkaan sellaisia ole hankkimassa, painan tällä hetkellä 50 kg tai alle, ja olen tyytyväinen. Poikaystäväni kyllä joskus huomauttaa et pitäs syyä enemmän, mut ei sen kummemmin kritisoi. Kelpaan kuulemma hänelle sellaisena kuin olen, vaikka lihavempanakin. Tosin kyllä vihjaisi jos paino menee paljonkin alle 50 kg nii pistää mut kuulemma lihotuskuurille.

Itse tykkään olla laiha, ja en voi sille mitään. Tosin mulla on syömishäiriö-tausta, joten tiedän miltä tuntuu olla ensin normaalipainoinen, sitten hurjasti alipainoinen (alin paino 39 kg) ja sitten taas normaalipainoinen ja sitten taas alipainoinen. Nyt on kyllä ainakin toistaiseksi pysynyt järki päässä enkä ole mennyt liiallisuuksiin, sillä uudestaan anoreksian syövereihin en halua joutua.

Laihduttamiseni ei siis johdu niinkään miehistä, vaan siitä että pidän itseäni kauniimpana laihempana, vaikka joku muu saattaisi ollakkin eri mieltä. I dont care :D

Vierailija

s0nya sanoi hyvin: "tapa millä kantaa kilonsa merkkaa paljon"
Lukiossa parhaat ystäväni olivat rehevä tyttö ja todella hoikka tyttö. Rehevällä oli huomattavan paljon enemmän vientiä, koska hänellä oli hieno ja räiskyvä luonne. Hän oli myös erittäin sinut kehonsa kanssa ja se paistoi kauas.

On kyllä varmasti totta, että miehet silti taitavat pitää yleensä hoikista tytöistä enemmän. Mutta jos asiaa miettii miesten kannalta, niin voiko heitä syyttää? Jos tyttö on jo nyt hyvinkin muodokas ja pyöreä, niin mitä tapahtuu sitten jos joskus syntyy lapsia, kun silloin lihominen on äärimmäisen helppoa?

Mun on ainakin pakko sanoa rehellisesti, että katselen hoikkia miehiä mieluummin:D

Vierailija

Enpä usko että voi sanoa kaikkien miesten tykkäävän tietynlaisesta naisvartalosta... Jos yleistää pitää, niin sanoisin että naiset ovat julmempia ja vaativaisempia sen suhteen mikä täyttää omat ja kumppanin ihannevartalonmitat.

Ei sillä, tuskin moni mieskään mitään Willendorfin Venusta kumppaniksi erityisesti haluaa, mutta on siitä jotain ihan tutkimuksiakin ollut (muuallakin kuin Cosmossa...) että sopusuhtainen, hiukan pehmeä vartalo on keskivertomiehestä se naisellisin. Ja kooltaan usein kokoa isompi kuin keskivertonaisen mielikuva naisen ihannevartalosta. Sitä paitsi sopusuhtaisuus pitää sisällään aika paljon vaihtelua, ja minustakin moni muu seikka kuin vain kilojen lukumäärä vaikuttaa ihmisen viehättävyyteen. Itseluottavainen, ryhdikäs ja ystävällinen olemus jo piilottaa monta syntiä.

Vierailija

Niin ja onko se sit nii et teini pojat (alle 18 vuotiaat) vaan katselevat hoikkia naisia ja pitävät heitä seksikkäämpinä? Olisiko siinä se juttu et kaverit sit pilkkaavat heitä jos he seurustelevat jonkun "lihavan" kanssa? Kun taas 18 vuotiaat ja sen yli olevat eivät enää välitä siitä että kaverit pilkkaavat heitä ja heille se ulkonäkö ei ole tärkeämpi vaan luonne ja sisäinen kauneus? =/

Olen vaan ite huomannut tämän ja sen että pojat (18 vuotiaat ja sen yli olevat) ovat kehuneet mun persettä että mulla on hyvä perse. =D Se kun ei ole pieni vaan vähän iso kokoinen. Tarttuma varaa on. =D

Vierailija

Olen itse nyt raskaana viikolla 25, helmikuussa laskettu-aika, ja kyllä voin sanoa että mies ei ainakaan ole kovin innoissaan nykyisestä ulkomuodostani. En tosin ennen raskauttakaa ole ollut mikää pieni kokoinen. Täytynee alkaa laihduttamaan sitten urakalla, kun lapsi syntyy, jotta mies olisi tyytyväinen.

Mutta miehiä on niin moneen makuun, jotkut tykkää isoista, jotkut pienistä. Ota niistä selvää :o

Tärkeintä on että itse on tyytyväinen omaan kokoon

Kim Kardashian kasvot.

Itse olen 49 kg ja 170 sm, mielestäni muuten sopiva mutta kasvoni ovat niin pyöreät...Kaverini ovat monesti kysyneet liiallisesta sokerin mätöstä tai vastaavasta, syön ainoastaan salmiakkia ja harvoin, noin 2 vuotta sitten yritin laihduttaa hulluna, olin tuolloin 16 v. ja alimmillaan painoni oli 46 kg, jouduin terkkarille ja vanhempani huolestui luisista raajoistani (etenkin käsistä kun kyynerpäissä törrötti valtava terävä luu.
Koulussa taas oltiin eri mieltä, se varmaan johtunee siitä kun pidin huppareita javähän paksumpia housuja (saatoin pitää 3 legginsejä päällekkäin ettei pojat pitäisi mua anorektikkona) toisinsanoen kärsin anoreksiaa vain ja ainoastaan kapeden kasvojen, sormien ja kaulan takia, nimittäin vihaan luuranko kroppaa ja tuolloin pidinkin paksuja vaatteita ja topattuja liivejä.
Tämä jatkui melko kauan, sillä uskokaa tai älkää sain paljon kehuja kuinka kaunis olin, koska kaulani oli siro samoin kasvot ja silmät vaikutti suurelta, mutta kerran liikkatunnilla (kun siirryttiin ysin viimeisimpään liikunta jaksoon) olin kun luuranko, kaverini säikähti ja oli kauhuissaan; eivät olleet tiennyt alhaisesta painostani laisinkaan, en puhunut ikinä laihduttamisesta yms.
Nyt kun miettii, kaipaan siroja kasvojani yhä, pelkään silti lukion ja työn saamisen kannalta, joten en aijo vielä tehdä mitään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat